آیفون 16 با روشی جدید تعمیر باتری را آسان‌تر می‌کند

شرکت اپل با بهره‌گیری از یک روش نوآورانه برای جدا کردن باتری آیفون 16، فرایند تعمیر را به طور قابل توجهی ساده‌تر کرده است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت اپل با معرفی آیفون 16 گامی مهم در راستای افزایش تعمیرپذیری محصولات خود برداشته است. این شرکت پس از ناکامی در آزمون‌های تعمیراتی آیفون 15 […] نوشته آیفون 16 با روشی جدید تعمیر باتری را آسان‌تر می‌کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  2
آیفون 16 با روشی جدید تعمیر باتری را آسان‌تر می‌کند

شرکت اپل با بهره‌گیری از یک روش نوآورانه برای جدا کردن باتری آیفون 16، فرایند تعمیر را به طور قابل توجهی ساده‌تر کرده است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت اپل با معرفی آیفون 16 گامی مهم در راستای افزایش تعمیرپذیری محصولات خود برداشته است. این شرکت پس از ناکامی در آزمون‌های تعمیراتی آیفون 15 و مواجه شدن با فشارهای اتحادیه اروپا حالا از یک چسب مخصوص برای باتری آیفون 16 استفاده کرده است، که با اعمال ولتاژ کم به راحتی جدا می‌شوند و امکان تعمیر این گوشی‌ها را تا حد زیادی آسان‌تر می‌کند.

در سال‌های اخیر، تعویض باتری گوشی‌ها به یک کار دشوار و زمان‌بر تبدیل شده بود. دیگر امکان خارج کردن ساده باتری وجود نداشت و چسب‌های قوی و قطعات پیچیده کار را سخت‌تر نیز کرده بود.

با وجود این، به لطف چسب‌های جدید این کار بسیار آسان شده است، حتی اگر باز هم تعویض باتری آیفون 16 با دشواری‌هایی همراه باشد.

خوبی چسب‌های جدید آن است که حتی با استفاده از یک باتری 9 ولتی کوچک که از فروشگاه‌های معمولی می‌توان تهیه کرد، امکان جدا کردن آن وجود دارد.

کافی است که چسب را به این باتری وصل کنید تا باتری گوشی به راحتی جدا شود. اگر چه به نظر می‌رسد این روش فقط برای آیفون 16 و 16 پلاس در نظر گرفته شده است و مدل‌های پرو از این چسب استفاده نمی‌کنند.

با روشی جدید تعمیر باتری آیفون 16 آسان‌تر می شود

شرکت اپل برای افزایش امتیاز تعمیرپذیری آیفون 16، فقط به این چسب اکتفا نکرده است. تمام مدل‌های این گوشی به شکلی طراحی شده‌اند که کمتر داغ شوند و حتی دوربین سلفی (TrueDepth) را می‌توان بین گوشی‌های مختلف تعویض کرد.

علاوه بر این، اپل یک ابزار جدید به نام “دستیار تعمیر برای آیفون” معرفی کرده است. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز مراجعه به نمایندگی اپل، خود آنها قطعات گوشی را تعویض کنند. البته باید توجه داشت که اگر آیفون یک قطعه غیر اصلی را تشخیص دهد، قفل می‌شود.

با توجه به اهمیت تعمیرپذیری گوشی‌ها و محصولاتی مانند Fairphone، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی نیز به این موضوع توجه بیشتری نشان می‌دهند.

سامسونگ نیز در حال بهبود خدمات پس از فروش خود است و گوگل پیکسل 9 پرو فولد نیز امتیاز تعمیرپذیری بالایی دریافت کرده است.

اگرچه شاید دیگر نتوانیم مثل گذشته به سادگی کاور پشتی گوشی را باز و باتری را تعویض کنیم، اما این پیشرفت‌ها نشان می‌دهند که صنعت موبایل به سمت تولید گوشی‌های قابل تعمیر‌تر در حرکت است.

نوشته آیفون 16 با روشی جدید تعمیر باتری را آسان‌تر می‌کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow