۴ به‌روزرسانی‌ جدید و کاربردی گوشی‌ های Pixel

گوگل به‌روزرسانی‌های جدید کاربردی و جذابی را برای گوشی‌های Pixel در زمینه accessibility معرفی کرده است. به‌ گزارش تک‌ناک، دو مورد از این به‌روزرسانی‌ها شامل ویژگی‌هایی است که به افراد دارای معلولیت‌های بینایی اجازه می‌دهد تا تجربه بهتری در استفاده از دوربین داشته باشند. از جمله آنها می‌توان به راهنمایی‌های صوتی و تنظیمات خودکار برای... نوشته ۴ به‌روزرسانی‌ جدید و کاربردی گوشی‌ های Pixel اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
۴ به‌روزرسانی‌ جدید و کاربردی گوشی‌ های Pixel

گوگل به‌روزرسانی‌های جدید کاربردی و جذابی را برای گوشی‌های Pixel در زمینه accessibility معرفی کرده است.

به‌ گزارش تک‌ناک، دو مورد از این به‌روزرسانی‌ها شامل ویژگی‌هایی است که به افراد دارای معلولیت‌های بینایی اجازه می‌دهد تا تجربه بهتری در استفاده از دوربین داشته باشند. از جمله آنها می‌توان به راهنمایی‌های صوتی و تنظیمات خودکار برای بهبود دید در شرایط نوری مختلف اشاره کرد.

4 به‌روزرسانی جذاب گوشی‌های پیکسل که کاربردی هستند را در این مقاله به شما معرفی کرده ایم.

پیشنهادات بیشتر برای گرفتن یک عکس عالی

4 به‌روزرسانی‌ جذاب در سری‌های Pixel

قابلیت Guided Frame یا قاب هدایت‌شده، ساخته شده برای افراد نابینا یا کم‌بینا است و به شما امکان می‌دهد با دوربین Pixel خود عکس‌ها و سلفی‌های عالی بگیرید.

Guided Frame به شما کمک می‌کند تا نه تنها چهره خود را در کادر قرار دهید، بلکه زاویه دوربین را نیز به درستی انتخاب کنید. پیشنهادهای این قابلیت به شما می‌گویند که صورت خود را به بالا یا پایین خم کنید، یا قبل از اینکه دوربین به‌طور خودکار عکس را بگیرد، از چپ به راست حرکت دهید. همچنین اعلام می‌کند که نور کم است، بنابراین گوشی خود را حرکت دهید تا عکس بهتری بگیرید.

آخرین به‌روزرسانی Guided Frame تشخیص شیء بهبودیافته، فیلتر هوشمند چهره در عکس‌های گروهی و فوکوس بهتر روی سوژه‌ها را حتی در صحنه‌های پیچیده ارائه می‌دهد.

پیش از این، Guided Frame فقط از طریق TalkBack که صفحه‌خوان اندورید است، در دسترس بود. اما اکنون می‌توانید این ویژگی را به صورت مستقیم از تنظیمات دوربین روشن کنید و این کار را برای افرادی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده نمی‌کنند، آسان‌تر می‌کند.

اطلاعات مورد نیاز را با دوربین Pixel خود پیدا کنید

به‌روزرسانی‌های جدید برای دوربین گوشی‌های Pixel

سال گذشته گوگل با یک انجمن کم‌بینایی همکاری کرد تا Magnifier که یک برنامه انحصاری Pixel است را منتشر کند. این برنامه از دوربین گوشی برای کمک به زوم کردن دنیای اطراف شما استفاده می‌کند.

اکنون گوگل از هوش مصنوعی برای کمک به شما در راستای انجام کارهای بیشتر با Magnifier بهره می‌گیرد.

  • در این برنامه می‌توانید کلمات خاصی را در محیط اطراف خود جست‌وجو کنید. این کار به ویژه اگر به دنبال ساعت حرکت پرواز خود در فرودگاه هستید یا سعی می‌کنید یک غذای خاص را در منو پیدا کنید، مفید است.
  • از فرمت تصویر در تصویر استفاده کنید تا بتوانید هم زمینه بزرگ‌تر آنچه را که به آن نگاه می‌کنید و هم جزئیات روی صفحه نمایش خود را ببینید. به عنوان مثال، اگر در پیشخوان یک رستوران هستید و می‌خواهید از نزدیک به صفحه منو نگاه کنید، یک عکس بگیرید و از قابلیت تصویر در تصویر استفاده نمایید تا تمام گزینه‌ها را بررسی کنید.
  • از بهترین لنزهای متناسب با نیاز شخصی خود استفاده کنید. به عنوان مثال برای زوم کردن با لنز ماکرو در راستای خواندن موارد ریز یا لنز با زاویه دید عریض برای به دست آوردن زمینه بیشتر استفاده می‌شوند.
  • برای استفاده از دوربین جلوی خود به عنوان یک آینه، نور سلفی را روشن کنید.

حالت رونویسی زنده (فقط برای گوشی‌‌های تاشو)

به‌روزرسانی‌‌های کاربردی در سری‌ گوشی های Pixel

رونویسی زنده در اندروید به بیش از یک میلیارد نفر کمک می‌کند تا یک رونوشت همزمان از گفتار و صداهای اطراف خود دریافت کنند. اگر تمام سخنرانان در یک مکالمه بتوانند در زمان استفاده از رونویسی زنده، رونویسی‌های خود را ببینند، این کار برای آنها مفید خواهد بود.

بنابراین گوگل یک حالت صفحه‌نمایش دوگانه جدید را برای گوشی‌های تاشو، از جمله Pixel 9 Pro Fold جدید راه‌اندازی کرده است. با حالت صفحه‌نمایش دوگانه، می‌توانید به راحتی گوشی خود را در حالت رومیزی روی هر سطحی قرار دهید تا رونویسی‌ها بهتر دیده شوند.

استفاده از Live Caption و Live Transcribe در زبان‌ها و مکان‌های بیشتر

با Live Caption، می‌توانید برای هر آنچه که در دستگاه اندروید شما صدا دارد و درحال پخش است، زیرنویس فوری دریافت کنید. به تازگی زبان‌های کره‌ای، لهستانی، پرتغالی، روسی، چینی، ترکی و ویتنامی به Live Caption یا شرح زنده اضافه شده‌اند و گوگل قرار است در دسترس بودن این ویژگی را افزایش دهد.

همچنین Google live transcribe می‌تواند به صدای اطراف گوش دهد و هم‌زمان به صورت آنلاین آن را به مخاطب نمایش دهد.

این به‌روزرسانی جدید امکان استفاده از Live Transcribe در 15 زبان را بدون نیاز به اینترنت یا Wi-Fi فراهم می‌کند، مانند زمانی که در مترو هستید یا گوشی خود را در حالت هواپیما قرار داده‌اید. Live Transcribe با بیش از 120 زبان با اتصال به اینترنت همچنان کار خواهد کرد.

گوگل می‌گوید که ما به کار با جامعه معلولان ادامه خواهیم داد و از پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای تبدیل جهان به مکانی قابل دسترس‌تر استفاده می‌کنیم.

 

نوشته ۴ به‌روزرسانی‌ جدید و کاربردی گوشی‌ های Pixel اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow