اینستاگرام در فکر راهاندازی اپ جداگانه برای Reels
بر اساس گزارشی جدید از The Information، اینستاگرام در حال بررسی این ایده است که قابلیت Reels اینستاگرام را به عنوان یک اپلیکیشن مجزا ارائه کند. طبق این گزارش، آدام موسری، مدیر اینستاگرام، اخیراً این پیشنهاد را در میان کارکنان این شرکت مطرح کرده است. Reels در یک اپلیکیشن جداگانه؟ طبق گزارش The Information:«اینستاگرام در …

بر اساس گزارشی جدید از The Information، اینستاگرام در حال بررسی این ایده است که قابلیت Reels اینستاگرام را به عنوان یک اپلیکیشن مجزا ارائه کند. طبق این گزارش، آدام موسری، مدیر اینستاگرام، اخیراً این پیشنهاد را در میان کارکنان این شرکت مطرح کرده است.
Reels در یک اپلیکیشن جداگانه؟
طبق گزارش The Information:«اینستاگرام در حال بررسی راهاندازی یک اپلیکیشن مستقل برای قابلیت ویدئوهای کوتاه خود، Reels، است. آدام موسری، مدیر اینستاگرام، این موضوع را در هفته جاری به کارکنان اعلام کرده است.»
راهاندازی یک اپلیکیشن مستقل برای Reels، میتواند این ویژگی را به یک نسخه مستقیم از تیکتاک تبدیل کند، بهطوری که کاربران هنگام باز کردن برنامه، مستقیماً با یک نمایشگر تمامصفحه از ویدئوهای کوتاه روبهرو شوند. با توجه به اینکه اینستاگرام اخیراً مدت زمان Reels را تا ۳ دقیقه افزایش داده، این احتمال وجود دارد که محتوای کافی برای توجیه توسعه یک اپلیکیشن جداگانه فراهم شود.
پروژهای با هدف رقابت مستقیم با تیکتاک
بر اساس اطلاعات موجود، این اقدام بخشی از ابتکار عملی با نام رمز “پروژه ری (Project Ray)” است که شامل بهبود سیستم پیشنهاد محتوا برای کاربران جدید، بهویژه در ایالات متحده، و همچنین توزیع ویدئوهای سه دقیقهای بیشتر میشود.
یک فید اختصاصی برای Reels میتواند کاربران را بیشتر درگیر نگه دارد و حتی زمینهساز توسعه یک اپلیکیشن مستقل باشد. با این حال، چنین اقدامی میتواند به ضرر خود اینستاگرام تمام شود، چرا که Reels در حال حاضر سریعترین بخش در حال رشد متا (Meta) محسوب میشود.
Reels؛ برگ برنده متا در رقابت با تیکتاک
ویژگی Reels در هر دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام، سریعترین نوع محتوای در حال رشد در متا است و در حال حاضر روزانه ، جمعا بیش از ۲۰۰ میلیارد نمایش را به ثبت میرساند.
افزایش تعامل کاربران با Reels تا حد زیادی نتیجه توسعه سیستم هوش مصنوعی متا است، بهگونهای که اکنون بیش از ۵۰ درصد پستهایی که کاربران در فید اینستاگرام مشاهده میکنند، توسط هوش مصنوعی پیشنهاد میشود، نه از حسابهایی که خودشان دنبال کردهاند.
حتی تعامل کاربران با Reels بیشتر از پستهای معمولی شده است، چنانکه خود آدام موسری تأیید کرده:
“کاربران کمتر پستهای معمولی را در فید به اشتراک میگذارند، اما بیشتر به استوریها و حتی بیشتر از آن، به پیامهای خصوصی روی آوردهاند.”
ریسکی که متا احتمالاً آن را نخواهد پذیرفت
با در نظر گرفتن این روند، خارج کردن Reels از اینستاگرام و ارائه یک اپلیکیشن مستقل میتواند ضربهای جدی به خود اینستاگرام باشد. چنین اقدامی میتواند با ریسک بالایی همراه باشد و بعید به نظر میرسد که متا چنین تصمیمی بگیرد.
اگرچه این استراتژی در راستای تلاشهای متا برای رقابت مستقیم با تیکتاک به شمار میرود—بهویژه در شرایطی که این شرکت با خطر ممنوعیت در ایالات متحده مواجه است—اما احتمال اینکه متا ریسک تضعیف اینستاگرام را بپذیرد، کم به نظر میرسد.
منبع: dakotapulse
واکنش شما چیست؟






