اولین سوپربایک تمام الکتریکی شرکت Ultraviolette معرفی شد

شرکت هندی سازنده موتورسیکلت‌های الکتریکی Ultraviolette از مدل جدید F99، به‌ عنوان اولین سوپربایک تمام الکتریکی خود با طراحی آیرودینامیک و قدرت بالا رونمایی کرده است. به گزارش تک‌ناک، این موتورسیکلت با تمرکز بر عملکرد بالا در پیست‌های مسابقه و با ویژگی‌های جدیدی در بخش‌های فنی و طراحی، به بازار عرضه خواهد شد. مدل F99 […] نوشته اولین سوپربایک تمام الکتریکی شرکت Ultraviolette معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۷ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
اولین سوپربایک تمام الکتریکی شرکت Ultraviolette معرفی شد

شرکت هندی سازنده موتورسیکلت‌های الکتریکی Ultraviolette از مدل جدید F99، به‌ عنوان اولین سوپربایک تمام الکتریکی خود با طراحی آیرودینامیک و قدرت بالا رونمایی کرده است.

به گزارش تک‌ناک، این موتورسیکلت با تمرکز بر عملکرد بالا در پیست‌های مسابقه و با ویژگی‌های جدیدی در بخش‌های فنی و طراحی، به بازار عرضه خواهد شد. مدل F99 به دلیل داشتن یک بدنه پوشیده و قدرتی نزدیک به 65 اسب بخار، یکی از محصولات برتر در دسته موتورهای الکتریکی به حساب می‌آید.

این موتورسیکلت با الهام از جت‌های مافوق صوت طراحی شده است و می‌تواند در 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

هنگامی که F99 اوایل سال گذشته معرفی شد، این سوپربایک تمام الکتریکی در آزمایش‌ها به سرعت 124 مایل در ساعت (200 کیلومتر در ساعت) دست یافته بود و حتی ثبت رکورد 4.5 ثانیه‌ای برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت (96.5 کیلومتر در ساعت) را در اختیار داشت.

به وضوح، Ultraviolette از آن زمان به بهبود این موتورسیکلت ادامه داده و این موضوع در F99 قابل مشاهده است.

معرفی اولین سوپربایک الکتریکی شرکت Ultraviolette

در حالی که قیمت رسمی هنوز تأیید نشده است، شایعاتی وجود دارد که این موتورسیکلت با قیمتی حدود 800,000 روپیه هند (حدود 9,560 دلار آمریکا) عرضه خواهد شد. نباید F99 را یک موتورسیکلت ارزان تصور کرد، چرا که قابلیت‌های بی‌شماری دارد.

برای شروع، سوپربایک تمام الکتریکی F99 یک موتور خنک‌شونده با مایع 90 کیلوواتی دارد، که بر اساس گفته سازنده، دارای حداکثر توان 120 اسب بخار (90 کیلووات) است و به سرعت نهایی 159 مایل در ساعت (256 کیلومتر در ساعت) می‌رسد.

گفته می‌شود که مدل پیش‌تولید این موتورسیکلت وزنی معادل 178 کیلوگرم (392 پوند) دارد. این موتورسیکلت در مرکز تحقیق و توسعه شرکت در بنگلور طراحی و مهندسی شده است.

وب‌سایت Ultraviolette موتورسیکلت F99 را خشن، تهدیدآمیز و وحشی توصیف می‌کند. به نظر می‌رسد F99 به خوبی این توصیف را برآورده می‌کند و ظاهر تهاجمی و زاویه‌دار آن نه تنها به حالت سواری تهاجمی، بلکه به ظاهر آن نیز کمک می‌نماید.

دریچه‌های هوا، بالچه‌ها و جلوی نوک‌تیز از عناصر کلیدی طراحی هستند، که به آن ظاهر آشنای سوپربایک می‌دهند.

با ورود به جزئیات، این موتورسیکلت دارای فاصله محوری 55 اینچ (1,397 میلی‌متر) و ارتفاعی حدود 41.3 اینچ (1,049 میلی‌متر) است که هنگام نشستن، راننده را به آسفالت نزدیک می‌کند.

چرخ جلوی آن 120/70 R17 و چرخ عقب آن 180/55 R17 است، که هر دو آلیاژی هستند. این چرخ‌ها با لاستیک‌های صاف پوشیده شده‌اند، که باید در پیست تفاوت ایجاد کنند.

بررسی F99، اولین سوپربایک الکتریکی شرکت Ultraviolette

قاب این سوپربایک تمام الکتریکی از ساختار هیبریدی فولادی، بازوی نوسانی از آلومینیوم و بدنه از فیبر کربن ساخته شده است.

اجزای تعلیق و ترمز آن با اکثر سوپربایک‌های پریمیوم امروزی برابری می‌کند. این موتورسیکلت دارای یک دوشاخ جلوی Ohlins وارونه و یک مونو‌شوک در عقب است، در حالی که کالیپرهای Brembo در کنار دیسک‌های دوتایی در جلو استفاده می‌شوند.

وقتی که شما در حال استفاده از محصولی هستید که از نظر فنی یک موتورسیکلت ورزشی است، زیرساخت‌ها باید خوب باشند.

یک ویدیوی جدید از  Ultraviolette منتشر شده که در آن F77 در حال عبور از مسیرهای آفرود، گل و لای و حتی عبور از رودخانه‌ها است. اگرچه یک ترفند بازاریابی می‌باشد، اما ویدیو به خوبی قدرت و قابلیت‌های F77 را نشان می‌دهد.

شرکت Ultraviolette مدل F99 را به‌عنوان اولین سوپربایک تمام الکتریکی خود معرفی کرد

به نظر نمی‌رسد که سازنده، موتورسیکلت F99 را به همان شدت F77 آزمایش کند. بالعکس در طی سه ماه آینده، F99 قرار است رکوردهای سریع‌ترین ربع مایل و بالاترین سرعت نهایی که تاکنون توسط یک موتورسیکلت هندی به دست آمده را بشکند.

عرضه این سوپربایک تمام الکتریکی در حال حاضر فقط در هند انجام می‌شود، اما ممکن است برای موتورسواران بین‌المللی امیدی باشد، چرا که Outlook Business گزارش می‌دهد Ultraviolette صادرات F77 Mach 2 به بازارهای اتحادیه اروپا را آغاز کرده است، بنابراین عرضه آمریکایی برای F99 نیز امکان دارد در دسترس باشد.

نوشته اولین سوپربایک تمام الکتریکی شرکت Ultraviolette معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow