سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری ایالات متحده آمریکا در هوش مصنوعی

دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی هوش مصنوعی اختصاص داده است. به‌گزارش تک‌ناک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده، در نشست هوش مصنوعی در سازمان ملل متحد، ۱۰۰ میلیون دلار بودجه و تعهدات بخش خصوصی را با همکاری آژانس توسعه‌ی بین‌المللی آمریکا (USAID) برای […] نوشته سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری ایالات متحده آمریکا در هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری ایالات متحده آمریکا در هوش مصنوعی

دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی هوش مصنوعی اختصاص داده است.

به‌گزارش تک‌ناک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده، در نشست هوش مصنوعی در سازمان ملل متحد، ۱۰۰ میلیون دلار بودجه و تعهدات بخش خصوصی را با همکاری آژانس توسعه‌ی بین‌المللی آمریکا (USAID) برای گسترش دسترسی به فناوری‌های هوش مصنوعی در سراسر جهان اعلام کرد.

بلینکن به‌همراه مدیران اجرایی شرکت‌های OpenAI، انویدیا، آمازون، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، آنتروپیک، Jacaranda Health، گوگل و متا حضور داشت که ابتکارات شرکت‌های خود را برای گسترش استفاده از هوش مصنوعی در سراسر جهان اعلام کردند تا اطمینان حاصل شود که جوامع در سراسر جهان می‌توانند از فناوری‌ای بهره‌مند شوند که از سال ۲۰۲۲ به‌طور گسترده در وال‌استریت و بخش فناوری استفاده شده است.

Wccftech می‌نویسد که بلینکن این اعلامیه را به‌عنوان بخشی از مشارکت جهانی فراگیر در زمینه‌ی هوش مصنوعی منتشر کرد که هدف آن ارائه‌ی قدرت به‌منظور آزادسازی فرصت‌ها برای افراد بیشتر در مکان‌های بیشتر است. مراکز داده هوش مصنوعی که در قلب آموزش مدل‌هایی مانند ChatGPT از OpenAI قرار دارند، به میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در مراکز داده نیاز دارند که اغلب آن‌ها را برای سازمان‌هایی با منابع محدود دور از دسترس می‌کند.

بلینکن اشاره کرد فراگیری هوش مصنوعی به حل مشکلات مانند افزایش دما و ویروس‌های کشنده و ناامنی غذایی کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود فراگیرکردن هوش مصنوعی نه عملی سخاوتمندانه، بلکه عملی در راستای منافع ملی و منافع شرکت‌ها، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران آمریکا باشد.

همان‌طور‌که بلینکن اشاره کرد، تمرکز اصلی این همکاری جدید بر سه محور محاسبات و ظرفیت‌سازی و تطبیق هوش مصنوعی با نیازهای محلی است. سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی محاسبات به توسعه‌دهندگان در کشورهای با درآمد متوسط و پایین امکان می‌دهد تا مدل‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی متناسب با نیازهای خاص جوامع خود را توسعه دهند.

علاوه‌بر‌این، سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌سازی به کشورها کمک می‌کند تا زیرساخت‌ها و نیروی انسانی لازم برای بهره‌برداری مؤثر از هوش مصنوعی را فراهم آورند و در‌نتیجه، تعداد بیشتری از افراد بتوانند از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند و آن‌ها را با شرایط خاص خود تطبیق دهند. در‌نهایت، با تمرکز بر تطبیق هوش مصنوعی با داده‌های محلی، می‌توان راهکارهای هوشمندانه‌ای برای حل مشکلات خاص هر منطقه ارائه داد.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری ایالات متحده آمریکا در هوش مصنوعی

بلینکن اعلام کرد که وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده و آژانس توسعه‌ی بین‌المللی آمریکا (USAID) قصد دارند ۳۳ میلیون دلار از بودجه‌ی کمک‌های خارجی را به توسعه‌ی هوش مصنوعی اختصاص دهند. ۱۰ میلیون دلار از این مبلغ صرف گسترش دسترسی به فناوری هوش مصنوعی خواهد شد و ۲۳ میلیون دلار نیز برای ایجاد چهارچوب‌های حاکمیتی قوی و مطمئن در حوزه‌ی هوش مصنوعی هزینه خواهد شد. به‌گفته‌ی بلینکن، با مشارکت بخش خصوصی کل سرمایه‌گذاری در این حوزه به ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

در‌ادامه‌ی این رویداد، سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI، از راه‌اندازی آکادمی OpenAI خبر داد. هدف از این آکادمی ارائه‌ی آموزش‌ها و منابع لازم برای توسعه‌دهندگان و سازمان‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی در کشورهای با درآمد متوسط و پایین است تا بتوانند از فناوری‌های پیشرفته OpenAI بهره‌مند شوند.

همچنین، برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، از سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری شرکتش برای ساخت مراکز داده هوش مصنوعی در کشورهای در‌حال‌توسعه خبر داد. این مراکز داده در آمریکای لاتین و جنوب‌شرقی آسیا و آفریقا مستقر خواهند شد و به توسعه‌ی زیرساخت‌های هوش مصنوعی در این مناطق کمک شایانی خواهند کرد.

علاوه‌بر‌این، مایکروسافت با ارائه‌ی دسترسی رایگان به ابزارها و خدمات هوش مصنوعی خود به بیش از ۳۰ هزار سازمان غیرانتفاعی در کشورهای در‌حال‌توسعه، به کاهش شکاف دیجیتالی کمک خواهد کرد.

همچنین، ند فینک، معاون رئیس و رئیس جهانی امور دولتی انویدیا، از اختصاص سرمایه‌ی ۱۰ میلیون دلاری در سال برای ارتقای مهارت توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی در کشورهای در‌حال‌توسعه خبر داد. این برنامه با همکاری وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده اجرا خواهد شد.

نوشته سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری ایالات متحده آمریکا در هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow