Perplexity در یک ماه به‌اندازه کل سال گذشته جست‌وجو شده است

شرکت جست‌وجوی هوش مصنوعی پرپلکسیتی (Perplexity) با رشد چشمگیر تعداد کاربران خود در یک سال گذشته، به رقیبی جدی برای غول‌های جست‌وجوی سنتی تبدیل شده است. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت جست‌وجوی هوش مصنوعی Perplexity به فایننشال تایمز اعلام کرد که در ماه گذشته ۲۵۰ میلیون پرسش دریافت کرده است؛ درحالی‌که این تعداد در کل سال گذشته،... نوشته Perplexity در یک ماه به‌اندازه کل سال گذشته جست‌وجو شده است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
Perplexity در یک ماه به‌اندازه کل سال گذشته جست‌وجو شده است

شرکت جست‌وجوی هوش مصنوعی پرپلکسیتی (Perplexity) با رشد چشمگیر تعداد کاربران خود در یک سال گذشته، به رقیبی جدی برای غول‌های جست‌وجوی سنتی تبدیل شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت جست‌وجوی هوش مصنوعی Perplexity به فایننشال تایمز اعلام کرد که در ماه گذشته ۲۵۰ میلیون پرسش دریافت کرده است؛ درحالی‌که این تعداد در کل سال گذشته، تنها ۵۰۰ میلیون بوده است.

پرپلکسیتی از مدل زبان بزرگی مانند ChatGPT استفاده می‌کند. این مدل برای پاسخ به پرسش‌ها نه‌تنها از داده‌های آموزشی خود، بلکه از داده‌های جدیدی در وب نیز استفاده می‌کند.

اگرچه ChatGPT درحال‌حاضر قابلیت جست‌وجوی وب را دارد، این ویژگی در زمان راه‌اندازی Perplexity وجود نداشت. به‌همین‌دلیل، پرپلکسیتی در آن زمان از مزیت رقابتی برخوردار بود. شایان ذکر است که چندی پیش شرکت OpenAI نیز رقیبی مستقیم برای Perplexity به نام SearchGPT معرفی کرده است.

جستجوی هوش مصنوعی Perplexity با رشد چشمگیر تعداد کاربران

دیمیتری شوولنکو، مدیر ارشد تجاری Perplexity، این آمار را به فایننشیال تایمز گزارش داده است. در‌خصوص مقایسه‌ی اندازه‌ی شرکت‌ها، وی اظهار کرد که Perplexity مزایایی از‌قبیل سرعت توسعه و تمرکز هدفمند دارد. این در تضاد با گوگل است که بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی سنتی جهان را در‌اختیار دارد. گوگل در ابتدا در رقابت هوش مصنوعی کُند عمل کرد و همچنان در حال یافتن راهکارهای مناسب است.

شوولنکو افزود که OpenAI در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند و تمرکزش به‌اندازه‌ی پرپلکسیتی روی جست‌وجو نیست. وی معتقد است تمرکز انحصاری Perplexity روی جست‌وجو به آن امکان می‌دهد تا از OpenAI پیشی بگیرد.

نئووین می‌نویسد که چندی پیش، چندین نشریه Perplexity را به سرقت ادبی متهم کردند. این نشریه‌ها گفتند که محتواهای آن‌ها بدون اجازه برای آموزش استفاده شده است. شوولنکو در گفت‌وگو با فایننشیال تایمز گفت که شرکتش انتقادها را جدی گرفته است. پرپلکسیتی اکنون استنادها را برجسته‌تر نمایش می‌دهد و هیچ محتوایی را از وب‌سایت‌ها خلاصه نمی‌کند.

درنهایت، شوولنکو به برنامه‌ی جدید تقسیم درآمد Perplexity اشاره و اعلام کرد که ۵۰ ناشر درخواست عضویت در این برنامه را داده‌اند. این برنامه می‌تواند با پرداخت هزینه برای محتوای استنادشده، ناشران را راضی نگه دارد.

درپایان، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که با وجود این محبوبیت فزاینده، Perplexity هنوز مستعد خطا است؛ به‌همین‌دلیل، بهتر است به منابع اصلی مراجعه کنید و آنچه می‌گویند، بررسی کنید.

نوشته Perplexity در یک ماه به‌اندازه کل سال گذشته جست‌وجو شده است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow