اپیک گیمز از گوگل و سامسونگ به‌دلیل همدستی در مسدودکردن اپ‌های جانبی شکایت کرد

خالق فورتنایت، اپیک گیمز، شکایت جدیدی علیه سامسونگ و گوگل تنظیم و آن‌ها را به تضعیف فروشگاه‌های اپلیکیشن متفرقه و تبانی برای تخریب متهم کرده است. به‌گزارش تک‌ناک، اپیک گیمز بار‌دیگر به دادگاه بازگشته است و این بار سامسونگ و گوگل هدف شکایت آن قرار گرفته‌اند. این شرکت ادعا می‌کند که گوگل و سامسونگ با […] نوشته اپیک گیمز از گوگل و سامسونگ به‌دلیل همدستی در مسدودکردن اپ‌های جانبی شکایت کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۱ مهر , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  0
اپیک گیمز از گوگل و سامسونگ به‌دلیل همدستی در مسدودکردن اپ‌های جانبی شکایت کرد

خالق فورتنایت، اپیک گیمز، شکایت جدیدی علیه سامسونگ و گوگل تنظیم و آن‌ها را به تضعیف فروشگاه‌های اپلیکیشن متفرقه و تبانی برای تخریب متهم کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، اپیک گیمز بار‌دیگر به دادگاه بازگشته است و این بار سامسونگ و گوگل هدف شکایت آن قرار گرفته‌اند. این شرکت ادعا می‌کند که گوگل و سامسونگ با انجام اقدامات ضد‌رقابتی، تلاش کرده‌اند تا رقابت در اکوسیستم اندروید را سرکوب و از نصب فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های جانبی جلوگیری کنند.

به‌‌نقل از نئووین، براساس این شکایت اپیک گیمز معتقد است که گوگل و سامسونگ ازطریق قابلیتی به نام Auto Blocker، به‌طور مشترک فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های جانبی را در دستگاه‌های سامسونگ مسدود کرده‌اند. این قابلیت به‌گونه‌ای طراحی شده است که کاربران را از نصب برنامه‌ها از منابعی غیر از فروشگاه گوگل پلی یا گلکسی استور سامسونگ بازمی‌دارد.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، در بیانیه‌ای اظهار کرد:

این نبردی جهانی است که در‌نهایت برای دفاع از حق مصرف‌کنندگان است؛ حقی که به آن‌ها اجازه می‌دهد از تمامی مزایای رقابت برخوردار شوند و به‌طور آزادانه انتخاب کنند که با چه شرکت‌هایی تعامل داشته باشند.

اپیک گیمز بار دیگر به دادگاه بازگشته است و این بار سامسونگ و گوگل هدف شکایت آن قرار گرفته‌اند.

طبق متن شکایت خالق فورتنایت، ویژگی Auto Blocker ابتدا به‌عنوان گزینه‌ای انتخابی طراحی شده بود که نصب اپلیکیشن‌های جانبی را پیچیده می‌کرد. اکنون اپیک ادعا می‌کند که این ویژگی به‌طور پیش‌فرض از جولای ۲۰۲۴ فعال شده و روند نصب اپلیکیشن‌های جانبی را به ۲۱ مرحله‌ی پیچیده تبدیل کرده است. این موضوع به‌نفع گوگل و سامسونگ بوده است که در‌نهایت کاربران را به استفاده از فروشگاه‌های رسمی خود وادار کنند.

این اقدامات به‌عنوان نقض حکم قبلی شناخته می‌شود. در دسامبر ۲۰۲۳، هیئت‌منصفه به‌نفع اپیک گیمز در پرونده‌ای مشابه علیه گوگل رأی داد و اهالی مانتین‌ویو را به‌دلیل ایجاد انحصار غیرقانونی در بازار اپلیکیشن‌های اندرویدی و انجام رفتارهای ضد‌رقابتی محکوم کرد. دادگاه وقت تأیید کرد که کنترل گوگل بر فروشگاه پلی و خدمات پرداخت آن به رقابت آسیب رسانده و هزینه‌های بیشتری را به مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان تحمیل کرده است.

اپیک گیمز ادعا می‌کند که فعال‌سازی Auto Blocker به‌عنوان تنظیم پیش‌فرض، نه‌تنها ناقض این حکم است؛‌بلکه تلاش برای تقویت سلطه‌ی گوگل و سامسونگ بر بازار اپلیکیشن‌های اندرویدی محسوب می‌شود. همچنین، این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد نگرانی‌های مشابه را با نهادهای نظارتی در اتحادیه‌ی اروپا مطرح کند.

اپیک گیمز پیش‌تر نیز اقدامات انحصارطلبانه‌ی شرکت‌های بزرگی مانند اپل و گوگل در بازار اپلیکیشن‌های موبایل را به چالش کشیده بود. این بار به‌نظر می‌رسد که به‌دنبال گسترش دامنه‌ی این نبرد در سطح جهانی است؛ به‌ویژه در محیط‌هایی که بررسی‌های دقیق‌تری روی شرکت‌های بزرگ فناوری انجام می‌شود.

نوشته اپیک گیمز از گوگل و سامسونگ به‌دلیل همدستی در مسدودکردن اپ‌های جانبی شکایت کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow