دانشمندان برای مقابله با پشه‌های مرگبار از مهندسی میکروب‌های پوست کمک می‌گیرند

دانشمندان قصد دارند از طریق مهندسی میکروب‌های پوست با پشه‌های مرگبار که ناقل بیماری‌های مختلف هستند مبارزه کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راهکار جدید دانشمندان برای مبارزه با پشه‌های مرگبار استفاده از میکروب‌های مهندسی شده در پوست است. در روش جدید برای دفع پشه‌ها می‌توان از باکتری‌های پوست استفاده کرد تا […] منبع خبر دانشمندان برای مقابله با پشه‌های مرگبار از مهندسی میکروب‌های پوست کمک می‌گیرند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
دانشمندان برای مقابله با پشه‌های مرگبار از مهندسی میکروب‌های پوست کمک می‌گیرند

دانشمندان قصد دارند از طریق مهندسی میکروب‌های پوست با پشه‌های مرگبار که ناقل بیماری‌های مختلف هستند مبارزه کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راهکار جدید دانشمندان برای مبارزه با پشه‌های مرگبار استفاده از میکروب‌های مهندسی شده در پوست است. در روش جدید برای دفع پشه‌ها می‌توان از باکتری‌های پوست استفاده کرد تا بدین ترتیب یک حمله مهندسی ژنتیکی شده علیه این پشه‌ها صورت گرفت.

در حال حاضر می‌توان برخی پشه‌ها را به عنوان مرگبارترین پشه‌ها در نظر گرفت. زیرا برخی از آنها بیش از هر موجود دیگری باعث مرگ انسان‌ها شدند. مالاریا، نیل غربی، زیکا، چیکون گونیا و تب دنگی چند مورد از بیماری‌هایی هستند که از طریق پشه‌های مرگبار به انسان منتقل می‌شوند.

دانشمندان برای دفع پشه‌های جدید روش جدیدی را طراحی کردند که از طریق آن میکروب‌های مهندسی ژنتیک شده از پوست انسان گرفته می‌شود. دو مورد از میکروب‌های رایج روی پوست شامل استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس و کورین باکتریوم آمیکولاتوم هستند. این دو نوع میکروب‌های رایج نوعی اسید لاکتیک تولید کرده که باعث جذب پشه‌ها می‌شوند. از این رو دانشمندان تصمیم گرفتند از طریق آزمایش‌های مختلف مهندسی باکتری‌های پوست اسیدهای لاکتیک تولید شده را تغییر داده و بدین ترتیب از جذابیت پوست برای پشه‌ها بکاهند.

آزمایش‌های انجام گرفته نشان داد پشه‌ها کمتر توسط میکروب‌های مهندسی شده جذب می‌شوند. کاهش جذابیت توسط میکروب‌های ویرایش شده برای گونه‌های مختلف پشه بین ۲۲ تا ۵۵ درصد کمتر بوده است. در آزمایش دیگری به مقایسه جذابیت پشه‌ها در مقابله باکتری‌های تغییر نایافته و باکتری‌های مهندسی شده پرداخته شد. زمانی که باکتری‌ها به صورت تغییر نیافته حضور داشتند، پشه‌ها همانند حالت معمول به موش‌های آزمایشگاهی حمله کردند. اما در زمان استفاده از باکتری‌های مهندسی شده میزان جذابیت حدود ۶۴ درصد کاهش پیدا کرد. نتایج مشاهده در آزمایش‌های انجام شده روی نسخه ویرایش شده باکتری‌های دیگر نیز بررسی شد. دانشمندان هنوز ماده دافع جدید را روی انسان‌ها آزمایش نکردند. در صورت موفقیت استفاده از این روش در آینده می‌توان یک راهکار حیرت انگیز برای دفع پشه‌ها ایجاد کرد.

منبع خبر دانشمندان برای مقابله با پشه‌های مرگبار از مهندسی میکروب‌های پوست کمک می‌گیرند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow