ایران در جایگاه سوم مدالی المپیادهای علمی جهان

پرونده المپیادهای علمی پنج گانه دانش آموزی دنیا بسته شد و ایران در مجموع مدالی جایگاه ارزشمند سوم را به خود اختصاص داد. به گزارش تکناک، المپیادهای علمی در سطح دانش آموزان هرساله با هدف شناسایی دانش آموزان با استعداد در زمینه های مختلف علمی برگزار می شود و فرصت هایی برای پرورش این استعدادها... نوشته ایران در جایگاه سوم مدالی المپیادهای علمی جهان اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
ایران در جایگاه سوم مدالی المپیادهای علمی جهان

پرونده المپیادهای علمی پنج گانه دانش آموزی دنیا بسته شد و ایران در مجموع مدالی جایگاه ارزشمند سوم را به خود اختصاص داد.

به گزارش تکناک، المپیادهای علمی در سطح دانش آموزان هرساله با هدف شناسایی دانش آموزان با استعداد در زمینه های مختلف علمی برگزار می شود و فرصت هایی برای پرورش این استعدادها فراهم می آورند.

المپیادهای بین المللی فرصتی برای تبادل فرهنگی و علمی بین دانش آموزان از کشورهای مختلف فراهم می کند و خوشبختانه کشورمان ایران توانسته همواره حضوری موفق در این رویدادها داشته باشد.

این روند موفقیت آمیز در سال 2024 نیز ادامه داشت و با پایان المپیادهای علمی۲۰۲۴، در ۵ المپیاد با بیشترین کشور شرکت‌کننده (از ۵۳ تا ۱۱۰ کشور) ایران توانست در جایگاه سوم رتبه بندی مدالی جای بگیرد.

ایران بعد از کشورهای آمریکا و چین با کسب مجموعا ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز این جایگاه ارزشمند را کسب کرده است.

بر اساس این رتبه بندی ایران بعد از کشورهای آمریکا و چین با کسب مجموعا ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز این جایگاه ارزشمند را کسب کرده است.

کشورهای کره جنوبی ،هند و ویتنام نیز پایین تر از کشورمان رتبه های چهارم تا ششم را در این جدول به خود اختصاص داده اند.

در سال ۲۰۲۴ دانش‌ آموزان نخبه کشورمان موفق شدند تا رتبه اول المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، رتبه چهارم المپیادهای زیست‌شناسی و فیزیک، رتبه هشتم المپیاد شیمی، رتبه نهم المپیاد کامپیوتر و رتبه هجدهم المپیاد ریاضی را در سطح دنیا کسب کنند.

نوشته ایران در جایگاه سوم مدالی المپیادهای علمی جهان اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow