رشد ۷۵ درصدی سفارش‌ها در اُکالا؛ ثبت ۲۱۲ هزار سفارش در یک روز

در آخرین ماه سال ۱۴۰۳ کاربران اُکالا از سراسر ایران با شرکت در «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» به استقبال نوروز رفتند. در این کمپین که پاسخی به تقاضای خرید به‌صرفه و راحت آخر سال کاربران بود، کالاهای سوپرمارکتی متنوعی با تخفیف‌هایی تا ۷۰% درصد و با ارسال رایگان ارائه شد. اُکالا با برگزاری «بزرگترین حراج …

۲۱ اسفند , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  4
رشد ۷۵ درصدی سفارش‌ها در اُکالا؛ ثبت ۲۱۲ هزار سفارش در یک روز

در آخرین ماه سال ۱۴۰۳ کاربران اُکالا از سراسر ایران با شرکت در «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» به استقبال نوروز رفتند. در این کمپین که پاسخی به تقاضای خرید به‌صرفه و راحت آخر سال کاربران بود، کالاهای سوپرمارکتی متنوعی با تخفیف‌هایی تا ۷۰% درصد و با ارسال رایگان ارائه شد.

اُکالا با برگزاری «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» توانست تنها در روز دوم اسفند ،۱۴۰۳ تعداد ۲۱۲ هزار سفارش را برای کاربرانش در بیش از ۱۸۰ شهر ایران پردازش و رایگان ارسال کند. اُکالا با ثبت این تعداد سفارش توانست بار دیگر رکورد بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی را جا‌به‌جا کند. در این دوره ۱۵ روزه، اُکالا به کاربران خود در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان تخفیف ارائه کرد.

همچنین در ۱۵ روز ابتدای اسفند ماه (بازه زمانی جشنواره)، اُکالا رشد فروش ۷۵ درصدی را نسبت به بازه‌ مشابه سال گذشته تجربه کرد که نشان از اعتماد کاربران به اُکالا برای تجربه خرید به‌صرفه و راحت است. رضا عباسی معاون بازاریابی اُکالا با اشاره به نرخ ۹۷ درصدی ارسال موفق سفارش‌ها در این جشنواره، حفظ کیفیت سرویس‌دهی با وجود پیچیدگی‌های عملیاتی در پردازش موفق این تعداد سفارش‌ها را تعهد این برند نسبت به اعتماد کاربران و در مسیر خلق تجربه خرید بی‌نقص و به‌صرفه اعلام کرد.

یکم تا سوم اسفند ماه پرفروش‌ترین روزهای این جشنواره بودند و دوم اسفند رکورد فروش روزانه بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی با ثبت ۲۱۲ هزار سفارش، بار دیگر توسط اکالا جابه‌جا شد.

کالاها و برندها

در بازه ۱۵ روزه «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» بیش از ۱۲۰۰ برند مطرح FMCG ایرانی و بین‌المللی توانستند در پلتفرم اُکالا، ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار کالا را به فروش برسانند. محصولات متمایز بسیاری با تخفیف‌هایی از ۱۰ درصد تا ۷۰ درصد در «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» ارائه شدند. در میان تمام تخفیف‌ها، ۷۷۶ محصول با تخفیف‌های از ۵۰ تا ۷۰ درصد ارائه شدند. شایان ذکر است که این تخفیف‌ها به کالاهای پر تقاضا تعلق گرفته‌اند.

در جدول زیر تعدادی از ۷۷۶ محصول متمایزی که تخفیف‌های ۵۰٪، ۶۰٪ و ۷۰٪ را داشته‌اند مشاهده می‌کنید.

تخفیف‌ها در تمام گروه‌های کالایی ارائه شدند. گروه‌های کالایی‌ تنقلات، لبنیات و نظافت منزل به ترتیب با ۲۵%، ۲۲% و ۱۰% بیشترین سهم فروش را از کل کالاهای فروخته شده در این بازه ۱۵ روزه داشتند. همچنین در بین همه گروه‌های کالایی ارائه شده با توجه نیاز خرید پیش از نوروز، سه گروه آرایشی و بهداشتی، آجیل و خشکبار و نظافت منزل، به ترتیب نسبت به ماه‌های پیش از کمپین، ۱۰۱%، ۶۱% و ۴۲% رشد فروش داشته‌اند.

رشد فروش برندهای مشارکت‌کننده در کمپین‌های پیشین همواره رقم خورده و در این کمپین هم طبق پیش‌بینی شاهد رشد فروش کالاهای برندهای مطرح FMCG‌ در پلتفرم اُکالا بودیم.

در برابر دید همه ایرانیان

«بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» شامل رسانه‌های گسترده سراسری مانند سازه‌های محیطی، تبلیغات دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرمارکتینگ، ویدیومارکتینگ، بازاریابی محتوا و فضای تبلیغاتی درون پلتفرم اُکالا (اسلایدرکروسلپوش‌نوتیفیکیشن و سمپلینگ) بود. در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های کلیدی کمپین با همکاری ۱۱۵ اینفلوئنسر در اینستاگرام و همچنین از طریق ۱۱۰ کانال تلگرامی اطلاع‌رسانی شد. تبلیغات محیطی نیز در سه شهر تهران، شیراز و اهواز با تکنیک اکران گردشی انجام گرفت. در این سه شهر، علاوه بر پوشش شاه‌راه‌های مهم توسط سازه‌های پل و بیلبورد، فضاهای محلی نیز با سازه‌های استرابورد با مجموع ۳۰۶۰ روز/سازه تحت پوشش قرار گرفتند.

«بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» در ۱۸۴ شهر ایران

اُکالا خلق تجربه راحت و به‌صرفه در خرید آنلاین سوپرمارکتی برای همه ایرانیان را ماموریت خود می‌داند. در همین راستا کمپین «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» در ۱۸۴ شهر اجرا شد و کاربران اُکالا از شهرهایی در سراسر ایران از تخفیف‌های این جشنواره با مزیت ارسال رایگان استفاده کردند. برای نمونه می‌توان به شهر جونقان در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد. کاربران این شهر در بازه ۱۵ روزه جشنواره، بیشترین میزان تخفیف را از اُکالا دریافت کردند و سفارش‌های خود را به‌صورت میانگین ۵۲% به‌صرفه‌تر خریداری کردند. با بررسی تعداد سفارش کاربران به تفکیک استان سکونت، سفارش تمامی استان‌ها در پلتفرم اُکالا رشد داشته است. در بین استان‌ها بیشترین نرخ رشد تعداد سفارش به ترتیب با ۵۵۴%، ۴۳۷% و ۳۴۰% مربوط به استان‌های کردستان، لرستان و سیستان‌و‌بلوچستان است. همچنین با مشاهده نرخ رشد کاربران جدید هر استان، بیشترین نرخ رشد برای سه استان سیستان‌و‌بلوچستان، کردستان و مازندران با رشد ۲۹۱%، ۲۱۳% و ۱۹۱% ثبت شده است. به طور کلی به کاربران اُکالا در بازه ۱۵ روزه کمپین، ۴۶۰ هزار نفر اضافه شد.

فاز اصلی کمپین «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» ۱۵ اسفند ماه به پایان رسید. فاز مکمل این کمپین با بخش بازی‌ها و جوایز بزرگ از تاریخ ۱۹ شروع شده است و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

اُکالا با ۷ سال سابقه فعالیت، همواره خود را موظف به ارتقای سطح کیفی و گستردگی جغرافیایی خدمات می‌داند تا بتواند تجربه خرید به‌صرفه و راحت محصولات سوپرمارکتی را برای همه ایرانیان فراهم کند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow