آپدیت جدید سری وان پلاس 9 و وان پلاس 10 باعث خرابی آن‌ها می‌شود

شرکت وان پلاس اخیراً با مشکلاتی در مادربرد گوشی‌های پرچمدار خود مانند وان پلاس 9 پرو و وان پلاس 10 پرو مواجه شده است. کاربران متعددی گزارش داده‌اند که گوشی‌هایشان ناگهان خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود، که علت آن خرابی مادربرد تشخیص داده شده است. یکی از کاربران پس از تجربه لگ و گرم […]

۱۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 20:59
 0  3
آپدیت جدید سری وان پلاس 9 و وان پلاس 10 باعث خرابی آن‌ها می‌شود

شرکت وان پلاس اخیراً با مشکلاتی در مادربرد گوشی‌های پرچمدار خود مانند وان پلاس 9 پرو و وان پلاس 10 پرو مواجه شده است. کاربران متعددی گزارش داده‌اند که گوشی‌هایشان ناگهان خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود، که علت آن خرابی مادربرد تشخیص داده شده است. یکی از کاربران پس از تجربه لگ و گرم شدن گوشی وان پلاس 10 پرو خود، با مشکل خاموش شدن کامل دستگاه مواجه شده و پس از مراجعه به مرکز خدمات، مجبور شده هزینه تعمیرات بالایی را برای تعویض مادربرد پرداخت کند. کاربر دیگری نیز پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری با مشکلی مشابه مواجه شده و گوشی او نیز متوقف شده و شارژ نمی‌شده است. این کاربر نیز پس از مراجعه به مرکز خدمات با هزینه تعمیر بالایی روبرو شده است.

وان پلاس در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که از مشکلات مادربرد در گوشی‌های وان پلاس 9 و 10 پرو آگاه است و در حال بررسی علت این مشکل است. شرکت از کاربران خواسته است که در صورت مواجهه با این مشکل با خدمات مشتریان تماس بگیرند تا مشکل را در اسرع وقت حل کنند. این مشکلات و هزینه‌های بالای تعمیرات باعث نارضایتی کاربران شده و درخواست‌هایی برای ارائه راه‌حل‌های بهتر مانند تعمیر رایگان یا گارانتی‌های بیشتر مطرح شده است.

اما این همه ماجرا نیست و وضعیت وان پلاس به تازگی بدتر هم شده است. چرا که اکنون به نظر می‌رسد که تعداد بیشتری از گوشی‌های این برند دچار خرابی می‌شوند، اما این بار ممکن است یک به‌روزرسانی دلیل مشکل باشد. با ما در دیجی رو همراه باشید.

خرابی مادربرد وان پلاس

آیا سری وان پلاس 10 و وان پلاس 9 در معرض خطر هستند؟

اخیراً یک منبع در شبکه ایکس (توییتر سابق) به صاحبان گوشی‌های سری وان پلاس 10 و وان پلاس 9 هشدار داده که از به‌روزرسانی گوشی‌های خود خودداری کنند. ظاهراً گوشی‌های قدیمی‌تر این برند پس از نصب به‌روزرسانی ماه اوت با مشکلاتی مواجه شده‌اند. گفته می‌شود این مشکل گوشی‌های وان پلاس 9، وان پلاس 9 پرو، وان پلاس 9RT، وان پلاس 9R، وان پلاس 10، وان پلاس 10 پرو و وان پلاس 10R را تحت تأثیر قرار داده است. اگر چه ریشه دقیق مشکل هنوز مشخص نیست، اما آنچه که مشخص شده این است که به‌روزرسانی نرم‌افزاری اخیر در حال خراب کردن این گوشی‌های قدیمی وان پلاس است.

صاحبان این مدل‌ها اعلام کرده‌اند که این به‌روزرسانی خاص باعث آسیب به دستگاه‌های وان پلاس آن‌ها شده است. برخی ادعا می‌کنند که مادربرد گوشی پس از به‌روزرسانی آسیب می‌بیند. اگر این ادعا صحیح باشد، ممکن است شرکت با یک به‌روزرسانی معیوب روبرو باشد. به خاطر داشته باشید که علت اصلی این مشکل هنوز مشخص نیست، بنابراین این گزارش را با کمی احتیاط در نظر بگیرید. اما با توجه به تمام مشکلاتی که کاربران وان پلاس با آن مواجه هستند، چنین مسئله‌ای تعجب‌آور نخواهد بود.

آیا این مشکل با موضوع مرگ مادربرد مرتبط است؟

همان‌طور که در ابتدا هم توضیح دادیم، به تازگی برخی از کاربران وان پلاس 10 پرو فایو جی از گرم شدن بیش از حد گوشی‌های خود و مواجهه با لگ‌ها شکایت داشتند. مادربردهای برخی از دستگاه‌های وان پلاس به طور کامل خراب شدند. اما هنوز مشخص نیست که آیا این دو مشکل به طور مستقیم به هم مرتبط هستند یا اینکه به‌روزرسانی به نحوی پردازنده را تحت فشار قرار داده و این مشکل را شایع‌تر کرده است. وان پلاس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است، اما تا کنون هیچ نتیجه‌ای به دست نیامده است. بنابراین، تا آن زمان، به صاحبان سری وان پلاس 10 و وان پلاس 9 توصیه می‌شود که از نصب این به‌روزرسانی خودداری کرده و برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه منتظر بمانند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow