اس کی هاینیکس با حمایت آمریکا تراشه‌ حافظه هوش مصنوعی می‌سازد

شرکت اس کی هاینیکس با حمایت مالی دولت ایالات متحده آمریکا قصد دارد تولید تراشه‌های حافظه‌ی پیشرفته برای کاربردهای هوش مصنوعی را در این کشور افزایش دهد. به‌گزارش تک‌ناک، اس کی هاینیکس، تولیدکننده‌ی حافظه‌ی کره‌ای، تحت قانون CHIPS and Science توافق‌نامه‌ای با دولت ایالات متحده امضا کرده است که طی آن حداکثر ۴۵۰ میلیون دلار... نوشته اس کی هاینیکس با حمایت آمریکا تراشه‌ حافظه هوش مصنوعی می‌سازد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  2
اس کی هاینیکس با حمایت آمریکا تراشه‌ حافظه هوش مصنوعی می‌سازد

شرکت اس کی هاینیکس با حمایت مالی دولت ایالات متحده آمریکا قصد دارد تولید تراشه‌های حافظه‌ی پیشرفته برای کاربردهای هوش مصنوعی را در این کشور افزایش دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، اس کی هاینیکس، تولیدکننده‌ی حافظه‌ی کره‌ای، تحت قانون CHIPS and Science توافق‌نامه‌ای با دولت ایالات متحده امضا کرده است که طی آن حداکثر ۴۵۰ میلیون دلار یارانه برای توسعه‌ی امکانات بسته‌بندی پیشرفته در آمریکا دریافت خواهد کرد. این تأمین مالی درست در زمانی صورت می‌گیرد که صنعت بسته‌بندی جهانی به‌دلیل تقاضای فراوان محصولات هوش مصنوعی با کمبود عرضه مواجه است.

Wccftech می‌نویسد که بر‌اساس قانون CHIPS and Science، وزارت بازرگانی دولت آمریکا میلیاردها دلار بودجه را به شرکت‌های داخلی و بین‌المللی برای راه‌اندازی کارخانه‌های جدید تولید نیمه‌رسانا در ایالات متحده یا گسترش تأسیسات موجود خود اعطا کرده است.

تا ماه ژوئن، سه دریافت‌کننده‌ی برتر بودجه‌ی چیپس، اینتل و TSMC و سامسونگ بودند و میکرون به‌عنوان تولیدکننده‌ی خالص حافظه در رتبه‌ی چهارم قرار داشت. در‌حالی‌که سامسونگ یکی از تولیدکنندگان بزرگ حافظه در جهان است، اینتل و TSMC در بازار پردازنده‌های کاربردی پیشرو هستند.

کلید دریافت کمک‌های مالی قانون چیپس، سرمایه‌گذاری هم‌زمان شرکت‌ها است و به‌عنوان بخشی از آخرین توافق با وزارت بازرگانی دولت آمریکا، اس کی هاینیکس قبلاً ۳/۸۷ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه‌ی جدید بسته‌بندی حافظه در ایندیانا اختصاص داده است.

این مرکز بر تولید محصولات حافظه با پهنای باند بالا (HBM) متمرکز است که برای تولید تراشه‌های هوش مصنوعی حیاتی هستند. سامسونگ و میکرون و اس کی هاینیکس همگی چشم به قراردادهای سودآور انویدیا برای حافظه‌ی HBM دوخته‌اند. گزارش‌ها حاکی از مشکلات بازدهی محصولات سامسونگ است؛ ادعاهایی که این شرکت تکذیب کرده است.

نقشه راه انباشت فناوری HBM SK hynix

اس کی هاینیکس در آوریل سال جاری خبر تأسیس مرکز جدیدش در ایندیانا را اعلام و در آن زمان فاش کرد که این کارخانه با دانشگاه پردو برای تحقیق‌و‌توسعه و تولید انبوه تراشه‌های HBM نسل بعدی همکاری خواهد کرد.

علاوه‌بر اعطای کمک‌های مالی برای ساخت حافظه و پردازنده‌های کاربردی، وزارت بازرگانی دولت آمریکا در مواد اولیه یا ماده‌ای که تراشه‌ها روی آن ساخته می‌شوند، سرمایه‌گذاری می‌کند.

ابسولیکس، شریک اس کی هاینیکس، در ماه می ۷۵ میلیون دلار کمک مالی برای تأمین مالی توسعه‌ی زیرلایه‌های شیشه‌ای نسل بعدی دریافت کرد که تولید آن‌ها آسان‌تر است و درمقایسه‌با مواد آلی استفاده‌شده‌ی فعلی عملکرد بهتری دارند.

طبق گفته‌ی مدیرعامل ابسولیکس، این بودجه برای ساخت مرکزی جدید در جورجیا هزینه خواهد شد و اولین محصولات برای استفاده در تراشه‌های مرتبط با دفاع در‌دسترس خواهند بود.

نوشته اس کی هاینیکس با حمایت آمریکا تراشه‌ حافظه هوش مصنوعی می‌سازد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow