تصاویر فاش‌شده از تراشه A18 و A18 پرو اپل جزئیات کامل آن‌ها را نشان می‌دهد

وب‌سایت ChipWise به‌تازگی پردازنده‌های A18 و A18 پرو به‌کاررفته در گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو را باز کرده است تا نگاهی به داخل آن‌ها بیندازد. به‌گزارش تک‌ناک، روز گذشته، مقایسه‌ای از تراشه‌های A18 و A18 پرو منتشر شد که نخستین بررسی دقیق از پردازنده‌های ۳ نانومتری به‌کاررفته در آیفون‌های ۱۶ محسوب می‌شود. با‌این‌حال، به‌دلیل شناسایی‌نشدن دقیق اجزای […] نوشته تصاویر فاش‌شده از تراشه A18 و A18 پرو اپل جزئیات کامل آن‌ها را نشان می‌دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۲ مهر , ۱۴۰۳ - 05:00
 0  4
تصاویر فاش‌شده از تراشه A18 و A18 پرو اپل جزئیات کامل آن‌ها را نشان می‌دهد

وب‌سایت ChipWise به‌تازگی پردازنده‌های A18 و A18 پرو به‌کاررفته در گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو را باز کرده است تا نگاهی به داخل آن‌ها بیندازد.

به‌گزارش تک‌ناک، روز گذشته، مقایسه‌ای از تراشه‌های A18 و A18 پرو منتشر شد که نخستین بررسی دقیق از پردازنده‌های ۳ نانومتری به‌کاررفته در آیفون‌های ۱۶ محسوب می‌شود. با‌این‌حال، به‌دلیل شناسایی‌نشدن دقیق اجزای مختلف، امکان مقایسه‌ی دقیق این دو تراشه فراهم نشد. خوشبختانه اکنون با بررسی دقیق‌تر، ابعاد فیزیکی تراشه‌ها و سایر مشخصات فنی آن‌ها آشکار شده است.

Wccftech می‌نویسد مطالعات دقیق‌تر High Yield نشان می‌دهد که اندازه‌ی فیزیکی تراشه A18 پرو برابر با ۱۰۵ میلی‌متر‌مربع و A18 برابر با ۹۰ میلی‌متر‌مربع است. این افزایش اندازه به اپل امکان داده است تا حافظه‌ی کش SLC بزرگ‌تری را در‌کنار یک هسته‌ی گرافیکی اضافی در تراشه‌ی A18 Pro تعبیه کند.

همان‌طور‌که انتظار می‌رود، حافظه‌ی کش بزرگ‌تر به بهبود عملکرد کلی سیستم کمک شایانی کرده است. به‌همین‌دلیل، در برخی بنچمارک‌ها A18 Pro با وجود اشتراکات پردازنده‌ی مرکزی با A18 و تفاوت تنها در یک هسته‌ی گرافیکی، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

تراشه A18 Pro اپل

تصاویر تراشه‌ها به‌وضوح نشان می‌دهند که طراحی A18 اپل از A18 پرو متفاوت است. همچنین، A17 Pro با اندازه‌ی ۱۰۳/۸ میلی‌متر‌مربع، اندکی کوچک‌تر از A18 Pro است و تراشه‌ی اصلی آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس محسوب می‌شود. نکته‌ی مهم دیگر این است که اپل در معرفی رسمی خود، تعداد ترانزیستورهای هر دو تراشه را اعلام نکرده است. احتمالاً دلیل این امر تراکم کمتر گره ۳ نانومتری N3E TSMC درمقایسه‌با نوع N3B آن است.

احتمالاً اپل برای افزایش تعداد ترانزیستورها درمقایسه‌با A17 Pro، به بزرگ‌تر‌کردن تراشه A18 Pro ناچار شده است. این اطلاعات هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است؛ ولی با‌توجه‌به بهبود عملکرد چشمگیر A18 Pro، این احتمال قوت می‌گیرد. Geekerwan، وب‌سایت تخصصی بررسی فناوری، A18 Pro را به‌عنوان سریع‌ترین تراشه‌ی موبایل حال‌حاضر معرفی کرده است که پس از تراشه‌های قدرتمند M2 و M4 اپل، در رده‌ی سوم قرار می‌گیرد.

نوشته تصاویر فاش‌شده از تراشه A18 و A18 پرو اپل جزئیات کامل آن‌ها را نشان می‌دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow