تجربه هیجان‌انگیز رانندگی با لامبورگینی روی یخ  

 بیشتر دارندگان لامبورگینی هرگز سوپراسپرت خود را روی یخ امتحان نمی‌کنند، اما این امکان برای آن‌ها وجود دارد. به گزارش تکناک، در مدرسه رانندگی روی یخ در دریاچه یخ‌زده Sacacomie در شمال مونترال، ناوگانی از سوپراسپرت‌ها و SuperSUVهای لامبورگینی، روی لایه‌ای مستحکم از یخ با ضخامت سه فوت قرار گرفتند تا مهارت‌های کنترل خودرو در […] نوشته تجربه هیجان‌انگیز رانندگی با لامبورگینی روی یخ   اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۰۶ اسفند , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  2
تجربه هیجان‌انگیز رانندگی با لامبورگینی روی یخ  

 بیشتر دارندگان لامبورگینی هرگز سوپراسپرت خود را روی یخ امتحان نمی‌کنند، اما این امکان برای آن‌ها وجود دارد.

به گزارش تکناک، در مدرسه رانندگی روی یخ در دریاچه یخ‌زده Sacacomie در شمال مونترال، ناوگانی از سوپراسپرت‌ها و SuperSUVهای لامبورگینی، روی لایه‌ای مستحکم از یخ با ضخامت سه فوت قرار گرفتند تا مهارت‌های کنترل خودرو در شرایط زمستانی آزمایش شود.

بر اساس تحقیقات Astrophysics Data System، یک درگاه کتابخانه دیجیتال برای پژوهشگران نجوم و فیزیک، فرمول‌های پیچیده‌ای برای فرود هواپیما روی یخ تدوین شده است که شامل متغیرهایی برای یخ رودخانه، یخ دریاچه و حتی یخ دریایی قدیمی است.

طبق گزارش US Army Corps of Engineers، تنها ۱۰ اینچ یخ قادر است وزن یک کامیون هفت یا هشت تنی را تحمل کند؛ بنابراین، ضخامت سه فوتی این دریاچه حتی می‌توانست وزن یک 747 را نیز پشتیبانی کند.

تجربه رانندگی با لامبورگینی در شرایط یخبندان

تصویری از حرکت لامبورگینی بر روی یخ از نمایی بالا

مدرسه رانندگی روی یخ فرصتی منحصر‌به‌فرد برای آزمایش عملکرد لاستیک‌های برفی مجهز به میخ‌های فلزی و مهارت‌های رانندگی در شرایط لغزنده بود. شرکت‌کنندگان با سه مدل Lamborghini Urus، Huracán Sterrato و Revuelto، تحت هدایت رانندگان حرفه‌ای، مهارت‌های کنترل خودرو، دریفت و پایداری را در این سطح چالش‌برانگیز تمرین کردند.

کوین کانوی، قهرمان چند دوره مسابقات Lamborghini Super Trofeo، در این دوره رانندگان را برای عبور از مسیرهای پرپیچ‌وخم یخی راهنمایی کرد. مدل Urus SE، که در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد، با لاستیک‌های زمستانی Pirelli Scorpion و صدها میخ فلزی در آج خود، به یک سوپراسپرت ۲۵۰ هزار دلاری تبدیل شده بود. این مدل پلاگین-هیبریدی با قدرت ۷۸۹ اسب بخار، ترکیبی از یک موتور V8 توئین-توربو ۴.۰ لیتری و یک موتور الکتریکی ۱۹۲ اسب بخاری است که گشتاور را به شکل کنترل‌شده‌تری ارائه می‌دهد.

کانوی درباره تکنیک رانندگی روی یخ می‌گوید: «اگر پدال گاز را درست فشار ندهید، بدون کنترل سر خواهید خورد. تصور کنید که تکه‌های یخ را داخل مخلوط‌کن بریزید؛ این همان کاری است که میخ‌های فلزی لاستیک انجام می‌دهند. آن‌ها یخ را خرد کرده، گرما تولید می‌کنند و کشش موردنیاز را برای پیچیدن، شتاب‌گیری و کاهش سرعت فراهم می‌آورند.»

اهمیت لاستیک‌های زمستانی و سیستم‌های کنترلی

حتی بدون استفاده از میخ‌های فلزی، لاستیک‌های Bridgestone Blizzak با فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند حباب‌های میکروسکوپی و شیارهای ویژه، چسبندگی بالایی در برف و یخ ارائه می‌دهند. مدل Revuelto، که معمولاً از لاستیک‌های Bridgestone Potenza Sport استفاده می‌کند، در این مدرسه رانندگی به لاستیک‌های زمستانی مجهز شد تا عملکرد بهتری روی یخ داشته باشد.

لامبورگینی برای نگهداری لاستیک‌های مجهز به میخ، یک تیم متخصص را به کار گرفت، زیرا میخ‌ها در طول روز از لاستیک‌ها جدا شده و نیاز به جایگزینی داشتند. فرآیند بازسازی شامل برداشتن لاستیک از چرخ، بررسی دقیق آج‌ها و استفاده از ابزارهای مخصوص برای نصب مجدد میخ‌ها بود.

Revuelto دارای چهار حالت رانندگی اصلی Città، Strada، Sport و Corsa است. برخلاف تصور، در این شرایط رانندگان از Corsa استفاده کردند که سیستم کنترل کشش را غیرفعال می‌کند. در شرایط عادی، کنترل کشش به‌صورت پیش‌فرض فعال است، اما در رانندگی روی برف و یخ، خاموش کردن آن می‌تواند به افزایش چسبندگی کمک کند.

تفاوت‌های Revuelto و Sterrato در رانندگی روی یخ

خودرو Huracán Sterrato با ۶۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۱۳ پوند-فوت گشتاور، برای رانندگی در مسیرهای خاکی و بیابانی طراحی شده است، درحالی‌که Revuelto برای خیابان و پیست بهینه‌سازی شده است. Sterrato با دیفرانسیل عقب و طراحی جمع‌وجورتر، تجربه‌ای متفاوت از Revuelto چهارچرخ محرک ارائه می‌دهد.

Dean diGiacomo، راننده ارشد، درباره تفاوت این دو مدل می‌گوید: «رانندگی با Sterrato مانند گرفتن دسته یک پتک از نزدیکی سر آن است؛ شما باید نیروی بیشتری برای انتقال وزن وارد کنید. اما در Revuelto، این کار مانند گرفتن انتهای پتک است، که در ابتدا نیاز به نیروی بیشتری دارد، اما وقتی شروع به حرکت کند، ادامه پیدا می‌کند.»

در شرایط یخی، انتقال وزن خودرو در پیچ‌ها یک چالش اساسی است. در لحظاتی که خودرو شروع به سر خوردن می‌کند، حفظ گاز و ادامه دادن به حرکت می‌تواند کنترل را حفظ کند، درحالی‌که برداشتن ناگهانی پا از روی پدال گاز ممکن است باعث چرخش خودرو شود.

لامبورگینی روی یخ؛ تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد اما پرریسک

با تمام این ویژگی‌ها، چه کسی حاضر است یک سوپراسپرت ۷۰۰ هزار دلاری را روی یخ براند؟ شاید این کار غیرعقلانی به نظر برسد، اما با غیرفعال کردن سیستم‌های کنترلی، انتخاب لاستیک‌های مناسب و دریافت آموزش‌های حرفه‌ای، این تجربه می‌تواند به یکی از هیجان‌انگیزترین و فراموش‌نشدنی‌ترین لحظات رانندگی تبدیل شود.

نوشته تجربه هیجان‌انگیز رانندگی با لامبورگینی روی یخ   اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow