دستور روسیه به Discord برای حذف ۱۰۰۰ پست غیرقانونی

روسیه به پلتفرم پیام‌رسانی Discord دستور داده است که حدود ۱۰۰۰ پست را که به نظر دولت شامل محتوای غیرقانونی هستند، حذف کند. به گزارش تکناک و به نقل از خبرگزاری TASS، این مطالب شامل پورنوگرافی کودکان و ترویج مصرف مواد مخدر است. Roskomnadzor، تنظیم‌کننده ارتباطات روسیه، این دستور را روز سه‌شنبه اعلام کرد. بر […] نوشته دستور روسیه به Discord برای حذف ۱۰۰۰ پست غیرقانونی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  0
دستور روسیه به Discord برای حذف ۱۰۰۰ پست غیرقانونی

روسیه به پلتفرم پیام‌رسانی Discord دستور داده است که حدود ۱۰۰۰ پست را که به نظر دولت شامل محتوای غیرقانونی هستند، حذف کند.

به گزارش تکناک و به نقل از خبرگزاری TASS، این مطالب شامل پورنوگرافی کودکان و ترویج مصرف مواد مخدر است. Roskomnadzor، تنظیم‌کننده ارتباطات روسیه، این دستور را روز سه‌شنبه اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، Roskomnadzor خواهان حذف ۹۴۷ مطلب غیرقانونی از Discord شده است. این مطالب شامل محتوایی چون “پورنوگرافی کودکان، فراخوان برای افراط‌گرایی، مشارکت کودکان در فعالیت‌های غیرقانونی، تبلیغات خودکشی، ترویج LGBT و محتوای حامی مصرف مواد مخدر” است.

تاکنون هیچ پاسخی از سوی پلتفرم مستقر در سان‌فرانسیسکو یا Roskomnadzor به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این باره داده نشده است. با این حال، این اولین باری نیست که Discord به دلیل عدم رعایت قوانین روسیه مورد انتقاد قرار گرفته است. روز دوشنبه، این پلتفرم به دلیل میزبانی محتوای غیرقانونی، ۳.۵ میلیون روبل (معادل ۳۷۴۹۳ دلار) جریمه شد.

روسیه در سال‌های اخیر به طور مداوم به پلتفرم‌های فناوری خارجی دستور داده است محتوایی را که آن را غیرقانونی می‌داند حذف کنند. در صورتی که این دستورات اجرا نشود، معمولاً جریمه‌های کوچک اما مکرری برای شرکت‌های متخلف در نظر گرفته می‌شود.

همچنین در پی تشدید محدودیت‌ها در سال گذشته، روسیه تبلیغاتی را که آن را “LGBT propaganda” می‌نامد، ممنوع کرده است. این اقدام بخشی از تلاش‌های رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین برای ترویج “ارزش‌های سنتی” در کشور است. به دنبال این سیاست‌ها، روسیه کنترل بیشتری بر محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین اعمال کرده و در برخی موارد، پلتفرم‌هایی که از قوانین روسیه پیروی نکرده‌اند را مسدود کرده است.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری و آزادی بیان این گونه محدودیت‌ها را نقض حقوق اساسی شهروندان و سرکوب آزادی‌های مدنی در روسیه می‌دانند.

نوشته دستور روسیه به Discord برای حذف ۱۰۰۰ پست غیرقانونی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow