تأخیر در Apple Intelligence و آینده سیری از زبان کریگ فدریگی

توسعه Apple Intelligence با مشکل مواجه و این تأخیر باعث شده است تا کاربران برای تجربه سیری جدیدتر و قدرتمندتر، مدت بیشتری انتظار بکشند. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت اپل در ماه‌های اخیر با انتقاداتی درباره تأخیر در ارائه ویژگی‌های Apple Intelligence مواجه شده است. این انتقادات پس از عرضه سری آیفون ۱۶ بدون بسیاری از ویژگی‌های […] نوشته تأخیر در Apple Intelligence و آینده سیری از زبان کریگ فدریگی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  2
تأخیر در Apple Intelligence و آینده سیری از زبان کریگ فدریگی

توسعه Apple Intelligence با مشکل مواجه و این تأخیر باعث شده است تا کاربران برای تجربه سیری جدیدتر و قدرتمندتر، مدت بیشتری انتظار بکشند.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت اپل در ماه‌های اخیر با انتقاداتی درباره تأخیر در ارائه ویژگی‌های Apple Intelligence مواجه شده است. این انتقادات پس از عرضه سری آیفون ۱۶ بدون بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی که انتظار می‌رفت، شدت گرفت. در همین زمینه، جوانا استرن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال، در گفت‌وگویی با کریگ فدریگی، مدیر ارشد نرم‌افزار اپل، دلایل این تأخیر را بررسی کرد.

فدریگی در این مصاحبه توضیح داد که ChatGPT به‌عنوان معیار مقایسه مناسبی در نظر گرفته نمی‌شود؛ زیرا هدف اپل تقلید از این فناوری نبوده است. او گفت:

به‌دنبال ساخت چت‌بات دیگری نیستیم که صرفاً به تجربه موجود ما افزوده شود؛ بلکه در تلاشیم تا محصولی توسعه دهیم که به‌طور عمیق و یکپارچه در تجربه کاربری ما جای گیرد. مهم‌تر از همه، ما آن را به‌عنوان ویژگی شخصی می‌بینیم.

مدیر ارشد اپل بر اهمیت حریم خصوصی تأکید و اظهار کرد که هوش مصنوعی اپل بر‌اساس اطلاعات ذخیره‌شده در دستگاه کاربران عمل می‌کند. به همین دلیل، رویکرد اپل در این زمینه با رویکرد سرورهای چت‌بات‌های دیگر که امنیت کمتری دارند، متفاوت است. فدریگی توضیح داد که برای پردازش‌های پیچیده‌تر، مانند خلاصه‌سازی اسناد طولانی، اپل از ارتباط رمزگذاری‌شده با سرورهای ساخت خودش استفاده می‌کند و پس از انجام وظیفه، هیچ‌یک از اطلاعات کاربر ذخیره نمی‌شود.

او درباره برنامه‌ریزی‌های بلندمدت اپل صحبت کرد و افزود:

قصد نداریم همه‌چیز را از روز اول انجام دهیم. این فرایندی طولانی است که نه‌تنها طی سال‌ها، بلکه طی دهه‌ها ادامه خواهد یافت. ما می‌خواهیم هر بخش از این فناوری را به‌درستی توسعه دهیم و زمانی‌که آماده شد، منتشر کنیم.

توسعه هوش مصنوعی جدید اپل با مشکل مواجه شده است.

آینده سیری

به‌نقل از 9to5mac، فدریگی در پاسخ به پرسشی درباره آینده سیری و اینکه چه زمانی این دستیار صوتی به وعده‌های خود عمل خواهد کرد، گفت:

این مسیر پایانی ندارد. انتظارات کاربران برای استفاده از صدا جهت برقراری ارتباط و درخواست‌ها بی‌حد‌و‌مرز است.

او افزود که سیری با استفاده از Apple Intelligence و مدل‌های زبانی بزرگ در حال توسعه است و این توانایی را دارد که کاربران را بهتر از همیشه درک کند و کارهای بیشتری انجام دهد .با‌این‌حال، فدریگی تأکید کرد که انتظار نمی‌رود سیری به‌سرعت به دستیار کامل و آگاه تبدیل شود؛ بلکه این قابلیت‌ها به‌صورت تدریجی و در مراحل مختلف به آن افزوده خواهد شد. او گفت:

سیری در‌حال‌حاضر هم مفید است و به‌مرور‌زمان با قابلیت‌های بیشتری که از Apple Intelligence بهره می‌برد، مفیدتر خواهد شد. این قابلیت‌ها به‌صورت مرحله‌ای و در طول سال آینده به سیری اضافه می‌شود و آن را هوشمندتر خواهد کرد.

اپل در تلاش است تا با ارائه رویکردی مسئولانه و تدریجی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و شخصی‌تر از هوش مصنوعی برای کاربران خود فراهم کند.

نوشته تأخیر در Apple Intelligence و آینده سیری از زبان کریگ فدریگی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow