ردیت دسترسی به برخی صفحات را پولی می‌کند

شبکه‌ی اجتماعی ردیت به‌زودی دسترسی به برخی از ویژگی‌های خود همچون دستیابی به محتوای انحصاری را پولی می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، استیو هافمن، مدیرعامل شبکه‌ی اجتماعی ردیت، از پولی‌شدن برخی از قابلیت‌های این شبکه‌ی اجتماعی خبر داد. وی در نشست مالی سالانه‌ی ردیت اعلام کرد که نسخه‌ی رایگان فعلی آن همچنان ادامه خواهد یافت و همچون... نوشته ردیت دسترسی به برخی صفحات را پولی می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  4
ردیت دسترسی به برخی صفحات را پولی می‌کند

شبکه‌ی اجتماعی ردیت به‌زودی دسترسی به برخی از ویژگی‌های خود همچون دستیابی به محتوای انحصاری را پولی می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، استیو هافمن، مدیرعامل شبکه‌ی اجتماعی ردیت، از پولی‌شدن برخی از قابلیت‌های این شبکه‌ی اجتماعی خبر داد. وی در نشست مالی سالانه‌ی ردیت اعلام کرد که نسخه‌ی رایگان فعلی آن همچنان ادامه خواهد یافت و همچون گذشته ارتقا و رشد پیدا خواهد کرد. بااین‌حال، شرکت یادشده در پی گشودن راه‌های جدیدی است که در آن بتوان برخی ساب‌ردیت‌ها را پی‌ریزی کرد.

ممکن است در آینده برای دسترسی به برخی از ساب‌ردیت‌ها نیاز به پرداخت هزینه داشته باشید. استیو هافمن، مدیرعامل ردیت، به انواع جدیدی از ساب‌ردیت‌ها اشاره می‌کند که ممکن است محتوای انحصاری یا مناطق خصوصی داشته باشند. وی افزود:

به‌نظر نمی‌رسد این انجمن‌های محدود که شامل محتوای انحصاری و مناطقی خصوصی هستند، به نابودی وب‌سایت منجر شوند. در چند ماه گذشته، ردیت رشد چشمگیری کرده و شمار کاربران روزانه‌اش با ۵۱ درصد افزایش به ۹۱/۲ میلیون نفر رسیده و درآمد وب‌سایت را با جهشی ۵۴ درصدی به ۲۸۱/۲ میلیون دلار رسانده است.

گفتنی است ساب ردیت های طراحی شده همانند مناطق انحصاری از دیوار پرداخت (paywall) برخوردار خواهد بود.

گفتنی است ساب‌ردیت‌های طراحی‌شده مانند مناطق انحصاری از دیوار پرداخت (Paywall) برخوردار خواهد بود. هافمن درادامه می‌گوید:

در گذشته نیز انجمن‌های ممتاز یا پرمیوم در این وب‌سایت مانند r/goldlounge وجود داشت که با استقبال کاربران مواجه شده بود؛ به‌همین‌دلیل، تصمیم بر آن شد تا روش‌های جدیدی برای توانمند‌سازی انجمن‌ها بررسی شود که راه‌اندازی فضا و محتوای انحصاری (خصوصی) بخشی از آن است.

ورج می‌نویسد که رشد نتایج جست‌وجو با بهره‌گیری از مدل‌های هوش مصنوعی شخص اول و سوم یکی دیگر از اقدامات توسعه‌طلبانه‌ی ردیت به‌شمار می‌رود. نمونه مشابه این اقدام در فوریه‌ی سال جاری میلادی با همکاری ردیت و ابزار هوش مصنوعی Vertex گوگل صورت گرفته بود که نقش مهمی در پیشبرد نتایج جست‌وجوی شرکت‌ها در این محیط ایفا کرد.

این در حالی است که ردیت ماه گذشته موضع سخت‌تری دربرابر خزنده‌های وب اتخاذ کرده و موتورهای جست‌وجو مانند مایکروسافت بینگ که برای دسترسی به محتوای آن هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند، مسدود کرد.

به‌عقیده‌ی هافمن، خارج‌شدن محتوای وب‌سایت ردیت از دسترس مایکروسافت و شرکت‌های هوش مصنوعی مانند آنتروپیک (Anthropic) و پرپلکسیتی (Perplexity)، واقعاً دردسر بزرگی بوده است.

مدیران ردیت معتقدند این رویگرد تهاجمی بخشی از طرح و برنامه‌ی ردیت برای دستیابی به سودآوردی است؛ ازاین‌رو، کاربران نباید از آن آزرده‌خاطر و عصبانی باشند. ناگفته نماند که سال گذشته قیمت‌گذاری API موجب اعتراض سراسری کاربران شد.

نوشته ردیت دسترسی به برخی صفحات را پولی می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow