انویدیا از پشتیبانی RTX Neural Shading در پیشنمایش DirectX Agility خبر داد
انویدیا اعلام کرد که پشتیبانی از RTX Neural Shading در پیشنمایش DirectX Agility ماه آوریل بهصورت رسمی فعال خواهد شد. به گزارش تکناک، این فناوری جدید با استفاده از هوش مصنوعی، کیفیت گرافیکی بازیها و برنامهها را بهبود میبخشد و تجربه بصری بهتری را در کارتهای گرافیک سری RTX ارائه میدهد. انویدیا در جریان GDC […] نوشته انویدیا از پشتیبانی RTX Neural Shading در پیشنمایش DirectX Agility خبر داد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.
انویدیا اعلام کرد که پشتیبانی از RTX Neural Shading در پیشنمایش DirectX Agility ماه آوریل بهصورت رسمی فعال خواهد شد.
به گزارش تکناک، این فناوری جدید با استفاده از هوش مصنوعی، کیفیت گرافیکی بازیها و برنامهها را بهبود میبخشد و تجربه بصری بهتری را در کارتهای گرافیک سری RTX ارائه میدهد.
انویدیا در جریان GDC 2025 اعلام کرد که RTX Neural Shading از ماه آینده در دسترس خواهد بود. این قابلیت با بهروزرسانی DirectX Agility SDK Preview که توسط مایکروسافت منتشر میشود، فعال خواهد شد. هرچند RTX Kit از ماه گذشته در GitHub ارائه شده، اما پشتیبانی از DirectX پردازش RTX Neural Shading را با استفاده از Tensor Cores کارتهای گرافیک GeForce بهبود میبخشد.
جان اسپیتزر، معاون فناوری توسعهدهندگان انویدیا، در این باره گفت:
«رندرینگ عصبی آیندهی گرافیک است و ما خوشحالیم که با مایکروسافت همکاری میکنیم تا هوش مصنوعی را به شیدرهای قابل برنامهنویسی در DirectX بیاوریم. توسعهدهندگان بازی میتوانند از Tensor Cores کارتهای گرافیکی GeForce RTX برای ارائهی گرافیکی واقعگرایانهتر و عملکردی بهینهتر در ویندوز استفاده کنند.»
wccftech مینویسد که شان هارگریوز، مدیر توسعهی Direct3D در مایکروسافت، نیز افزود:
«مایکروسافت پشتیبانی از Cooperative Vectors را به DirectX و HLSL اضافه میکند که از آوریل بهصورت پیشنمایش در دسترس خواهد بود. این فناوری برنامهنویسی گرافیکی را به جلو میبرد و امکان بهرهگیری از رندرینگ عصبی را در صنعت بازی فراهم میکند.
فعالسازی Tensor Cores در کارتهای NVIDIA RTX به توسعهدهندگان امکان میدهد تا از تمامی قابلیتهای RTX Neural Shading برای خلق تجربهای غنیتر و عمیقتر در بازیهای ویندوزی بهره ببرند.»
کاربردهای RTX Neural Shading
انویدیا سه کاربرد اصلی این فناوری را معرفی کرده است:
- RTX Neural Texture Compression: نمایش عصبی هزاران بافت را در کمتر از یک دقیقه پردازش کرده و مصرف VRAM/RAM را تا ۷ برابر کاهش میدهد.
- RTX Neural Radiance Cache: نورپردازی غیرمستقیم چندانعکاسی را تنها با یک یا دو انعکاس اولیه شبیهسازی کرده و جلوههای بصری را بهبود میبخشد.
- RTX Neural Materials: پردازش شیدرهای پیچیدهی مواد چندلایه مانند چینی و ابریشم را تا ۵ برابر سریعتر انجام میدهد.
این فناوری هنوز در مرحلهی پیشنمایش قرار دارد و زمان زیادی تا انتشار رسمی آن باقی مانده است. پس از عرضه، توسعهدهندگان بازی باید آن را در پروژههای خود پیادهسازی کنند. بااینحال، کارتهای گرافیکی GeForce RTX 50 Series از هماکنون برای پشتیبانی از RTX Neural Shading آماده هستند.
بهروزرسانیهای انویدیا در GDC 2025
انویدیا در رویداد GDC 2025 نسخهی جدید دموی Zorah را که نخستین بار در CES معرفی شده بود، به نمایش گذاشت. نسخهی آزمایشی این دمو هفتهی آینده منتشر خواهد شد و شامل قابلیتهای زیر است:
- RTX Mega Geometry
- RTX Hair
- ReSTIR Path Tracing
- ReSTIR Direct Illumination
همچنین، نسخهی NVIDIA RTX موتور Unreal Engine 5 در GitHub با پشتیبانی از فناوریهای RTX Mega Geometry و RTX Hair بهروزرسانی شده است. RTX Mega Geometry اخیراً در جدیدترین بهروزرسانی بازی Alan Wake 2 معرفی شد و RTX Hair نیز در آپدیت جدید بازی Indiana Jones and the Great Circle اضافه خواهد شد.

فناوری ACE AI انویدیا
انویدیا تأیید کرد که فناوری ACE AI این شرکت، همزمان با عرضهی اولیهی inZOI در ۲۸ مارس معرفی خواهد شد. این فناوری از یک مدل زبانی رویدستگاه بهره میبرد که بهطور اختصاصی برای کارتهای GeForce RTX طراحی شده است.
علاوه بر این، ACE AI در اواخر ماه جاری به نسخهی PC MOBILE بازی NARAKA BLADEPOINT افزوده خواهد شد تا هوش مصنوعی بهعنوان همراه مجازی در بازی حضور داشته باشد. این فناوری همچنین در بازی Black Vultures: Prey of Greed که یک MMOFPS در حال توسعه از استودیوی کرهای WEMADE است، پیادهسازی خواهد شد. این بازی پیشتر با نام رمز This Means War شناخته میشد.
نوشته انویدیا از پشتیبانی RTX Neural Shading در پیشنمایش DirectX Agility خبر داد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟






