برنامه اپل برای رقابت با استارلینک در حوزه اینترنت ماهواره‌ای

اپل با هدف رقابت با سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس‌ایکس، در حال گسترش تیم جهانی خود است. به گزارش تک‌ناک، اپل سال گذشته ۱/۵ میلیارد دلار در شرکت Globalstar، ارائه‌دهنده خدمات اتصال ماهواره‌ای موبایل (MSS)، سرمایه‌گذاری کرد. این اقدام بخشی از تلاش کوپرتینویی‌ها برای ارائه قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری به کاربران آیفون در مناطقی است […] نوشته برنامه اپل برای رقابت با استارلینک در حوزه اینترنت ماهواره‌ای اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۰۵ بهمن , ۱۴۰۳ - 05:00
 0  6
برنامه اپل برای رقابت با استارلینک در حوزه اینترنت ماهواره‌ای

اپل با هدف رقابت با سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس‌ایکس، در حال گسترش تیم جهانی خود است.

به گزارش تک‌ناک، اپل سال گذشته ۱/۵ میلیارد دلار در شرکت Globalstar، ارائه‌دهنده خدمات اتصال ماهواره‌ای موبایل (MSS)، سرمایه‌گذاری کرد. این اقدام بخشی از تلاش کوپرتینویی‌ها برای ارائه قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری به کاربران آیفون در مناطقی است که به اینترنت موبایلی یا وای‌فای دسترسی ندارند.

Wccftech می‌نویسد که اپل نخستین گام‌های خود را در حوزه اتصال ماهواره‌ای در نوامبر ۲۰۲۲ برداشت و ۴۵۰ میلیون دلار برای حمایت از تولید ماهواره‌ها و ایستگاه‌های زمینی شرکت Globalstar در ایالات متحده اختصاص داد. این سرمایه‌گذاری شامل تولید ماهواره‌ها و زیرساخت‌های شبکه، مانند ایستگاه‌های زمینی بود که ارتباط بین کاربران و سرورهای اینترنت را تسهیل می‌کند.

اپل با هدف رقابت با سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

در ادامه و در نوامبر سال گذشته، اپل ۱/۵ میلیارد دلار دیگر در Globalstar سرمایه‌گذاری کرد و ۲۰ درصد از سهام یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت را خرید. طبق برنامه اعلام‌شده، Globalstar از این سرمایه برای ساخت و پرتاب ماهواره‌های MSS خود ازطریق SpaceX، رهبر بازار پرتاب ماهواره‌ای، استفاده خواهد کرد.

اپل برای رقابت با استارلینک به‌تازگی دو موقعیت شغلی جدید را در وبسایت خود منتشر کرده که نشان‌دهنده برنامه‌های بلندمدت این شرکت در حوزه خدمات ماهواره‌ای است:

  • مدیر ارشد برنامه‌ریزی مهندسی مقررات: این عنوان شغلی بر طراحی و توسعه استراتژی ماهواره‌ای اپل و هماهنگی تغییرات بلندمدت در مقررات بی‌سیم و سیاست‌های طیف فرکانسی متمرکز است. همچنین، تعامل با سازمان‌های ملی و بین‌المللی مقرراتی بخشی از وظایف این موقعیت شغلی است.
  • مدیر معاملات استراتژیک و همکاری‌ها: این عنوان شغلی بر درک مسائل مرتبط با طیف ماهواره‌ای موبایل (MSS)، پویایی‌های رقابتی، قراردادهای تجاری پیچیده و مدیریت حقوق طیف ماهواره‌ای جهانی تمرکز دارد.

در‌حال‌حاضر، خدمات ماهواره‌ای اپل به ارسال پیام‌های اضطراری محدود است؛ اما برنامه‌های این شرکت برای توسعه قابلیت‌های اتصال ماهواره‌ای خود نشان‌دهنده تلاش برای گسترش حضور در این بازار است.

در مقابل، اسپیس‌ایکس نیز با همکاری T-Mobile خدمات اتصال ماهواره‌ای خود را ارائه می‌دهد. این شرکت سال گذشته مجوز FCC را برای اتصال کاربران T-Mobile به ماهواره‌های استارلینک دریافت کرد. علاوه‌بر این، Globalstar قصد دارد تا سال ۲۰۲۹ مجموعه‌ای شامل ۳,۰۸۰ ماهواره ایجاد کند که ۱۰ درصد از آن‌ها باید تا آن زمان به فضا پرتاب شوند.

نوشته برنامه اپل برای رقابت با استارلینک در حوزه اینترنت ماهواره‌ای اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow