روبلاکس با هوش مصنوعی صنعت بازی را متحول می‌کند

پلتفرم روبلاکس در حال توسعه یک «مدل پایه‌ای هوش مصنوعی سه‌بعدی» است که متن‌باز خواهد بود و با استفاده از تفسیر متن، ویدیو و الگوهای سه‌بعدی، محتواهای سه‌بعدی ایجاد می‌کند. به گزارش تک‌ناک، کنفرانس توسعه‌دهندگان روبلاکس در جریان است و در سخنرانی اصلی، دیوید بازسوکی، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران ادعا کرد که یک میلیارد... نوشته روبلاکس با هوش مصنوعی صنعت بازی را متحول می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
روبلاکس با هوش مصنوعی صنعت بازی را متحول می‌کند

پلتفرم روبلاکس در حال توسعه یک «مدل پایه‌ای هوش مصنوعی سه‌بعدی» است که متن‌باز خواهد بود و با استفاده از تفسیر متن، ویدیو و الگوهای سه‌بعدی، محتواهای سه‌بعدی ایجاد می‌کند.

به گزارش تک‌ناک، کنفرانس توسعه‌دهندگان روبلاکس در جریان است و در سخنرانی اصلی، دیوید بازسوکی، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران ادعا کرد که یک میلیارد کاربر روزانه و 10 درصد از کل درآمد بازی‌های جهانی به آنها تعلق خواهد داشت.

به نقل از پی‌سی گیمر، بخش‌هایی از سخنرانی او کمی غیرقابل‌باور به نظر می‌رسید، اما بخش جالب سخنرانی بازسوکی اشاره به هوش مصنوعی بود.

فناوری‌ که روبلاکس سال‌ها است به‌ طور تدریجی آن را در ابزارهای توسعه‌دهندگان ادغام می‌کند.

به‌ عنوان مثال، آنها ابزاری برای ریل‌تایم ساختن تکسچر دارند، اما به نظر می‌رسد که این تازه اول راه است.

بازسوکی این پروژه را یک «پروژه در حال توسعه» با حدود 40 کارمند اختصاصی توصیف می‌کند و می‌گوید تنها سه ماه است که روی آن کار می‌کنند.

او سپس نمای کلی از نقشه‌ای را نشان می‌دهد که از طریق دستورات متنی ساده ساخته می‌شود.

این نقشه ابتدا به یک صحرای خشک و سپس با دستور دیگری به یک صحنه جنگلی با الگوهای متنی و تصویری تبدیل می‌شود. (البته این یک نمایش از پیش ضبط‌ شده روی صحنه می‌باشد، بنابراین بهتر است نتایج این مدل هوش مصنوعی را با کمی تردید در نظر بگیرید.)

روبلاکس آینده‌ بازی‌سازی را با هوش مصنوعی متحول می‌کند

بازسوکی گفت:

«ما سال‌ها است که با ابزارهایی مانند دستیار، تولیدکننده تکسچر و تنظیم خودکار آواتار، هوش مصنوعی تولیدی را در روبلاکس ادغام کرده‌ایم. اما اینها تنها بخش کوچکی از برنامه‌های ما هستند. ما آینده‌ای قدرتمند را می‌بینیم که در آن تجربیات روبلاکس از قابلیت‌های گسترده هوش مصنوعی تولیدی برای ایجاد محتوای لحظه‌ای و یکپارچه با گیم‌پلی بهره می‌برد، آن هم به روشی کارآمد از نظر منابع تا بتوانیم آن را برای تمام کاربرهای پلتفرم در دسترس قرار دهیم.»

جذاب‌ترین وعده، ایده‌ «ایجاد محتوای لحظه‌ای و یکپارچه با گیم‌پلی» است.

این ابزارها حتی با وجود اینکه در یک نمایش صحنه‌ای نشان داده شدند، همچنان جالب به نظر می‌رسند.

اگرچه بازسوکی برای آن بازه‌ زمانی مشخص نکرد، اما اگر بتوانند به این هدف دست یابند، گامی ‌بزرگ در استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌ها خواهد بود، که پیامدهای گسترده‌ای دارد.

تصور کنید یک بازی دونفره و سیاه‌چاله (D&D) مجازی که در آن جهان با توصیف استاد سیاه‌چاله شکل می‌گیرد. البته با گرافیک روبلاکس، اما باز هم جالب است.

علاوه بر این موارد، خوش‌بینان می‌توانند وعده‌های هوش مصنوعی را به بخش دیگری از سخنرانی بازسوکی که کمی عادی‌تر به نظر می‌رسید، گره بزنند.

بهبود زیرساخت و پلتفرم روبلاکس، حتی اگر مواردی مانند بهبود زمان راه‌اندازی برنامه، نرخ فریم و کاهش افت فریم تأثیر زیادی بر بازیکنان داشته باشد، به آن اندازه در اخبار برجسته نخواهد شد.

اما بازسوکی اعلام کرد:

«هدف بعدی ما در تلاش‌های مربوط به پلتفرم این است که توسعه‌دهندگان را قادر سازیم تا یک بازی پرقدرت و جهان باز، ورزشی یا بتل رویال با ۱۰۰ بازیکن را روی روبلاکس میزبانی کنند و این بازی روی دستگاه‌های دارای ۲ گیگابایت رم در هر جای دنیا با نرخ فریم مناسب اجرا شود. ما تا زمانی که این کار را انجام ندهیم، متوقف نخواهیم شد.»

هر چند، اینکه آیا پلتفرم بازی‌سازی روبلاکس می‌تواند به وعده‌های خود عمل کند، هنوز مشخص نیست.

نوشته روبلاکس با هوش مصنوعی صنعت بازی را متحول می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow