فرانسه اولین وزیر هوش مصنوعی خود را معرفی خواهد کرد

فرانسه با معرفی اولین وزیر هوش مصنوعی، گام بزرگی در جهت تبدیل پاریس به قطب نوآوری و هوش مصنوعی خواهد برداشت. به‌گزارش تک‌ناک، فرانسه اولین وزیر هوش مصنوعی خود را در بحبوحه‌ی تحولات سیاسی و در‌ حالی‌ معرفی خواهد کرد که این کشور تلاش می‌کند تا خود را به‌عنوان رهبر جهانی در فناوری مطرح کند. […] نوشته فرانسه اولین وزیر هوش مصنوعی خود را معرفی خواهد کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
فرانسه اولین وزیر هوش مصنوعی خود را معرفی خواهد کرد

فرانسه با معرفی اولین وزیر هوش مصنوعی، گام بزرگی در جهت تبدیل پاریس به قطب نوآوری و هوش مصنوعی خواهد برداشت.

به‌گزارش تک‌ناک، فرانسه اولین وزیر هوش مصنوعی خود را در بحبوحه‌ی تحولات سیاسی و در‌ حالی‌ معرفی خواهد کرد که این کشور تلاش می‌کند تا خود را به‌عنوان رهبر جهانی در فناوری مطرح کند. کلارا چاپاز، مدیرعامل سازمان استارت‌آپ دولتی La French Tech، به‌عنوان وزیر امور خارجه هوش مصنوعی و دیجیتالی‌شدن در کابینه‌ی میشل بارنیه منصوب خواهد شد.

وی در با انتشار پستی در لینکدین اعلام کرد:

خوشحالم که می‌توانم تعهد خود را به اقدام عمومی در زمینه‌های مهم دیجیتال و هوش مصنوعی ادامه دهم.

فرانسه با معرفی اولین وزیر هوش مصنوعی، گام بزرگی در جهت تبدیل پاریس به قطب نوآوری و هوش مصنوعی برداشت

اضافه‌شدن هوش مصنوعی به‌عنوان این سِمَت، گامی رو به جلو در جهت تحقق هدف فرانسه برای تبدیل‌شدن به بازیگر اصلی در حوزه‌ی فناوری و تحقق چشم‌انداز امانوئل ماکرون برای پاریس به‌عنوان پایتخت هوش مصنوعی است.

به‌نقل از یورونیوز، از زمان انتشار ChatGPT شرکت آمریکایی OpenAI در سال ۲۰۲۲، فرانسه رقبای هوش مصنوعی مولد (GenAI) خود مانند Mistral AI و H را تبلیغ کرده است. همچنین پس از دو نشست قبلی در بریتانیا و سئول، میزبان اجلاس بین‌المللی هوش مصنوعی در ماه فوریه خواهد بود.

سال گذشته، فرانسه استراتژی ملی هوش مصنوعی با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون یورو را برای ایجاد خوشه‌های هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ منتشر کرد.

نوشته فرانسه اولین وزیر هوش مصنوعی خود را معرفی خواهد کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow