اختلاف هم‌بنیان‌گذاران همستر کامبت این پروژه را به شکست می‌کشاند؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که میان هم‌بنیان‌گذاران بازی پرطرفدار همستر کامبت و سرمایه‌گذاران اولیه‌ی آن منازعه‌ی شدیدی درگرفته است که احتمال دارد این پروژه را به شکست بکشاند. به‌گزارش تک‌ناک، گزارش‌ها از بروز اختلاف داخلی بین گروه سازندگان و سرمایه‌گذاران پروژه‌ی همستر کامبت حکایت می‌کنند. از قرار معلوم آرنوم، شرکت متعلق به ادوارد گورینوویچ، ‌هم‌بنیان‌گذار همستر... نوشته اختلاف هم‌بنیان‌گذاران همستر کامبت این پروژه را به شکست می‌کشاند؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۳۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  4
اختلاف هم‌بنیان‌گذاران همستر کامبت این پروژه را به شکست می‌کشاند؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که میان هم‌بنیان‌گذاران بازی پرطرفدار همستر کامبت و سرمایه‌گذاران اولیه‌ی آن منازعه‌ی شدیدی درگرفته است که احتمال دارد این پروژه را به شکست بکشاند.

به‌گزارش تک‌ناک، گزارش‌ها از بروز اختلاف داخلی بین گروه سازندگان و سرمایه‌گذاران پروژه‌ی همستر کامبت حکایت می‌کنند. از قرار معلوم آرنوم، شرکت متعلق به ادوارد گورینوویچ، ‌هم‌بنیان‌گذار همستر کامبت، پیش‌تر از‌طریق برگزاری «عرضه‌ی اولیه صرافی» (IDO)‌ توانسته بود ۱۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. بااین‌حال، ظاهراً از توزیع این سرمایه استنکاف کرده و مدعی شده است که مبلغ یادشده صرف هزینه‌های تحقیق و توسعه شده است.

کریپتونیوز می‌نویسد که اکنون آشکار شده است پیوندها میان شرکت آرنوم و پروژه‌ی همستر کامبت پررنگ‌تر از قبل بوده است. آرنوم که در حوزه‌ی ساخت بازی‌های کامپیوتری فعال است، در سال ۲۰۲۱ با مشکلات مالی مواجه می‌شود. سپس برای تأمین مالی، دست به برگزاری IDO می‌زند. IDO نوعی روش جذب سرمایه برپایه‌ی عرضه‌ی سکه در بستر صرافی‌های رمزارزی است که مدت زیادی از ابداع آن نمی‌گذرد.

مجری این IDO شرکتی به نام AD.RU بوده و موفق شده است آرنوم را در جذب سرمایه‌ای افزون‌بر ۱۰ میلیون دلار یاری کند. بااین‌حال، پس از تأمین مالی موفقیت‌آمیز، آرنوم از توزیع سود میان سرمایه‌گذران خود استنکاف و برای توجیه اقدامش هزینه‌های تحقیق‌و‌توسعه را بهانه می‌کند.

شکست در انتظار پروژه همستر کامبت

در بهار سال ۲۰۲۴، شرکت آرنوم بازی همستر کامبت را منتشر کرد که در مدتی کوتاه توانست میلیون‌ها کاربر را در بستر پیام‌رسان تلگرام با خود همراه کند. درحال‌حاضر، این بازی علاوه‌بر اقبال میلیونی کاربران، مهر تأیید پاودل دورف، مدیرعامل تلگرام را نیز دریافت کرده است.

بااین‌همه، تاکنون سودی نصیب سرمایه‌گذاران اولیه‌ی شرکت آرنوم نشده است. ادوارد گورینوویچ نیز گفته است که از ژوئن ۲۰۲۴ از شرکت آرنوم فاصله گرفته و منکر هرگونه پیوندی میان این شرکت و همستر کامبت شده است.

دراین‌میان، آنتون گورشکوف، مدیرعامل شرکت AD.RU، ادعای گورینوویچ را رد می‌کند و می‌گوید که شرکت متبوعش به‌مدت دست‌کم ۴ سال در پروژه‌ی همستر کامبت و پیشبرد آن سهیم و نه‌تنها از‌نظر مالی، بلکه از‌نظر فنی نیز در توسعه‌ی آن دخیل بوده است.

گورشکوف مدعی است گورینوویچ در ابتدا وعده داده بود که سود حاصل را میان شرکت‌های سهیم در توسعه‌ی همستر کامبت توزیع می‌کند؛ اما بعداً منکر هرگونه ارتباط میان شرکت‌های آرنوم و AD.RU شد.

با بروز این اختلافات میان هم‌بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران اولیه‌ی پروژه‌ی همستر کامبت، احتمال دارد ضرب و توزیع سکه‌ی این بازی در هاله‌ای از ابهام فرو‌رود و حتی این بازی محبوب بلاک‌چینی با شکست مواجه شود.

نوشته اختلاف هم‌بنیان‌گذاران همستر کامبت این پروژه را به شکست می‌کشاند؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow