اپل به‌روزرسانی iOS 18.0.1 را برای کاربران آیفون منتشر کرد

اپل امروز اولین به‌روزرسانی رسمی سیستم‌عامل iOS 18 را با نسخه 18.0.1 منتشر کرده است که شامل رفع اشکالاتی است که برای کاربران سری آیفون ۱۶ مفید خواهد بود. به گزارش تکناک، این بروزرسانی، یک به‌روزرسانی کوچک پیش از عرضه بزرگ iOS 18.1 است که قرار است با اولین مجموعه قابلیت‌های Apple Intelligence ارائه شود. […] نوشته اپل به‌روزرسانی iOS 18.0.1 را برای کاربران آیفون منتشر کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  0
اپل به‌روزرسانی iOS 18.0.1 را برای کاربران آیفون منتشر کرد

اپل امروز اولین به‌روزرسانی رسمی سیستم‌عامل iOS 18 را با نسخه 18.0.1 منتشر کرده است که شامل رفع اشکالاتی است که برای کاربران سری آیفون ۱۶ مفید خواهد بود.

به گزارش تکناک، این بروزرسانی، یک به‌روزرسانی کوچک پیش از عرضه بزرگ iOS 18.1 است که قرار است با اولین مجموعه قابلیت‌های Apple Intelligence ارائه شود.

این به‌روزرسانی پس از مشکلاتی که در نسخه ابتدایی iPadOS 18 رخ داد و منجر به ایجاد مشکل در iPad Pro‌های M4 شد، منتشر شده است. اکنون اپل iPadOS 18.0.1 را برای آیپدهای M4 عرضه کرده است.

رفع مشکلات آیفون با iOS 18.0.1

iOS 18.0.1 برای رفع مشکلاتی که از زمان انتشار iOS 18 به وجود آمده‌اند، عرضه شده است. این نسخه به رفع برخی مشکلات کلی آیفون و به‌طور خاص سری آیفون ۱۶ می‌پردازد.

پس از عرضه آیفون 16، برخی کاربران از مشکلاتی در پاسخ‌دهی صفحه‌نمایش این گوشی شکایت کردند؛ به طوری که در برخی مواقع لمس‌ها و حرکات سوایپ نادیده گرفته می‌شد. این مشکل با به‌روزرسانی iOS 18.0.1 رفع شده است.

علاوه بر این، اپل مشکل دیگری را نیز حل کرده که باعث می‌شد دوربین آیفون ۱۶ پرو در زمان فیلمبرداری در حالت ماکرو 4K فریز کند. این مشکل باعث می‌شد عملکرد دوربین در شرایط خاص به‌طور کامل مختل شود.

رفع مشکلات آیفون با iOS 18.0.1

رفع اشکالات در اپلیکیشن Messages و تخصیص حافظه

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران آیفون ۱۶ با آن مواجه بودند، کرش کردن اپلیکیشن Messages بود. این مشکل زمانی بروز می‌کرد که یک کاربر پاسخ رشته‌ای به یک صفحه ساعت سفارشی به اشتراک گذاشته شده در مکالمه ایجاد می‌کرد. طبق اعلام اپل، این مشکل نیز با iOS 18.0.1 برطرف شده است.

علاوه بر این، این به‌روزرسانی مشکل تخصیص حافظه را که بر عملکرد برخی مدل‌ها تأثیر گذاشته بود، نیز حل کرده است. این مشکل ممکن بود باعث کاهش سرعت و عملکرد دستگاه شود.

یک به‌روزرسانی برای امنیت و پایداری

به‌روزرسانی iOS 18.0.1 عمدتاً برای بهبود امنیت و پایداری دستگاه‌ها منتشر شده است. اگرچه این نسخه قابلیت‌های جدیدی ارائه نمی‌دهد، اما برای کاربرانی که با مشکلات مذکور مواجه شده‌اند، تجربه بهتری از استفاده از آیفون را به ارمغان می‌آورد.

برای دانلود این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند به بخش تنظیمات آیفون رفته و از طریق قسمت General و سپس Software Update، به‌روزرسانی را دریافت کنند.

انتشار iOS 18.1 در راه است

در حالی که کاربران منتظر به‌روزرسانی iOS 18.1 هستند، این نسخه در حال حاضر در حالت بتا قرار دارد و به زودی برای همه کاربران منتشر خواهد شد. iOS 18.1 قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مانند ابزارهای نوشتاری، ویرایش عکس، طراحی جدید Siri با نور درخشان، ویژگی‌های مدیریت ایمیل و خلاصه‌های متنی و نوتیفیکیشن را به ارمغان می‌آورد. با این حال، برای اجرای این قابلیت‌ها، کاربران باید از آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس یا سری آیفون ۱۶ استفاده کنند.

اپل دو به‌روزرسانی دیگر را در ماه دسامبر منتشر خواهد کرد که قابلیت‌های پیشرفته‌تری از جمله Image Playground و ادغام ChatGPT و ویژگی‌های جدید Siri را ارائه خواهد کرد. همچنین، یک به‌روزرسانی بزرگ دیگر در ماه مارس سال آینده انتظار می‌رود که بهبودهای بیشتری برای Siri به همراه خواهد داشت و پایان رسمی فرآیند معرفی Apple Intelligence خواهد بود.

نوشته اپل به‌روزرسانی iOS 18.0.1 را برای کاربران آیفون منتشر کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow