باگی جدید در آیفون‌ باعث کرش دستگاه می‌شود

اپل به کاربران خود هشدار داده است که تایپ عبارتی خاص در آیفون‌ می‌تواند باعث کرش‌کردن و خاموش‌شدن و ازکارافتادن دستگاه شود. به‌گزارش تک‌ناک، محققی امنیتی پس از کشف باگی که باعث کرش‌کردن آیفون‌های اپل می‌شود، هشداری جدید صادر کرده است. طبق گزارش تک‌کرانچ، برای انجام این کار تنها کاری که باید انجام دهید، این... نوشته باگی جدید در آیفون‌ باعث کرش دستگاه می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
باگی جدید در آیفون‌ باعث کرش دستگاه می‌شود

اپل به کاربران خود هشدار داده است که تایپ عبارتی خاص در آیفون‌ می‌تواند باعث کرش‌کردن و خاموش‌شدن و ازکارافتادن دستگاه شود.

به‌گزارش تک‌ناک، محققی امنیتی پس از کشف باگی که باعث کرش‌کردن آیفون‌های اپل می‌شود، هشداری جدید صادر کرده است. طبق گزارش تک‌کرانچ، برای انجام این کار تنها کاری که باید انجام دهید، این است که چهار کاراکتر «“”:» را در آیفون یا آیپد خود تایپ کنید.

محقق امنیتی به نام کنستانتین (Konstantin) در شبکه‌ی اجتماعی ماستودون نوشت: «ظاهراً می‌توانید بسیار ساده Springboard باعث کرش‌کردن آیفون خود شوید.»

وی افزود:

در آیفون خود، به‌سمت چپ بکشید تا از همه‌ی صفحات صفحه‌ی اصلی خود عبور کنید و به کتابخانه‌ی برنامه‌ها برسید. سپس «“”:» را جست‌وجو کنید. این کار را با مسئولیت خود انجام دهید.

هنگامی‌که این باگ فعال می‌شود، Springboard آیفون‌ شما کرش می‌کند و سپس به صفحه‌ی قفل بارگیری می‌شود. در برخی مواقع، ابتدا صفحه سیاه می‌شود.

این باگ هنگام تایپ کاراکترها در نوار جست‌وجوی برنامه‌ی تنظیمات و هنگام کشیدن به‌سمت راست صفحه‌ی اصلی و تایپ کاراکترها در نوار جست‌وجوی کتابخانه‌ی برنامه‌ها، باعث کرش‌کردن آیفون‌ها می‌شود.

شرکت اپل به کاربران خود هشدار داده است که تایپ یک عبارت خاص در آیفون می‌تواند باعث کرش شدن

فوربز می‌نویسد که با بررسی دقیق‌تر، کاربران آیفون متوجه شدند که این باگ می‌تواند با تایپ سه کاراکتر «“”:» به‌دنبال هر کاراکتر دیگری فعال شود. برای فعال‌شدن این مشکل، کاربر باید خودش دست به کار شود و دنباله‌ی خاصی از کاراکترها را به‌صورت دستی در آیفون تایپ کند. بنابراین، این تهدید امنیتی جدی نیست و بیشتر شبیه باگی آزاردهنده است که درصورت تایپ اشتباه، ممکن است رخ دهد.

با‌توجه‌به این آسیب‌پذیری، به‌جز احتیاط در تایپ و انتظار برای انتشار وصله‌ی امنیتی، گزینه‌ی دیگری نداریم. با‌توجه‌به شواهد موجود، انتظار می‌رود قبل از انتشار رسمی iOS 18، به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای منتشر شود که این باگ و احتمالاً سایر مشکلات امنیتی شناسایی‌شده را برطرف کند.

نوشته باگی جدید در آیفون‌ باعث کرش دستگاه می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow