سهم بازار ویندوز ۱۱ برای اولین‌بار از مرز ۳۰ درصد گذشت

سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ توانسته است محبوبیت فراوانی به‌دست آورد و اکنون حدود ۳۰ درصد از کامپیوترهای شخصی در جهان از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. به‌گزارش تک‌ناک، در جولای ۲۰۲۴، ویندوز ۱۱ به نقطه‌ی عطف مهمی رسید؛ چراکه برای اولین‌بار از زمان انتشار در اکتبر ۲۰۲۱، از مرز ۳۰ درصد سهم بازار عبور کرد. طبق آخرین... نوشته سهم بازار ویندوز ۱۱ برای اولین‌بار از مرز ۳۰ درصد گذشت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
سهم بازار ویندوز ۱۱ برای اولین‌بار از مرز ۳۰ درصد گذشت

سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ توانسته است محبوبیت فراوانی به‌دست آورد و اکنون حدود ۳۰ درصد از کامپیوترهای شخصی در جهان از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، در جولای ۲۰۲۴، ویندوز ۱۱ به نقطه‌ی عطف مهمی رسید؛ چراکه برای اولین‌بار از زمان انتشار در اکتبر ۲۰۲۱، از مرز ۳۰ درصد سهم بازار عبور کرد. طبق آخرین نتایج استات کانتر، ماه گذشته، ویندوز ۱۱ به بیشترین سهم بازارش، یعنی ۳۰/۸۳ درصد، رسید که درمقایسه‌با یک ماه قبل ۱/۰۸ درصد و درمقایسه‌با جولای ۲۰۲۳ نیز ۷/۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نئووین می‌نویسد که هم‌زمان با افزایش ویندوز ۱۱، سهم بازار ویندوز ۱۰ کاهش یافته و اکنون کمتر از ۶۵ درصد است که درمقایسه‌با ماه قبل کاهش ۱/۰۶ درصدی را نشان می‌دهد. این سیستم‌عامل تقریباً تا یک سال دیگر به پایان عمرش می‌رسد، بنابراین، انتظار می‌رود سهم بازار آن در چند ماه آینده سریع‌تر کاهش یابد. با‌این‌حال، برنامه‌ی به‌روزرسانی امنیتی گسترده و خدمات شخص ثالث مانند 0patch به این سیستم‌عامل کمک می‌کنند تا برای چندین سال دیگر باقی بماند.

راه‌اندازی کامپیوترهای کوپایلت پلاس سروصدای زیادی در بازار ویندوز ایجاد کرد؛ اما هنوز خیلی زود است که بگوییم کامپیوترهای ویندوز ۱۱ مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس کوالکام به ویندوز ۱۱ کمک می‌کنند تا کاربران بیشتری جذب کند یا خیر.

باوجوداین‌، کوالکام و شرکایش قصد دارند دستگاه‌های بیشتری با پردازنده‌ی ARM، از‌جمله مدل‌هایی با تمرکز بر کسب‌وکار، تولید کنند. همچنین، فصل بازگشت به مدرسه احتمالاً سرعت پذیرش کامپیوترهای ویندوز ۱۱ را افزایش خواهد داد.

نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز که مدت‌هاست پشتیبانی نمی‌شوند، هنوزهم سهم زیادی از مشتریانی دارند که از تغییر سیستم‌عامل خودداری می‌کنند. ویندوز ۷، سومین ویندوز محبوب، سهم بازار ۳/۰۴ درصدی دارد. ویندوز ۸/۱ نیز با ۰/۴۲ درصد در رتبه‌ی چهارم و ویندوز XP با ۰/۳۸ درصد در رتبه‌ی پنجم قرار دارد.

سهم بازار ویندوز ۱۱

فراموش نکنید که گزارش‌های استات کانتر کاملاً دقیق نیستند و فقط مایکروسافت می‌تواند اعداد دقیق‌تری ارائه دهد. با‌این‌حال، این شرکت اطلاعاتی درباره‌ی تقسیم‌بندی بازار منتشر نمی‌کند؛ بنابراین، مشتریان و توسعه‌دهندگان باید به خدمات تحلیلی شخص ثالث اعتماد کنند.

نوشته سهم بازار ویندوز ۱۱ برای اولین‌بار از مرز ۳۰ درصد گذشت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow