سامسونگ دیسپلی صفحه‌نمایش هدست جدید مایکروسافت را می‌سازد

سامسونگ دیسپلی مسئولیت ساخت صفحه‌نمایش‌های بسیار پیشرفته و کوچک (میکرو OLED) برای هدست واقعیت ترکیبی جدید مایکروسافت را برعهده گرفته است. به‌گزارش تک‌ناک، میکرو OLED در‌واقع نام رایجی برای OLED روی سیلیکون (OLEDoS) است. این فناوری امکان تولید نمایشگرهای بزرگ OLED را با استفاده از ویفرهای سیلیکونی فراهم می‌کند. میکرو OLED درمقایسه‌با نمایشگرهای OLED معمولی... نوشته سامسونگ دیسپلی صفحه‌نمایش هدست جدید مایکروسافت را می‌سازد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
سامسونگ دیسپلی صفحه‌نمایش هدست جدید مایکروسافت را می‌سازد

سامسونگ دیسپلی مسئولیت ساخت صفحه‌نمایش‌های بسیار پیشرفته و کوچک (میکرو OLED) برای هدست واقعیت ترکیبی جدید مایکروسافت را برعهده گرفته است.

به‌گزارش تک‌ناک، میکرو OLED در‌واقع نام رایجی برای OLED روی سیلیکون (OLEDoS) است. این فناوری امکان تولید نمایشگرهای بزرگ OLED را با استفاده از ویفرهای سیلیکونی فراهم می‌کند. میکرو OLED درمقایسه‌با نمایشگرهای OLED معمولی مزایای متعددی دارد؛ از‌جمله مصرف انرژی کمتر، روشنایی بیشتر، کنتراست بی‌نهایت و نرخ نوسازی بیشتر.

به‌عنوان مثال، نمایشگر میکرو OLED یک اینچی می‌تواند رزولوشن بیش از ۴۰۰۰ پیکسل‌براینچ ارائه دهد. ویژن پرو اپل هم از نمایشگرهای میکرو OLED برای ارائه‌ی رزولوشن و رنگ‌های خیره‌کننده استفاده می‌کند.

نئووین می‌نویسد که در نمایشگاه MWC 2024، سامسونگ دیسپلی نمایشگرهای میکرو OLED قابل‌استفاده در هدست‌های واقعیت گسترده (XR) را به‌نمایش گذاشت.

طبق آخرین گزارش The Elec، سامسونگ دیسپلی خود را به‌منظور تأمین نمایشگرهای میکرو OLED برای مایکروسافت آماده می‌کند که انتظار می‌رود در هدست‌های واقعیت ترکیبی استفاده شود.

این گزارش ادعا می‌کند که سامسونگ دیسپلی با مایکروسافت برای توسعه و تأمین نمایشگرهای میکرو OLED قرارداد امضا کرده است و این سفارش شامل صدهاهزار واحد از این صفحه‌نمایش‌ها می‌شود.

دیگر موضوع تعجب‌آور این گزارش آن است که مایکروسافت در حال تولید دستگاه واقعیت ترکیبی با تمرکز بر بازی‌ها و محتوای رسانه‌ای است که از خط تولید هولولنز (HoloLens) با تمرکز بر بهره‌وری فاصله می‌گیرد. انتظار می‌رود دستگاه واقعیت ترکیبی جدید مبتنی‌بر سرگرمی زودتر از سال ۲۰۲۶ در‌دسترس قرار بگیرد.

هلولنز

در خبری مرتبط، به‌نظر می‌رسد که هدست واقعیت ترکیبی جدید سامسونگ از نمایشگر میکرو OLED سونی استفاده خواهد کرد. این موضوع فشار زیادی بر سامسونگ دیسپلی وارد کرده است تا نمایشگر میکرو OLED عالی برای مایکروسافت ارائه دهد.

شایان ذکر است که این خبر سایه‌ی سنگینی بر آینده‌ی هولولنز مایکروسافت می‌اندازد. تغییر آشکار تمرکز از توسعه‌ی بیشتر هولولنز و پلتفرم آن نگرانی‌هایی بابت تعهد شرکت به پیشرفت این فناوری ایجاد می‌کند.

در‌حالی‌که ردموندی‌ها قرارداد درخورتوجهی با وزارت دفاع ایالات متحده به‌منظور تأمین هدست‌های مبتنی‌بر هولولنز برای استفاده نظامی دارند، تولید هدست واقعیت ترکیبی مبتنی‌بر سرگرمی ممکن است به تعارض منافع منجر شود.

مشخص نیست که چگونه مایکروسافت تعهدش به پروژه‌ی هولولنز نظامی را با تمرکز جدید بر هدست‌های واقعیت ترکیبی مبتنی‌بر سرگرمی متوازن خواهد کرد و این تغییر چه تأثیری بر آینده فناوری هولولنز خواهد گذاشت.

نوشته سامسونگ دیسپلی صفحه‌نمایش هدست جدید مایکروسافت را می‌سازد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow