OpenAI رابط کاربری جدیدی به نام Canvas را برای ChatGPT معرفی کرد

شرکت OpenAI رابط کاربری جدیدی به نام Canvas را برای ChatGPT معرفی کرده است. این رابط کاربری به‌طور خاص برای نویسندگان و برنامه‌نویسان طراحی شده است. به‌گزارش تک‌ناک، OpenAI امروز (۱۲ مهر) برای ChatGPT رابط کاربری جدیدی به نام Canvas را رونمایی کرد که به‌طور ویژه برای پروژه‌های نوشتن و کدنویسی طراحی شده است. این […] نوشته OpenAI رابط کاربری جدیدی به نام Canvas را برای ChatGPT معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  1
OpenAI رابط کاربری جدیدی به نام Canvas را برای ChatGPT معرفی کرد

شرکت OpenAI رابط کاربری جدیدی به نام Canvas را برای ChatGPT معرفی کرده است. این رابط کاربری به‌طور خاص برای نویسندگان و برنامه‌نویسان طراحی شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، OpenAI امروز (۱۲ مهر) برای ChatGPT رابط کاربری جدیدی به نام Canvas را رونمایی کرد که به‌طور ویژه برای پروژه‌های نوشتن و کدنویسی طراحی شده است. این محصول جدید به کاربران امکان می‌دهد تا در‌کنار پنجره‌ی معمولی چت، پنجره‌ای جداگانه باز کنند که فضایی برای نوشتن و کدنویسی فراهم می‌کند.

کاربران می‌توانند در این فضای کاری جدید، ابتدا متون یا کدهای خود را ایجاد و سپس بخش‌های مختلف آن را برای ویرایش با مدل هوش مصنوعی برجسته کنند. این قابلیت جدید از امروز به‌صورت آزمایشی برای کاربران ChatGPT Plus و Teams دردسترس است و کاربران نسخه‌های Enterprise و Edu نیز از هفته‌ی آینده به آن دسترسی خواهند داشت.

تک‌کرانچ می‌نویسد که OpenAI با این اقدام به‌سمت روند جهانی ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی گام برداشته است که به فضای کاری ویرایش‌شدنی روی آورده‌اند. رابط کاربری جدید قابلیت‌هایی مشابه با محصولاتی مانند Anthropic’s Artifacts و ابزار کدنویسی Cursor دارد. OpenAI در تلاش است تا با ارائه‌ی قابلیت‌های مشابه با رقبا و افزودن امکانات جدید به ChatGPT، پایگاه کاربرانش را گسترش دهد.

رابط کاربری جدید OpenAI به نام Canvas

فضای‌های کاری ویرایش‌شدنی مانند Canvas به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به اصلاح درخواست اولیه، بخش‌های اشتباه خروجی هوش مصنوعی را تصحیح کنند. این امر برای پروژه‌های پیچیده و طولانی کارآمد است که نمی‌توانند به‌یک‌باره با درخواستی ساده تکمیل شوند.

به‌گفته‌ی دنیل لوین، مدیر محصول OpenAI، این رابط کاربری جدید تعامل با ChatGPT را طبیعی‌تر و کاربرپسندتر می‌کند. در دمو ارائه‌شده به تک‌کرانچ، لوین نشان داد که کاربران می‌توانند با انتخاب مدل GPT-4o with canvas از منو کشویی، این قابلیت را فعال کنند. همچنین، OpenAI اعلام کرد که وقتی ChatGPT تشخیص دهد که فضای کاری جداگانه‌ای برای انجام وظایف پیچیده‌تر مانند نوشتن متن‌های طولانی یا کدنویسی مفید خواهد بود، این پنجره‌های جدید به‌صورت خودکار باز می‌شوند.

از ویژگی‌های جالب این رابط کاربری جدید، قابلیت تنظیم طول متون و تغییر لحن جملات است. کاربران می‌توانند با استفاده از نوار لغزنده، طول متون تولید‌شده را به‌دلخواه تغییر دهند یا از ChatGPT بخواهند تغییراتی مانند دوستانه‌تر‌کردن متن یا افزودن ایموجی‌ها را اعمال کند. گفتنی است که امکان ترجمه‌ی کامل متون به زبان‌های دیگر نیز وجود دارد.

در بخش کدنویسی، قابلیت‌های Canvas شامل امکان مستندسازی و توضیح کدها به زبان ساده انگلیسی است. کاربران می‌توانند بخش‌های مختلف کد را برجسته و از ChatGPT توضیحات یا اصلاحات لازم را درخواست کنند. علاوه‌بر‌این، دکمه‌ی جدید به نام «بررسی کد» اضافه شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا کدها را بررسی و ویرایش‌های پیشنهادی را اعمال کنند. OpenAI اعلام کرده است که پس از پایان دوره‌ی آزمایشی، این ویژگی به‌رایگان نیز برای تمام کاربران در‌دسترس قرار خواهد گرفت.

نوشته OpenAI رابط کاربری جدیدی به نام Canvas را برای ChatGPT معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow