سایه سنگین OpenAI بر سر اینتل

کاهش سود سهام و نقص در تراشه‌های نسل جدید و سقوط و کم‌شدن نقدینگی، باعث شده است که اینتل زیر سایه‌ی OpenAI قرار بگیرد. به‌گزارش تک‌ناک، سازگارنشدن با پیشرفت‌های هوش مصنوعی در یک دهه اخیر باعث شد تا اینتل رفته‌رفته سرمایه خود را از دست بدهد و همتراز با شرکت‌های فناوری غیرانتتفاعی شود. در این... نوشته سایه سنگین OpenAI بر سر اینتل اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  3
سایه سنگین OpenAI بر سر اینتل

کاهش سود سهام و نقص در تراشه‌های نسل جدید و سقوط و کم‌شدن نقدینگی، باعث شده است که اینتل زیر سایه‌ی OpenAI قرار بگیرد.

به‌گزارش تک‌ناک، سازگارنشدن با پیشرفت‌های هوش مصنوعی در یک دهه اخیر باعث شد تا اینتل رفته‌رفته سرمایه خود را از دست بدهد و همتراز با شرکت‌های فناوری غیرانتتفاعی شود.

در این روزها که شرکت‌های غیر‌انتفاعی حوزه‌ی هوش مصنوعی از رشد روز‌افزون سرمایه بهره می‌برند و شرکتی همچون OpenAI، از افزایش بودجه مالی خود به مبلغ ۸۰ میلیارد دلار در فوریه‌ی ۲۰۲۴ خبر داد، سهام اینتل در بازار امروز در مرز ۸۱/۹۱ میلیارد دلار بسته شد. این شاخص وضعیت اسف بار اینتل را به‌خوبی به‌تصویر می‌کشد.

این شاخص که در ادامه بحران چند سال اخیر ایتل رخ داده وضعیت اسف بار این شرکت را به خوبی به تصویر می کشد.

به‌عقیده‌ی کارشناسان، اینتل نه‌تنها نتوانسته است انتظارات تحلیلگران برای سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ را برآورده کند؛ بلکه در بخش مهم DCAI نیز عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. این مسئله حاکی از آن است که تیم آبی هنوز نتوانسته است از باد موافق گسترده‌ی متمرکز بر هوش مصنوعی بهره‌برداری کند.

به‌نقل از Wccftech، روند رو‌به‌افول به‌وجود‌آمده منجر به آن شد تا اینتل برای حفظ نقدینگی، سهام خود را کاهش دهد و برنامه‌ی اخراج گسترده‌ی دیگری در پیش گیرد؛ ۱۵ هزار نفر کارمند یا ۱۳/۶ درصد از نیروی کار فعلی خود. این طرح اولین‌بار با اخرای ۵ درصدی کارکنان در سال گذشته آغاز شده بود.

شایان ذکر است مشکلات اینتل به این‌ها ختم نمی‌شود. طبق گزارش‌ها، پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل همچنان دچار مشکلات اکسیداسیون ناشی از ولتاژ بیش‌از‌حد است؛ ازاین‌رو، این شرکت قصد دارد پردازنده‌های جدید را به‌روزرسانی کند که هنوز تحت‌تأثیر این مشکل قرار نگرفته‌اند.
گفتنی است که ضمانت استاندارد پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ بدون جعبه نیز از ۳ به ۵ سال تمدید شده است.

نوشته سایه سنگین OpenAI بر سر اینتل اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow