حذف عبارت «اکنون در دسترس است» از صفحه معرفی Apple Intelligence
پساز توصیه سازمان ملی تبلیغات آمریکا به اصلاح یا حذف عبارت «اکنون در دسترس است» در صفحه معرفی Apple Intelligence، اپل آن کامل کنار گذاشت. به گزارش تکناک، اپل پساز دریافت تذکر از سازمان ملی بررسی تبلیغات ایالات متحده (NAD)، عبارت تبلیغاتی «اکنون در دسترس است» را از صفحه رسمی مربوط به معرفی قابلیتهای Apple […] نوشته حذف عبارت «اکنون در دسترس است» از صفحه معرفی Apple Intelligence اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

پساز توصیه سازمان ملی تبلیغات آمریکا به اصلاح یا حذف عبارت «اکنون در دسترس است» در صفحه معرفی Apple Intelligence، اپل آن کامل کنار گذاشت.
به گزارش تکناک، اپل پساز دریافت تذکر از سازمان ملی بررسی تبلیغات ایالات متحده (NAD)، عبارت تبلیغاتی «اکنون در دسترس است» را از صفحه رسمی مربوط به معرفی قابلیتهای Apple Intelligence حذف کرده است. بررسیها نشان میدهد که این تغییر در اواخر ماه مارس و بدون اطلاعرسانی عمومی انجام شده است.
ورج مینویسد سازمان NAD که زیرمجموعه نهاد غیرانتفاعی BBB National Programs است و مسئولیت نظارت بر صحت تبلیغات ملی را برعهده دارد، در بررسی خود اعلام کرده است که عبارت «اکنون در دسترس است» میتواند این تصور را ایجاد کند که تمامی قابلیتهای مبتنیبر هوش مصنوعی اپل، ازجمله اعلانهای اولویتدار (Priority Notifications)، ایموجیهای تولیدی (Genmoji)، محیط بازی تصویر (Image Playground) و ادغام با ChatGPT، همزمان با عرضه آیفون ۱۶ در اختیار کاربران قرار گرفتهاند؛ درحالیکه چنین چیزی صحت ندارد.

در این گزارش، آمده است که پانوشت درجشده در صفحه اپل نیز نه بهاندازه کافی شفاف بوده و نه در نزدیکی ادعای اصلی قرار داشته است. بنابراین، نمیتوانسته از بروز برداشت اشتباه مخاطبان جلوگیری کند.
بررسیها نشان میدهد اپل تنها بخشی از قابلیتهای Apple Intelligence را همزمان با عرضه آیفون ۱۶ ارائه کرده بود. ابزارهای نوشتاری و قابلیت حذف اشیای ناخواسته از تصاویر، جزو اولین ویژگیهایی بودند که در دسترس قرار گرفتند و سایر امکانات در بهروزرسانیهای بعدی افزوده شدند. بااینحال، NAD تأکید کرده است که اپل باید از ارائه هرگونه پیامی خودداری کند که نشان میدهد ویژگیها بهصورت کامل و همزمان در دسترس هستند.
همچنین، مشخص شده است که اپل در بخش تبلیغاتی مربوط به سیری جدید خود این دستیار صوتی هوش مصنوعی محور را زیر عنوان «اکنون در دسترس است» معرفی کرده است؛ درحالیکه این نسخه از سیری هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است. اپل در واکنش به این موضوع، علاوهبر اصلاح مواد تبلیغاتی ویدئو تبلیغاتی «More Personal Siri» را نیز حذف کرده است که در آن بلا رمزی، بازیگر نامآشنا، از سیری برای یادآوری نام یکی از اشخاص استفاده میکرد.
اپل در بیانیهای رسمی اعلام کرده است:
اگرچه با یافتههای NAD درزمینه قابلیتهایی که هماکنون در اختیار کاربران قرار دارند، موافق نیستیم، از فرصت همکاری با این نهاد نظارتی قدردانی میکنیم و توصیههای آن را اجرا خواهیم کرد.
این اقدام نشاندهنده افزایش حساسیت نهادهای نظارتی ایالات متحده به ادعاهای تبلیغاتی شرکتهای فناوری، بهویژه در حوزه روبهرشد هوش مصنوعی است.
نوشته حذف عبارت «اکنون در دسترس است» از صفحه معرفی Apple Intelligence اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟






