SSD جدید AI TOP UD گیگابایت با دوام بسیار زیاد معرفی شد

گیگابایت درایو SSD جدیدی با نام AI TOP UD SSD معرفی کرده است که ۱ ترابایت ظرفیت دارد و می‌تواند تا بیش از ۱۰۰ هزار ترابایت اطلاعات را بنویسد و بخواند. به‌گزارش تک‌ناک، گیگابایت با معرفی SSD جدیدی، خط‌تولید محصولات هوش مصنوعی خود را گسترش داده و این بار نسخه‌ای اقتصادی‌تر از سری AI TOP […] نوشته SSD جدید AI TOP UD گیگابایت با دوام بسیار زیاد معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ آبان , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  1
SSD جدید AI TOP UD گیگابایت با دوام بسیار زیاد معرفی شد

گیگابایت درایو SSD جدیدی با نام AI TOP UD SSD معرفی کرده است که ۱ ترابایت ظرفیت دارد و می‌تواند تا بیش از ۱۰۰ هزار ترابایت اطلاعات را بنویسد و بخواند.

به‌گزارش تک‌ناک، گیگابایت با معرفی SSD جدیدی، خط‌تولید محصولات هوش مصنوعی خود را گسترش داده و این بار نسخه‌ای اقتصادی‌تر از سری AI TOP 100E با نام AI TOP UD SSD را به بازار عرضه کرده است. این محصول جدید که تحت برند فرعی Ultra Durable (UD) قرار دارد، هدفش ارائه راهکاری با قیمت مناسب‌تر برای کاربران است. این درایو درمقایسه‌با مدل‌های برتر این سری عملکرد و استقامت کمتری دارد. بااین‌حال، همچنان با دستیابی به بیش از صدهزار TBW گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و مقاوم محسوب می‌شود.

تامزهاردور می‌نویسد که AI TOP UD SSD درایوی PCIe 4.0 است که می‌تواند سرعت خواندن متوالی تا ۶,۵۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه و سرعت نوشتن متوالی تا ۵,۷۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه را فراهم کند. این درایو در فرم‌فاکتور استاندارد M.2 ۲۲۸۰ عرضه می‌شود و با بیشتر لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی سازگار است. همچنین، استقامت آن به ۱۰۹,۵۰۰ TBW ارزیابی شده است و گارانتی پنج‌ساله دارد که اطمینان بیشتری به کاربران می‌دهد.

با‌این‌حال، در مقایسه با مدل‌های پیشرفته‌تر سری 100E، سرعت خواندن متوالی آن حدود ۷۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه کمتر و سرعت نوشتن نیز ۸۰۰ مگابایت‌بر‌انیه کاهش یافته است. استقامت این مدل نیز به نصف کاهش یافته و از ۲۱۹,۰۰۰ به ۱۰۹,۵۰۰ TBW رسیده است؛ اما همچنان با نسخه ۱ ترابایتی سری 100E برابری می‌کند.

SSDCapacity (TB)Sequential Read (MB/s)Sequential Write (MB/s)Random Read (IOPS)Random Write (IOPS)DRAM Cache (GB)Endurance (TBW)
AI100E2TB27,0005,900??2219,000
AI100E1TB17,2006,500??1109,500
AITOPUD1TB-G16,5005,700???109,500

در‌مقایسه‌با دیگر درایوهای PCIe 4.0، مانند ۹۹۰ پرو سامسونگ که می‌تواند تا ۷,۰۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه سرعت خواندن ارائه دهد، AI TOP UD SSD از‌نظر سرعت جزو برترین‌ها نیست. باوجوداین، باید توجه کرد که درایوهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی گیگابایت به‌طور خاص برای عملکرد خام طراحی نشده‌اند و تمرکز اصلی آن‌ها بر استقامت و تحمل بارهای کاری هوش مصنوعی است. این شرکت با معرفی ابزاری ویژه به نام AI TOP سعی می‌کند بار پردازشی داده‌های بزرگ را از VRAM یا DRAM کارت‌های گرافیک به SSD‌های هوش مصنوعی منتقل کند.

درایو AI TOP UD SSD جدید گیگابایت

با‌توجه‌به این ویژگی‌ها، گیگابایت امیدوار است با تکیه بر استقامت فراوان و سازگاری با بارهای کاری سنگین هوش مصنوعی، بتواند کاربران حرفه‌ای و تجاری را به استفاده از این SSD‌ها ترغیب کند. این درایو با بیش از صدهزار TBW در‌مقایسه‌با SSD‌های مصرفی بازار پیشتاز است و حتی با برخی SSD‌های مخصوص مراکز داده و تجاری برابری می‌کند. در مقام مقایسه، اس‌اس‌دی ۹۹۰ پرو سامسونگ که به‌عنوان یکی از بهترین درایوهای PCIe 4.0 مصرفی شناخته می‌شود، استقامت ۲,۴۰۰ TBW در مدل ۴ ترابایتی است که ۴۱ برابر کمتر از AI TOP UD SSD است.

قیمت این محصول هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است. بااین‌حال با‌توجه‌به مشخصات فنی و موقعیت آن در بازار، انتظار می‌رود که ارزان‌تر از مدل AI TOP 100E 1TB باشد که در‌حال‌حاضر بیش از ۲,۶۰۰ دلار قیمت دارد.

نوشته SSD جدید AI TOP UD گیگابایت با دوام بسیار زیاد معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow