اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برای اولین‌بار در گیک‌بنچ دیده شد

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام در آزمایش چند‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ توانسته است عملکرد بهتری از پردازنده‌ی قدرتمند A17 Pro اپل از خود نشان دهد. به‌گزارش تک‌ناک، کوالکام پیش‌تر تأیید کرده بود که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. تاکنون فقط شایعه‌ها و گزارش‌های مختلفی درباره‌ی عملکرد این پردازنده‌ی پرچم‌دار... نوشته اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برای اولین‌بار در گیک‌بنچ دیده شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  2
اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برای اولین‌بار در گیک‌بنچ دیده شد

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام در آزمایش چند‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ توانسته است عملکرد بهتری از پردازنده‌ی قدرتمند A17 Pro اپل از خود نشان دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، کوالکام پیش‌تر تأیید کرده بود که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. تاکنون فقط شایعه‌ها و گزارش‌های مختلفی درباره‌ی عملکرد این پردازنده‌ی پرچم‌دار شنیده‌ایم؛ اما حالا اوضاع تغییر کرده است.

گیزموچاینا می‌نویسد که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بالاخره در پلتفرم بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شده است. این فهرست احتمالاً به نسخه‌ی نهایی تولیدی تراشه مربوط نیست؛ زیرا با عنوان «مدل سازنده» برچسب‌گذاری شده است. بااین‌حال، امتیازات آن نشان می‌دهند که این پردازنده‌ عملکرد تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای قدرتمندی ارائه خواهد داد.

در آزمایش تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ امتیاز ۲,۸۸۴ را کسب کرد که آن را به A17 Pro اپل نزدیک می‌کند. پردازنده‌ی اپل به‌طور متوسط امتیاز ۲,۹۱۵ را کسب کرده است.

با‌این‌حال، عملکرد چند‌هسته‌ای پرچم‌دار آینده‌ی کوالکام واقعاً برجسته است. اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در آزمایش چند‌هسته‌ای امتیاز ۸,۸۴۰ را به‌دست آورد که از ۷۳۰۰ امتیاز پردازنده‌ی A17 Pro اپل بسیار بیشتر است.

امتیاز اسنپدراگون ۸ نسل ۴

همان‌طور‌که می‌دانیم، کوالکام در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به‌جای هسته‌های استاندارد Arm، از طراحی سفارشی اوریون (Oryon) استفاده خواهد کرد که مشابه چیزی است که کوالکام در اسنپدراگون سری ایکس برای کامپیوترها استفاده کرده است. انتظار می‌رود این تغییر در طراحی هسته افزایش عملکرد درخورتوجهی ارائه دهد و در‌حال‌حاضر، نتایج اولیه‌ی گیک‌بنچ نشانه‌هایی از این بهبود را نشان می‌دهند.

بنچمارک گیک‌بنچ جزئیاتی از معماری هسته‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را نیز نشان می‌دهد. این پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای شش هسته با فرکانس ۲/۷۸ گیگاهرتز و دو هسته‌ی قدرتمند با فرکانس چشمگیر ۴/۰۹ گیگاهرتز دارد.

در‌حالی‌که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قرار است در سال ۲۰۲۵ بهترین چیپست برای گوشی‌های اندرویدی باشد، پیشرفت‌های آن با هزینه همراه خواهد بود. طبق گفته‌ی مینگ‌چی کوئو، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ درمقایسه‌با اسنپدراگون ۸ نسل ۳، نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ درصد گران‌تر خواهد بود. این افزایش هزینه‌ی تراشه به‌طور اجتناب‌ناپذیری به افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار در سال ۲۰۲۵ منجر خواهد شد.

نوشته اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برای اولین‌بار در گیک‌بنچ دیده شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow