رونمایی دسته بازی Xbox Adaptive Joystick برای معلولان حرکتی

مایکروسافت دسته‌ی بازی جدید به نام Xbox Adaptive Joystick را رونمایی کرده که برای بازیکنان دچار محدودیت حرکتی طراحی شده است. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت کنترلر ایکس‌باکس جدیدی برای معلولان معرفی کرد. این دسته‌ی بازی قابل‌تنظیم به‌گونه‌ای طراحی شده است تا به بازیکنان دچار معلولیت‌های حرکتی اجازه دهد به‌راحتی بازی کنند. Xbox Adaptive Joystick در رویداد... نوشته رونمایی دسته بازی Xbox Adaptive Joystick برای معلولان حرکتی اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
رونمایی دسته بازی Xbox Adaptive Joystick برای معلولان حرکتی

مایکروسافت دسته‌ی بازی جدید به نام Xbox Adaptive Joystick را رونمایی کرده که برای بازیکنان دچار محدودیت حرکتی طراحی شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت کنترلر ایکس‌باکس جدیدی برای معلولان معرفی کرد. این دسته‌ی بازی قابل‌تنظیم به‌گونه‌ای طراحی شده است تا به بازیکنان دچار معلولیت‌های حرکتی اجازه دهد به‌راحتی بازی کنند. Xbox Adaptive Joystick در رویداد گیمزکام رونمایی و در اوایل سال آینده با قیمت ۲۹/۹۹ دلار عرضه خواهد شد. این دسته‌ی بازی سیمی شامل چهار دکمه (یک استیک شست Xbox و دو دکمه‌ی اضافی برای کنترل بامپر و تریگر) است.

مایکروسافت یک دسته بازی جدید به نام Xbox Adaptive Joystick را رونمایی کرده است که برای بازیکنان با با محدودیت حرکتی طراحی طراحی شده است.

به‌نقل از ورج، کنترلر جدید ایکس‌باکس به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از هر دو دست، کنسول را کنترل کنید. این ویژگی آن را برای بازیکنانی ایدئال می‌کند که ممکن است در استفاده از استیک‌های شست در کنسول‌های معمولی مشکل داشته باشند.

کنترلر Xbox Adaptive Joystick را به کنسول مایکروسافت یا به کامپیوتر شخصی می‌توانید متصل کنید. تمام دکمه‌ها کاملاً قابل‌تنظیم هستند و انواع مختلفی از توپ‌های استیک شست قابل‌چاپ سه‌بعدی برای سفارشی‌سازی اندازه‌ها و ارتفاع‌ها و عرض استیک‌های شست وجود دارند. Xbox Adaptive Joystick همچنین با بسته‌بندی بهبود یافته عرضه می‌شود، مشابه رویکردی که مایکروسافت برای کنسولر تطبیقی قبلی خود بکار برده بود. Xbox Adaptive Joystick به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به استفاده از هر دو دست، یک کنسول را کنترل کنید

کیتلین جونز، مدیر ارشد محصولات دسترسی در Xbox، در رویداد گیمزکام توضیح می‌دهد:

از همان ابتدا با Xbox Adaptive Joystick جامعه‌ی معلولان را در فرایند طراحی‌های اولیه و نمونه‌های اولیه‌ی ‌کاربردی مشارکت دادیم. حتی درزمینه‌ی نرم‌افزار، واقعاً به بازخورد بازیکنان خود گوش دادیم که خواهان دسته‌ی بازی مقرون‌به‌صرفه برای کنسول تطبیقی خود هستند.

دیگر محصولات مایکروسافت برای معلولان حرکتی

درکنار دسته‌ی بازی Xbox Adaptive Joystick، مایکروسافت دسته‌ی بازی جدید Lite SE را نیز با قیمت ۵۹/۹۹ دلار معرفی کرده که برای گیمرهایی با محدودیت‌های حرکتی طراحی شده است. این دسته بازی دکمه‌هایی با مقاومت کم و استیک‌های شست اثر هال دارد و تمامی دکمه‌ها به‌راحتی در بالای دسته‌ی بازی دردسترس هستند.

مایکروسافت ویژگی جدید نگه‌داشتن کلید (Toggle Hold) را برای کنترلرهای ایکس‌باکس توسعه داده است که امروزه برای آزمایش‌کنندگان ایکس‌باکس دردسترس قرار دارد. تیم دسترسی‌پذیری بازی مایکروسافت می‌گوید:

هدف از این ویژگی جدید آسان‌ترکردن استفاده از کنترلر و پشتیبانی از بازیکنانی است که در نگه‌داشتن طولانی‌مدت دکمه‌ها مشکل دارند. مشابه کلیدهای چسبنده در کامپیوتر، هر دکمه یا پورت روی کنترلر تطبیقی ایکس‌باکس و جوی‌استیک تطبیقی ایکس‌باکس یا کنترلر الیت سری ۲ ایکس‌باکس را می‌توان طوری تنظیم کرد که تا وقتی دوباره فشار داده نشود، فشار‌داده‌شده باقی بماند.

Xbox Adaptive Joystick با بسته‌بندی بهبودیافته عرضه می‌شود؛ مشابه رویکردی که مایکروسافت برای کنسولر تطبیقی قبلی خود به‌کار برده بود. افزون‌براین، مایکروسافت در حال بهبود دسترسی به بسته‌بندی برای سه مدل جدید کنسول ایکس‌باس سری اس و ایکس است که در ماه اکتبر عرضه خواهند شد.

نوشته رونمایی دسته بازی Xbox Adaptive Joystick برای معلولان حرکتی اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow