اپل با آیفون ایر به‌دنبال جبران شکست مدل پلاس است

اپل با معرفی آیفون ایر که بر طراحی باریک و ظریف متمرکز است، نشان می‌دهد که به‌دنبال جلب نظر آن دسته از کاربرانی است که بیشتر به ظاهر و سبک دستگاه اهمیت می‌دهند. به‌گزارش تک‌ناک، عرضه‌ی آیفون ۱۶ پلاس سومین نسل از سری پلاس آیفون‌ها خواهد بود و گزارش‌ها حاکی از آن است که این... نوشته اپل با آیفون ایر به‌دنبال جبران شکست مدل پلاس است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
اپل با آیفون ایر به‌دنبال جبران شکست مدل پلاس است

اپل با معرفی آیفون ایر که بر طراحی باریک و ظریف متمرکز است، نشان می‌دهد که به‌دنبال جلب نظر آن دسته از کاربرانی است که بیشتر به ظاهر و سبک دستگاه اهمیت می‌دهند.

به‌گزارش تک‌ناک، عرضه‌ی آیفون ۱۶ پلاس سومین نسل از سری پلاس آیفون‌ها خواهد بود و گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت خود را برای خاتمه‌ی پروژه آیفون‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ آماده می‌کند.

اپل خط‌تولید آیفون مینی را به‌دلیل فروش کم آن حذف کرد. این شرکت با بررسی رقبا، به این نتیجه رسید که کاربران می‌خواهند صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تری برای کار با گوشی داشته باشند.

بدین‌ترتیب، مدل پلاس آیفون ۱۴ را با صفحه‌نمایش ۶/۷ اینچی و مشخصاتی ضعیف‌تر از مدل پرو مکس برای افرادی به‌ارمغان آورد که خواهان آیفون ارزان‌تر با صفحه‌نمایش بزرگ بودند. بااین‌حال، مدل پلاس آیفون ۱۴ با استقبال بسیار کمی مواجه شد.

فروش سخت آیفون پلاس

دلیل احتمالی پایان عمر سری آیفون پلاس مشابه با خط‌تولید آیفون مینی است: ناکامی در فروش. طبق تحلیل مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint Research) از محبوب‌ترین مدل‌های تلفن‌همراه، سایر مدل‌های آیفون به‌خوبی فروش می‌روند و به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان شناخته می‌شوند؛ اما مدل‌های پلاس حتی در بین ۱۰ مدل برتر نیز قرار ندارند.

آیفون‌ایر، آیفون پلاس را شکست می‌دهد

به‌نقل از فون‌آرنا، نمودار بالا به‌وضوح نشان می‌دهد که مدل‌های آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۵ پلاس و احتمالاً آیفون ۱۶ پلاس با بی‌اقبالی کاربران مواجه هستند و خواهند بود. گرچه این مدل‌ها صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارند، از تراشه‌های کندتر، حافظه‌ی کمتر، نرخ نوسازی صفحه‌نمایش کمتر و دوربین‌های ضعیف‌تر برخوردارند. همچنین، فاکتور برندینگ این مدل‌ها به‌دلیل نبود سه لنز دوربین در پنل پشتی، مشابه مدل‌های گران قیمت پرو مکس نیست.

آیفون ایر آیفون پلاس را شکست می‌دهد

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل تصمیم گرفته است تا نام آیفون باریک جدید خود را آیفون ایر بگذارد. طبق گفته FPT، شایعات قبلی مبنی‌بر نام‌گذاری آن به آیفون اسلیم جای خود را به نام‌گذاری منطقی‌تر داده است.

آیفون‌ایر، آیفون پلاس را شکست می‌دهد

در وهله‌ی اول، اپل ارتباط بین دستگاه‌های بسیار باریک و زیبا و سبک با نام ایر را در ذهن مصرف‌کنندگان جا انداخته است. این اتفاق از زمان ظهور اولین مک‌بوک ایر آغاز شد و با آیپد ایر ادامه یافت؛ بنابراین، منطقی است که اپل بخواهد این ارتباط را به خط آیفون منتقل کند.

به‌عنوان مثال، نسل اول مک‌بوک ایر در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان با ضخامت تنها ۱/۹ سانتی‌متر عرضه شد. سپس اپل در سال ۲۰۱۳ آیپد ایر را با ضخامت ۷/۵ میلی‌متر روانه‌ی بازار کرد. گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۵ آیفون ایر را معرفی کند که ممکن است تنها ۵ میلی‌متر ضخامت داشته باشد.

این‌اولین بار نیست که اپل قصد دارد آیفون ایر را رونمایی کند؛ زیرا اولین شایعات درباره‌ی آن به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد که آیپد ایر عرضه شد. شایان ذکر است که نباید انتظار ارتقای سخت‌افزاری چندان زیادی داشت؛ زیرا گوشی‌های باریک‌تر از‌نظر مشخصات عملکرد ضعیف‌تری دارند؛ چراکه فضای کافی برای قراردادن باتری‌های بزرگ یا چندین لنز دوربین در داخل وجود ندارد.

آیفون‌ایر، آیفون پلاس را شکست می‌دهد

ازنظر مشخصات، آیفون ایر به آیفون پلاس بسیار شبیه خواهد بود؛ زیرا گفته می‌شود با چیپست A19 به‌جای A19 پرو عرضه خواهد شد. همچنین، دوربین بسیار ضعیف‌تری از آیفون ۱۷ پرو مکس خواهد داشت.

بااین‌حال، بزرگ‌ترین نکته‌ی منفی درباره‌ی آیفون ایر احتمالاً قیمت آن باشد. شایعه شده است که اولین آیفون ایر با قیمت پایه‌ی ۱,۲۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. بنابراین، هر محصولی که اپل جایگزین مدل پلاس کند، ممکن است با سرنوشت فروش ناامیدکننده‌ای مواجه شود؛ به‌خصوص اگر طرفداران اپل قدرت را به ظرافت ترجیح دهند.

نوشته اپل با آیفون ایر به‌دنبال جبران شکست مدل پلاس است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow