اسکیچ با راهاندازی فروشگاه جایگزین در iOS، رقابت با اپ استور را آغاز میکند
اسکیچ فروشگاه اپلیکیشن جایگزین برای iOS در اتحادیه اروپا راهاندازی کرد. این اقدام در راستای تطبیق با قوانین جدید دیجیتال اروپا (DMA) صورت گرفته است. به گزارش تکناک، اسکیچ، اپلیکیشنی با عملکردی مشابه تیندر، از راهاندازی فروشگاهی جدید خبر داد. این فروشگاه که رقیبی برای پلتفرمهایی مانند Aptoide و Epic Games محسوب میشود، قصد دارد […] نوشته اسکیچ با راهاندازی فروشگاه جایگزین در iOS، رقابت با اپ استور را آغاز میکند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

اسکیچ فروشگاه اپلیکیشن جایگزین برای iOS در اتحادیه اروپا راهاندازی کرد. این اقدام در راستای تطبیق با قوانین جدید دیجیتال اروپا (DMA) صورت گرفته است.
به گزارش تکناک، اسکیچ، اپلیکیشنی با عملکردی مشابه تیندر، از راهاندازی فروشگاهی جدید خبر داد. این فروشگاه که رقیبی برای پلتفرمهایی مانند Aptoide و Epic Games محسوب میشود، قصد دارد جایگاهش را در بازار بازیهای موبایلی تثبیت کند.
فروشگاه اسکیچ که بهعنوان مارکت جایگزین برای بازیهای موبایل معرفی شده است، در اختیار کاربران iOS در اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت. این شرکت قصد دارد از اواخر ماه مارس و پساز برگزاری کنفرانس توسعهدهندگان بازی (GDC)، بازیهای مختلفی را به این پلتفرم اضافه کند.
این فروشگاه در شرایطی راهاندازی شده که اتحادیه اروپا بهتازگی قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را اجرایی کرده است. این قانون با هدف افزایش رقابت و شفافیت، محدودیتهایی برای غولهای فناوری مانند اپل در نظر گرفته است؛ ازجمله اینکه اپل دیگر به ممنوعیت فروشگاههای اپلیکیشن شخص ثالث در iOS مجاز نخواهد بود.

به نقل از تککرانچ، رابط کاربری فروشگاه اسکیچ شباهت زیادی به نسخه فعلی این اپلیکیشن دارد و چندین قابلیت اجتماعی و اکتشافی را در خود جای داده است. از ویژگیهای مهم آن میتوان به سیستم پیشنهاد بازی اشاره کرد که مانند تیندر، به کاربران اجازه میدهد تا با کشیدن انگشت به چپ یا راست، بازیهای دلخواهشان را انتخاب کنند.
علاوهبر این، کاربران میتوانند لیستهای اختصاصی از بازیها ایجاد کنند و در بخش فعالیتها ببینند که دوستانشان مشغول انجام چه بازیهایی هستند و با بررسی پروفایل توسعهدهندگان، بازیهای بیشتری را کشف کنند. درحالیکه اغلب فروشگاههای اپلیکیشن فاقد چنین قابلیتهای اجتماعیای هستند، اسکیچ قصد دارد با این ویژگیها، خود را از رقبا متمایز کند.
شرکت یادشده از تمامی خریدهای انجامشده در فروشگاه اسکیچ، ۱۵ درصد کارمزد دریافت خواهد کرد. این کارمزد شامل پرداختهای درونبرنامهای بازیهایی نیز میشود که ازطریق این مارکت دانلود شدهاند. این نخستین باری است که اسکیچ از فعالیتهای خود درآمدزایی میکند. این موضوع را سرگئی بودکوفسکی، مدیرعامل و همبنیانگذار اسکیچ، نیز در گفتوگو با تککرانچ تأیید کرده است.
در مقابل، اپل از درآمد توسعهدهندگان در اپ استور، ۳۰ درصد کارمزد دریافت میکند. این تفاوت میتواند اسکیچ را به گزینهای جذابتر برای توسعهدهندگان تبدیل کند؛ اما مشکل اصلی آن، جذب تعداد کافی کاربران است. اپ استور با میلیونها اپلیکیشن و بازی، همچنان تسلط بالایی بر بازار دارد.
اسکیچ اعلام کرده است که درحالحاضر پلتفرم تحتوب آن ماهانه بیش از ۱۰۰,۰۰۰ بازدیدکننده ارگانیک دارد. براساس اظهارات بودکوفسکی، این فروشگاه در آینده جایگزین اپلیکیشن فعلی اسکیچ خواهد شد. همچنین، نسخه اندرویدی فروشگاه اسکیچ در ماه می راهاندازی خواهد شد.
نوشته اسکیچ با راهاندازی فروشگاه جایگزین در iOS، رقابت با اپ استور را آغاز میکند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟






