شرکت زیف دیویس از خرید رسانه CNET به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد

مجموعه‌ی رد ونچرز در حال فروش رسانه‌ی CNET به شرکت زیف دیویس است. زیف دیویس، مجموعه‌ی فعال در حوزه‌ی رسانه و سرگرمی است که مالکیت شماری از رسانه‌ها بزرگ را در‌اختیار دارد. به‌گزارش تک‌ناک، زیف دیویس که تملک برخی از رسانه‌های مشهور حوزه‌ی سرگرمی و فناوری از‌جمله ماشابل (Mashable) و آی‌جی‌ان (IGN) و لایف‌هکر (Lifehacker)... نوشته شرکت زیف دیویس از خرید رسانه CNET به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  2
شرکت زیف دیویس از خرید رسانه CNET به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد

مجموعه‌ی رد ونچرز در حال فروش رسانه‌ی CNET به شرکت زیف دیویس است. زیف دیویس، مجموعه‌ی فعال در حوزه‌ی رسانه و سرگرمی است که مالکیت شماری از رسانه‌ها بزرگ را در‌اختیار دارد.

به‌گزارش تک‌ناک، زیف دیویس که تملک برخی از رسانه‌های مشهور حوزه‌ی سرگرمی و فناوری از‌جمله ماشابل (Mashable) و آی‌جی‌ان (IGN) و لایف‌هکر (Lifehacker) را دراختیار دارد، در پی تملک رسانه CNET است.

به‌نقل از ورج، این خبر را ویوک شاه، مدیر اجرایی زیف دیویس، به نشریه‌ی نیویورک‌تایمز اعلام کرده است. نکته‌ی جالب در‌این‌میان آن است که در سال ۲۰۰۰، این سی‌نت نتورک بود که دست به جیب شد و شرکت خدمات آنلاین زی‌دی‌نت (ZDNet) را به بهای ۱/۶ میلیارد دلار خرید.

در دو دهه‌ی گذشته، وقوع اتفاق ریز و درشت زیادی از‌جمله سرمایه‌گذاری مجدد باعث شده است تا امروز رخدادی خلاف آن‌ سال‌ها به‌وقوع بپیوندند و زیف دیویس اقدام به تملک CNET کند.

رسانه سی‌نت

گفتنی است که در سال ۲۰۲۰، شرکت رد ونچرز با مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار سی‌نت و چند شرکت کوچک‌تر را خرید. گرچه رقم خرید CNET هنوز دقیق اعلام نشده است، گمانه‌زنی‌ها می‌گویند که زیف دیویس بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید سی‌نت پرداخت کرده است. بدیهی است که این مبلغ در‌مقایسه‌با ارزش ۱/۸ میلیارد دلاری CNET در زمانی‌که شرکت CBS آن را فروخت، ناچیز است.

در سال‌های اخیر، CNET با افت چشمگیری مواجه شده است. تحقیقات رسانه‌های برتر نشان می‌دهد که این وب‌سایت از هوش مصنوعی برای تولید مقاله‌های خود بهره می‌برده است. این اتفاق به افت جایگاه این رسانه‌ی خبری حوزه‌ی فناوری دامن زد و کاهش درآمد و تعدیل گسترده کارکنان آن انجامید.

به‌گفته‌ی تایمز، زیف دیویس به‌دلیل برند مشهور CNET دست به خرید آن زده و امیدوار است که بتواند این رسانه را به روزهای اوج خود بازگرداند.

 

نوشته شرکت زیف دیویس از خرید رسانه CNET به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow