کمیسیون بورس آمریکا خواهان تجدیدنظر در رأی نهایی پرونده ریپل شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موسوم به SEC در منازعه حقوقی خود با بنیاد ریپل، خواهان تجدیدنظر در حکم نهایی دادگاه شده است. به‌گزارش تک‌ناک، در روز دوم اکتبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست خود را برای تجدیدنظر در حکم نهایی پرونده ریپل تسلیم مقامات قضایی ایالات متحده کرده است. به‌نقل از […] نوشته کمیسیون بورس آمریکا خواهان تجدیدنظر در رأی نهایی پرونده ریپل شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  0
کمیسیون بورس آمریکا خواهان تجدیدنظر در رأی نهایی پرونده ریپل شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موسوم به SEC در منازعه حقوقی خود با بنیاد ریپل، خواهان تجدیدنظر در حکم نهایی دادگاه شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، در روز دوم اکتبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست خود را برای تجدیدنظر در حکم نهایی پرونده ریپل تسلیم مقامات قضایی ایالات متحده کرده است.

به‌نقل از کوین‌تلگراف، در سال ۲۰۲۳ پس از مدت‌ها کشمکش حقوقی میان SEC و بنیاد ریپل، آنالیسا تورس، قاضی محاکم قضایی آمریکا طی حکمی اعلام کرد که فروش توکن بومی ریپل با نماد XRP به منزله فروش اوراق بهادار قلمداد نمی‌شود.

این حکم اثبات می‌کرد که رمزارز ریپل به‌خودی خود اوراق بهادار محسوب نمی‌شود. مطابق قوانین ایالات متحده، تنها دارایی‌ها اوراق بهادار به حساب می‌آیند که تمام مفاد و شرایط ذکرشده در آزمون هاوی را داشته باشند. از آنجا که رمزارزها یک یا چند مورد از مفاد آزمون هاوی را برآورده نمی‌کنند، بنابراین نمی‌توان لفظ «اوراق بهادار» یا «قرارداد سرمایه‌گذاری» را به آن‌ها اطلاق کرد.

قاضی تورس درنهایت با صدور حکم نهایی پرونده ریپل اعلام کرد که فروش ثانویه توکن‌های XRP را نمی‌توان به‌مثابه فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده قلمداد کرد. ناگفته نماند که قاضی تورس در حکم دیگری دستور داد که عرضه اولیه توکن‌های XRP به سرمایه‌گذاران نهادی به‌دلیل ماهیت انجام آن در حکم فروش اوراق بهادار است.

درمجموع صدور احکام یادشده از سوی مراجع قضایی ایالات متحده، به نفع ریپل تمام شد و ناظران بازار از نتیجه نهایی پرونده به‌عنوان یک پیروزی بزرگ برای بنیاد ریپل یاد کردند.

بااین‌همه، اکنون کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بار دیگر خواهان به‌جریان افتادن پرونده شکایت علیه بنیاد ریپل شده و به‌دنبال نقض حکم اولیه دادگاه است. این کمیسیون مدت‌هاست که به‌دلیل اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه علیه رمزارزها در کانون انتقادات فعالان حوزه فناوری قرار دارد.

این در حالی است که علاقه نهادها به سرمایه‌گذاری روی ریپل افزایش یافته است. پیش‌تر در خبرها خواندیم که مجموعه بیت‌وایز درخواستی را برای راه‌اندازی ETF مبتنی‌بر ریپل تقدیم مقامات ایالت دلاور کرده است.

نوشته کمیسیون بورس آمریکا خواهان تجدیدنظر در رأی نهایی پرونده ریپل شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow