احتمال برگزاری نشست اضطراری فدرال رزرو در واکنش به سقوط بازارهای مالی

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که احتمال دارد بانک مرکزی ایالات متحده برای بررسی اوضاع بازارهای مالی و جلوگیری از سقوط دومینوار بازارها دست به تعدیل نرخ بهره بزند. به‌گزارش تک‌ناک، موجی از آشفتگی و تلاطم بازارهای جهانی را فراگرفته است. بورس ژاپن با افتی ۱۳ درصدی مواجه شده است و بازارهای مالی کره و تایوان نیز... نوشته احتمال برگزاری نشست اضطراری فدرال رزرو در واکنش به سقوط بازارهای مالی اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
احتمال برگزاری نشست اضطراری فدرال رزرو در واکنش به سقوط بازارهای مالی

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که احتمال دارد بانک مرکزی ایالات متحده برای بررسی اوضاع بازارهای مالی و جلوگیری از سقوط دومینوار بازارها دست به تعدیل نرخ بهره بزند.

به‌گزارش تک‌ناک، موجی از آشفتگی و تلاطم بازارهای جهانی را فراگرفته است. بورس ژاپن با افتی ۱۳ درصدی مواجه شده است و بازارهای مالی کره و تایوان نیز افتی ۱۰ درصدی را تجربه کرده‌اند. بیت کوین نیز از حوالی ۷۰ هزار دلار با افتی ۲۵ درصدی به نزدیکی ۵۰ هزار دلار رسیده است.

به‌نقل از کریپتودنس، شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ نیز با افتی ۴ درصدی روبه‌رو شده است. این بی‌ثباتی باعث شده است تا فعالان بازارهای مالی از فدرال رزرو بخواهند تا نشست اضطراری برای ارزیابی اوضاع اقتصادی کشور برگزار کند.

اقتصاددانان نیز نگران‌اند و خواستار کاهش ۰/۵ درصدی نرخ بهره شده‌اند تا بازارهای سرمایه بتوانند نفسی تازه کنند. برخی از کارشناسان می‌گویند که مداخله‌ی فدرال رزرو برای تعدیل نرخ بهره ضروری است؛‌ زیرا احتمال دارد بازار به سرنوشت فاجعه‌ی سال ۲۰۰۸ دچار شوند.

سقوط بازارهای مالی

به‌نظر می‌رسد افت شاخص بازار ژاپن و افزایش اندک نرخ بهره‌ی این کشور، بیش از همه به نگرانی‌ها دامن زده است. ازاین‌رو، انتظار می‌رود کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قطعی باشد.

به‌طور تاریخی کاهش نرخ بهره همواره به ثبات بازارها کمک کرده است که ازجمله نمونه‌های آن می‌توان به رتق‌وفتق بحران مالی سال ۲۰۰۸ اشاره کرد. واکنش سریع فدرال رزرو در چنین مواقعی می‌تواند باعث فروکش‌کردن موج بی‌ثباتی اقتصادی شود.

نوشته احتمال برگزاری نشست اضطراری فدرال رزرو در واکنش به سقوط بازارهای مالی اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow