امکان شخصی‌سازی کلید کوپایلت برای کاربران ویندوز ۱۱ فراهم شد

کلید کوپایلت به‌طور پیش‌فرض برای اجرای دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت کاربرد دارد؛ اما مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت سفارشی‌سازی دکمه‌ی مذکور برای اجرای برنامه‌های دیگر است. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۱، انعطاف‌پذیری بیشتری را در استفاده از کلید کوپایلت به کاربران ارائه کرده است. از‌این‌پس، کاربران می‌توانند عملکرد این کلید را به‌دلخواه […] نوشته امکان شخصی‌سازی کلید کوپایلت برای کاربران ویندوز ۱۱ فراهم شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
امکان شخصی‌سازی کلید کوپایلت برای کاربران ویندوز ۱۱ فراهم شد

کلید کوپایلت به‌طور پیش‌فرض برای اجرای دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت کاربرد دارد؛ اما مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت سفارشی‌سازی دکمه‌ی مذکور برای اجرای برنامه‌های دیگر است.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۱، انعطاف‌پذیری بیشتری را در استفاده از کلید کوپایلت به کاربران ارائه کرده است. از‌این‌پس، کاربران می‌توانند عملکرد این کلید را به‌دلخواه خود تغییر دهند و آن را برای اجرای دستورها و برنامه‌های دلخواهشان تنظیم کنند. این ویژگی جدید در نسخه‌ی پیش‌نمایش داخلی ویندوز ۱۱، 22635.4225، برای اینسایدرها منتشر شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا از کلید کوپایلت به‌عنوان میان‌بر شخصی برای دسترسی سریع به برنامه‌ها و ویژگی‌های دلخواهشان استفاده کنند.

تامزهاردور می‌نویسد که در نسخه‌ی بتای جدید ویندوز ۱۱، کاربران به‌جای محدود‌شدن به راه‌اندازی دستیار هوش مصنوعی Copilot، می‌توانند این کلید را طوری تنظیم کنند که برنامه‌های دیگری را باز کند که از فرمت MSIX پشتیبانی می‌کنند.

MSIX فرمت جدیدی است که مایکروسافت برای بسته‌بندی برنامه‌ها معرفی کرده و عملکرد بهتری از فرمت‌های قدیمی‌تر دارد. به‌همین‌دلیل، کاربران در‌حال‌حاضر نمی‌توانند همه‌ی برنامه‌های دلخواه خود را به کلید Copilot متصل کنند. با افزایش استفاده از MSIX، این محدودیت در آینده کمتر خواهد شد و کاربران گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی کلید کوپایلت خواهند داشت.

تنظیم کلید Copilot ویندوز

خوشبختانه هنوز‌هم راه‌هایی برای شخصی‌سازی کامل کلید Copilot وجود دارد؛ حتی بدون نیاز به قابلیت‌های رسمی مایکروسافت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلید کوپایلت درواقع همان کلید F23 است؛ کلیدی قدیمی که از زمان کیبوردهای IBM شناخته می‌شود.

با کمک نرم‌افزارهای شخص ثالث، می‌توانید کلید Copilot را طوری تنظیم کنید که نه‌تنها برنامه‌های دلخواهتان را باز کند؛ بلکه با ترکیب آن با کلیدهای دیگر، دستورهای پیچیده‌تری را هم اجرا کند. با‌توجه‌به این موضوع، با چند کلیک ساده می‌توانید کلید کوپایلت را به ابزاری قدرتمند و شخصی‌سازی‌شده تبدیل کنید.

نوشته امکان شخصی‌سازی کلید کوپایلت برای کاربران ویندوز ۱۱ فراهم شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow