بزرگ‌ ترین محله چاپ سه‌بعدی جهان در آمریکا ساخته می شود

در حومه آمریکا یک انقلاب معماری بی سروصدا در حال وقوع است چرا که قرار است در تگزاس، مجموعه‌ای از سازندگان رباتیک با فناوری پیشرفته بزرگ‌ترین محله با چاپ سه‌بعدی جهان را بسازند. به‌ گزارش تک‌ناک، این پروژه که “Wolf Ranch” نام دارد، در نزدیکی آستین واقع شده است و توسط شرکت پیشروی چاپ سه‌بعدی Icon،... نوشته بزرگ‌ ترین محله چاپ سه‌بعدی جهان در آمریکا ساخته می شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  0
بزرگ‌ ترین محله چاپ سه‌بعدی جهان در آمریکا ساخته می شود

در حومه آمریکا یک انقلاب معماری بی سروصدا در حال وقوع است چرا که قرار است در تگزاس، مجموعه‌ای از سازندگان رباتیک با فناوری پیشرفته بزرگ‌ترین محله با چاپ سه‌بعدی جهان را بسازند.

به‌ گزارش تک‌ناک، این پروژه که “Wolf Ranch” نام دارد، در نزدیکی آستین واقع شده است و توسط شرکت پیشروی چاپ سه‌بعدی Icon، با همکاری شرکت ساخت و ساز Lennar، همچنین استودیوی برجسته Bjarke Ingels Group، رهبری می‌شود. این محله از 100 خانه تشکیل شده است.

این خانه‌ها با استفاده از چاپگر سه‌بعدی مدل Icon’s Vulcan ساخته شده‌اند. ابعاد این چاپگر 14.2 در 4.75 متر است و می‌تواند خانه‌ای به مساحت 278 متر‌مربع را با حداقل نظارت انسان و بدون نیاز به جابه‌جایی بسازد.

این چاپگر رباتیک غول‌پیکر یک مخلوط سیمان مانند انحصاری را از یک نازل در لایه‌ها بیرون می‌کشد و با دنبال کردن طرح اولیه، پوسته اصلی خانه را می‌سازد.

ساخت بزرگ ترین محله چاپ سه‌بعدی در ایالات متحده

هنگامی که فرایند چاپ به پایان رسید و ساختار اصلی یک خانه کامل شد، سازندگان انسانی، پنجره‌ها، درها، سقف و هر مورد دیگری را که برای تبدیل آن به یک خانه مدرن مورد نیاز است، انجام می‌دهند و پروژه را به پایان می‌رسانند.

مساحت خانه‌ها حدود 140 – 195 متر‌مربع است و همه در یک طبقه، با هشت پلان مختلف و سه یا چهار اتاق خواب و دو یا سه حمام در دسترس هستند.

فضای داخلی خانه‌ها با فضای نشیمن و آشپزخانه باز بزرگ، پر نور و جادار به نظر می‌رسد. مصرف انرژی مبتنی بر شبکه در این خانه‌ها با یک سیستم پنل خورشیدی کاهش می‌یابد. همچنین این خانه‌ها دارای فناوری‌های خانه هوشمند، از جمله زنگ درب هوشمند، قفل Wi-Fi و ترموستات هوشمند هستند.

مالکان این خانه‌ها ماه‌ها است که به خانه‌های جدید خود نقل مکان کرده‌اند و شرکت Icon تا به امروز 98 مورد از 100 سیستم دیواری خانه‌ها را چاپ کرده است و کار برای تکمیل کامل آنها در ماه‌های آینده ادامه دارد.

بزرگ ترین محله چاپ سه‌بعدی در جهان در حال ساخت است

یکی از نمایندگان این شرکت گفت که قیمت این خانه‌های ساخته شده با چاپ سه‌بعدی از 400000 دلار آمریکا شروع می‌شود.

همچنین شرکت Icon در جاهای دیگر تگزاس، پروژه‌های معماری چاپ سه‌بعدی دیگری از جمله توسعه Wimberly Springs و هتل کمپ El Cosmico را در دست انجام دارد.

نوشته بزرگ‌ ترین محله چاپ سه‌بعدی جهان در آمریکا ساخته می شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow