SSD PM9E1 سامسونگ با سرعت خواندن و نوشتن دو برابر معرفی شد

سامسونگ SSD PM9E1 NVMe Gen 5 خود را با سرعت خواندن و نوشتن دو برابر درمقایسه‌با نسل قبل و ظرفیت‌های ۵۱۲ گیگابایت و ۱ و ۲ و ۴ ترابایت معرفی کرد. به‌گزارش تک‌ناک،‌ سامسونگ تولید انبوه SSD پرسرعت PM9E1 NVMe Gen 5 را آغاز کرده است. این درایو جدید که جانشین PM9A1 است، سرعت خواندن […] نوشته SSD PM9E1 سامسونگ با سرعت خواندن و نوشتن دو برابر معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  5
SSD PM9E1 سامسونگ با سرعت خواندن و نوشتن دو برابر معرفی شد

سامسونگ SSD PM9E1 NVMe Gen 5 خود را با سرعت خواندن و نوشتن دو برابر درمقایسه‌با نسل قبل و ظرفیت‌های ۵۱۲ گیگابایت و ۱ و ۲ و ۴ ترابایت معرفی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک،‌ سامسونگ تولید انبوه SSD پرسرعت PM9E1 NVMe Gen 5 را آغاز کرده است. این درایو جدید که جانشین PM9A1 است، سرعت خواندن و نوشتن را بیش از دو برابر کرده و دوام آن نیز به ۲۴۰۰ TBW افزایش یافته است. این ویژگی‌ها PM9E1 را به گزینه‌ای عالی برای کاربران حرفه‌ای و افرادی تبدیل می‌کند که به‌دنبال حداکثر سرعت و دوام هستند.

تامزهاردور می‌نویسد که نسل قبلی NVMe Gen 4 سامسونگ PM9A1 به سرعت خواندن ۷ گیگابایت‌بر‌ثانیه و سرعت نوشتن ۵/۲ گیگابایت‌بر‌ثانیه محدود بود. در مقام مقایسه، اکنون می‌بینیم که نسل ۵ سامسونگ PM9E1 به سرعت خواندن ۱۴/۵ گیگابایت‌بر‌ثانیه و سرعت نوشتن ۱۳ گیگابایت‌بر‌ثانیه دست یافته است.

یونگ‌چول بائه (YongCheol Bae)، معاون اجرایی برنامه‌ریزی محصولات حافظه در سامسونگ، با اشاره به کنترلر ۵ نانومتری پیشرفته‌ی این درایو، از عملکرد چشمگیر آن و تأییدیه شرکای بزرگ خبر داد. وی افزود:

PM9E1 با تمرکز بر نیازهای رو به رشد هوش مصنوعی، استاندارد جدیدی را در صنعت ذخیره‌سازی تعریف می‌کند.

این درایو با ظرفیت‌های ۵۱۲ گیگابایت تا ۴ ترابایت پاسخ‌گوی نیازهای مختلف کاربران ازجمله کاربران حرفه‌ای و مراکز داده است. مدل ۴ ترابایتی به‌طور خاص برای پردازش حجم عظیمی از داده‌های تولید‌شده با الگوریتم‌های هوش مصنوعی طراحی شده است.

SSD PM9E1 NVMe Gen 5 سامسونگ

سامسونگ در جدیدترین نسل حافظه‌های خود، PM9E1، بهینه‌سازی درخورتوجهی در مصرف انرژی به‌ارمغان آورده است. این حافظه درمقایسه‌با نسل قبلی بیش از ۵۰ درصد بهبود در بهره‌وری انرژی را تجربه کرده است. این بهبود مهم به‌ویژه هنگام اجرای محاسبات سنگین هوش مصنوعی روی دستگاه، به افزایش طول عمر باتری منجر خواهد شد.

علاوه‌بر‌این، پیاده‌سازی نسخه‌ی ۱/۲ پروتکل امنیتی و مدل داده (SPDM) باعث ارتقای امنیت این حافظه شده است. ویژگی‌هایی مانند احراز هویت دستگاه و گواهی دست‌کاری نرم‌افزار، سطح حفاظت از داده‌ها را افزایش چشمگیری می‌دهند.

دلیل حذف اطلاعیه‌ی مطبوعاتی مربوط به این درایو سامسونگ مشخص نیست. با‌وجوداین‌ با‌توجه‌به شواهد موجود، انتظار می‌رود که این محصول جدید به‌زودی روانه‌ی بازار شود. درحال‌حاضر، اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی و زمان عرضه این محصول در‌دسترس نیست. بااین‌حال، پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ به‌زودی جزئیات بیشتری از آن را منتشر کند.

نوشته SSD PM9E1 سامسونگ با سرعت خواندن و نوشتن دو برابر معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow