روسیه با رمزارزها به‌ دنبال خنثی‌سازی تحریم‌های غرب است

بر اساس گزارشی تازه از چینالیسیس، شرکت پرآوازه فعال در حوزه تجزیه‌ و تحلیل رمزارزها، روسیه به دنبال استفاده از رمزارزها برای تسهیل مبادلات برون‌مرزی و خنثی‌سازی تحریم‌های غرب است.  به‌ گزارش تک‌ناک، پیش‌تر روسیه از تصویب قانون تازه‌ای برای تسهیل استخراج رمزارزها و ادغام آن در امور بازرگانی خبر داده بود. این قانون پس... نوشته روسیه با رمزارزها به‌ دنبال خنثی‌سازی تحریم‌های غرب است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
روسیه با رمزارزها به‌ دنبال خنثی‌سازی تحریم‌های غرب است

بر اساس گزارشی تازه از چینالیسیس، شرکت پرآوازه فعال در حوزه تجزیه‌ و تحلیل رمزارزها، روسیه به دنبال استفاده از رمزارزها برای تسهیل مبادلات برون‌مرزی و خنثی‌سازی تحریم‌های غرب است. 

به‌ گزارش تک‌ناک، پیش‌تر روسیه از تصویب قانون تازه‌ای برای تسهیل استخراج رمزارزها و ادغام آن در امور بازرگانی خبر داده بود. این قانون پس از تصویب پارلمان روسیه به امضای ولادیمیر پوتین رسید و قرار است مرحله آزمایشی آن از ماه جاری میلادی آغاز شود.

به نقل از کریپتودنس، این قانون بخشی از استراتژی تازه این کشور برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا و بهره‌گیری از سیستم‌های مالی جایگزین است تا بتواند در بحبوبه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک از چنبره تحریم‌های غرب خلاص شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بانک مرکزی روسیه نیز به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی است.

علاوه‌ بر این، به استخراج‌گران روسی اجازه داده شده است تا از رمزارزهای تحت مالکیت خود برای انجام تراکنش‌های فرامرزی استفاده کنند.

روسیه به‌ دنبال خنثی‌سازی تحریم‌های غرب با رمزارزها

چینالیسیس در گزارش خود آورده است که احتمال دارد شماری از صرافی‌های رمزارزی مستقر در مرکز تجارت بین‌المللی مسکو از جمله بیت‌زالتو (Bitzalto)، گرانتکس (Garantex) و ۱۰۰بی‌تی‌سی (100btc) برای رتق‌وفتق تراکنش‌های رمزارزی، قرارداد همکاری مشترک با دولت روسیه امضا کرده باشند.

از میان این مجموعه‌ها، صرافی گرانتکس به‌ دلیل بهره‌مندی از حجم نقدینگی قابل توجه، بیش از همه زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی بین‌المللی قرار گرفته است.

آنطور که مشخص است، یکی از صرافی‌ها با نام اکس‌ود که از سوی سرگئی مندلیف راه‌اندازی و مدیریت می‌شود، حتی پیش از تصویب قانون تسهیل استخراج و مبادله رمزارزها از سوی دولت روسیه، در رتق‌وفتق تراکنش‌های رمزارزی این کشور مداخله داشته است.

چینالیسیس در انتهای گزارش خود آورده است که با وجود ابهامات فزاینده در دورنمای اقتصادی روسیه، استفاده از بلاک چین در زیرساخت‌های مالی این کشور می‌تواند ابزارهای بهتری برای پایش فعالیت‌های مالی در اختیار دولت روسیه قرار دهد.

 

نوشته روسیه با رمزارزها به‌ دنبال خنثی‌سازی تحریم‌های غرب است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow