ایسوس از کارت‌های گرافیکی جدید خود رونمایی کرد

کارت‌های گرافیکی جدید خانواده ایسوس به نام Asus Prime 4070 Ti Super با سه فن خنک‌کننده و ضخامت 2.5 اسلات روانه بازار شدند. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، دو کارت گرافیک جدید ASUS که با اورکلاک کارخانه‌ای و هم بدون آن عرضه می‌شوند، به طور خاص برای سیستم‌های کوچک (SFF) طراحی شده‌اند و صرف نظر […] نوشته ایسوس از کارت‌های گرافیکی جدید خود رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  0
ایسوس از کارت‌های گرافیکی جدید خود رونمایی کرد

کارت‌های گرافیکی جدید خانواده ایسوس به نام Asus Prime 4070 Ti Super با سه فن خنک‌کننده و ضخامت 2.5 اسلات روانه بازار شدند.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، دو کارت گرافیک جدید ASUS که با اورکلاک کارخانه‌ای و هم بدون آن عرضه می‌شوند، به طور خاص برای سیستم‌های کوچک (SFF) طراحی شده‌اند و صرف نظر از ابعاد خنک‌کننده‌ای که دارند به عقیده سازندگان با بهترین کارت‌های گرافیکی بازار رقابت می‌کنند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد کارت‌های گرافیکی جدید Prime از تراشه AD102 استفاده می‌کنند، که نسبت به تراشه AD103 در مدل‌های اولیه 4070 Ti Super قدرتمندتر است.

این اولین باری نیست که از تراشه AD102 در 4070 Ti Super استفاده می‌شود. MSI در گذشته با کارت Ventus 3X Black OC خود از این تراشه بهره برده بود.

از کارت‌های گرافیکی جدید ایسوس رونمایی شد

تراشه AD102 که در کارت‌های 4080 Super و 4090 استفاده می‌شد، مصرف انرژی کمی بیشتر نسبت به AD103 دارد.

این تغییر و یکپارچه‌سازی تراشه‌ها، نشان‌دهنده پایان نسل فعلی کارت‌های گرافیک Ada Lovelace و آغاز نسل جدید Blackwell RTX 50 است.

تنها تفاوت بین دو مدل Prime در میزان اورکلاک کارخانه‌ای آنها است. مدل OC Edition اورکلاک بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد (2650 مگاهرتز در مقابل 2640 مگاهرتز). با وجود این، کاربران می‌توانند با نرم‌افزار GPU Tweak 3 ایسوس، اورکلاک را به صورت دستی تنظیم کنند.

مدل‌های Prime 4070 Ti Super با برندینگ مشخصی عرضه می‌شوند، که نشان‌دهنده سازگاری آنها با سیستم‌های کوچک (SFF) است.

این سازگاری بسیار منطقی است، چرا که مدل‌های Prime احتمال دارد به عنوان جایگزینی مقرون‌به‌صرفه برای کارت‌های گرافیکی گران قیمت ProArt compact ایسوس طراحی شده‌ باشند.

نشان “SFF-Ready Enthusiast” انویدیا نشان‌دهنده آن است که این کارت گرافیک ابعاد مشخصی دارد و می‌تواند در کیس‌های کوچک نصب شود.

برای تأیید این سازگاری، یک کارت باید از RTX 4070 یا مدل‌های بالاتر باشد و ابعاد آن از 304 در 151  در 50 میلی‌متر تجاوز نکند. ضخامت 2.5 اسلات نیز حداکثر ضخامت مجاز برای چنین کارت‌هایی است.

با ابعاد 300 در 120 در 50 میلی‌متر، کارت گرافیک Prime 4070 Ti Super ایسوس به سختی در فضای محدود کیس‌های سازگار با سیستم‌های کوچک (SFF) جا می‌شود.

استفاده از عبارت “SFF-Ready” برای یک کارت گرافیکی با سه فن کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد. در حالی که کیس‌هایی مانند Fractal Design Terra در لیست کیس‌های تأییدشده انویدیا قرار دارند، کیس Thermaltake The Tower 100 نیز در این لیست می‌باشد که با حجم 31 لیتر، حدود دو برابر بزرگ‌تر از کوچک‌ترین کیس micro-ATX است.

به دلیل ابعاد رو به افزایش کارت‌های گرافیکی انویدیا و تمایل بازار به کیس‌های بلند و باریک یا کیس‌های کوچک با ابعاد غیرمعمول، کیس‌های Mini-ITX و کوچک دیگر به اندازه‌های بزرگ‌تری دست یافته‌اند.

اضافه شدن یک کارت گرافیک دیگر با ابعاد 300 در 120 در 50 میلی‌متر به لیست کارت‌های “SFF” انویدیا، جست‌وجوی خریداران برای یافتن کارت‌های گرافیکی کوچک را دشوارتر کرده است.

خریداران سیستم‌های کوچک باید هنگام انتخاب کارت گرافیک با نشان SFF-Ready محتاط باشند و قبل از خرید، ابعاد کیس و کارت گرافیکی را با دقت بررسی کنند.

قیمت و تاریخ عرضه کارت‌های گرافیکی Asus Prime 4070 Ti Super 16GB و Asus Prime 4070 Ti Super 16GB OC Edition در حال حاضر مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود به زودی در بازار موجود شوند.

هرچند متقاضیان ما همچنان منتظر معرفی سری RTX 50 انویدیا تا پایان سال 2024 هستند.

نوشته ایسوس از کارت‌های گرافیکی جدید خود رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow