۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزها نابود شد

برای نخستین‌بار طی ۶ ماه گذشته، ارزش کل بازار رمزارزها با سقوطی نابهنگام به کمتر از ۲ تریلیون دلار کاهش یافت. به‌گزارش تک‌ناک، چند روز گذشته، یکی از تلخ‌ترین روزها برای بازار رمزارزها بود. بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال، از محدوده‌ی قیمتی ۶۰,۰۰۰ دلار با سقوطی آزاد به کمتر از ۵۰,۰۰۰ دلار افت کرد. آلت‌کوین‌ها... نوشته ۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزها نابود شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزها نابود شد

برای نخستین‌بار طی ۶ ماه گذشته، ارزش کل بازار رمزارزها با سقوطی نابهنگام به کمتر از ۲ تریلیون دلار کاهش یافت.

به‌گزارش تک‌ناک، چند روز گذشته، یکی از تلخ‌ترین روزها برای بازار رمزارزها بود. بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال، از محدوده‌ی قیمتی ۶۰,۰۰۰ دلار با سقوطی آزاد به کمتر از ۵۰,۰۰۰ دلار افت کرد. آلت‌کوین‌ها نیز به خاک‌و‌خون کشیده شدند و در مقیاس هفتگی و حتی روزانه، افت‌های دورقمی را ثبت کردند.

کریپتوپوتیو می‌نویسد دقیقاً هفت روز پیش بود که در گیرودار حمایت تمام‌عیار دونالد ترامپ از بیت کوین، گاوها (خریداران) زمام کنترل بازار را در دست داشتند و توانستند بهای بیت کوین را تا محدوده‌ی ۷۰ هزار دلار افزایش دهند. بااین‌حال، از روز جمعه به‌بعد، ورق برگشت و بیت کوین وارد مدار نزولی شد.

در روز دوشنبه هفته‌ی جاری، بیت کوین شتاب خود را از دست داد و به محدوده‌ی ۶۶ هزار دلار سقوط کرد. چند روز در آن محدوده نوسان کرد و دوباره در روز جمعه، روند نزولی خود را از سر گرفت. انتشار آمار اقتصادی ایالات متحده و رشد فزاینده‌ی نرخ بیکاری به نگرانی‌ها و سقوط بازارهای مالی در وال‌استریت دامن زد.

نمودار قیمتی بیت کوین

بازار رمزارزها نیز از این سقوط جان سالم به‌در نبرد و به ورطه‌ی کاهش ارزش افتاد. درادامه و در صبح امروز، تیر خلاص به پیکر بیت کوین اصابت کرد و پادشاه رمزارزها با ازدست‌دادن کانال ۵۰ هزار دلار، برای لحظاتی تا ۴۹ هزار دلار هم کاهش یافت.

گرچه بیت کوین از آن زمان کمی توان خود را بازیافته است و درحال‌حاضر در محدوده‌ی قیمتی ۵۴ هزار دلار دادوستد می‌شود، دست‌کم ۱۲ درصد در شبانه‌روز گذشته و ۲۴ درصد در هفته اخیر دچار افت شده است. ارزش بازار آن نیز به مرز ۱ تریلیون دلار رسیده است.

درمجموع، با این سقوط دست‌کم ۵۰۰ میلیارد دلار از مجموع ارزش بازار رمزارزها دود شده و به هوا رفته است.

نوشته ۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزها نابود شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow