طرح آمریکا و اروپا برای حذف چین از بازار زیرساخت‌های اینترنتی

آمریکا و متحدان اروپایی‌ او در اقدامی جدید برای تقویت امنیت جهانی زیرساخت‌های اینترنتی، به دنبال حذف شرکت‌های چینی از بازار ساخت و نگهداری کابل‌های ارتباطی زیر دریایی هستند. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، در این طرح (بیانیه مشترک نیویورک) که به زودی به امضای کشورهای عضو خواهد رسید، الزاماتی برای افزایش امنیت کابل‌های زیر […] نوشته طرح آمریکا و اروپا برای حذف چین از بازار زیرساخت‌های اینترنتی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
طرح آمریکا و اروپا برای حذف چین از بازار زیرساخت‌های اینترنتی

آمریکا و متحدان اروپایی‌ او در اقدامی جدید برای تقویت امنیت جهانی زیرساخت‌های اینترنتی، به دنبال حذف شرکت‌های چینی از بازار ساخت و نگهداری کابل‌های ارتباطی زیر دریایی هستند.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، در این طرح (بیانیه مشترک نیویورک) که به زودی به امضای کشورهای عضو خواهد رسید، الزاماتی برای افزایش امنیت کابل‌های زیر دریایی، از جمله اجرای اقدامات امنیتی در زنجیره تأمین و داده‌ها، تعیین شده است.

علاوه بر این، امضاکنندگان مکلف می‌شوند که تنها با تأمین‌کنندگان مورد اعتماد از کشورهای متحد همکاری کنند.

به نقل از Politico، این اقدام مشابه کاری بود که واشنگتن چند سال قبل انجام داد، زمانی که شرکت‌های چینی مانند هواوی را از زیرساخت 5G خود بیرون و متحدان خود را نیز به انجام همین کار تشویق کرد.

حذف چین برای امنیت زیرساخت‌های اینترنتی غرب

دلیل اصلی این اقدام، نگرانی‌های جدی در مورد نفوذ احتمالی دولت چین در زیرساخت‌های اینترنتی حیاتی جهانی است.

مقامات آمریکایی معتقد هستند که دولت چین ممکن است به شرکت‌های چینی دستور دهد تا در مواقع بحرانی به شبکه‌های ارتباطی آسیب برسانند و ارتباطات جهانی را مختل کنند.

این تصمیم به دنبال تلاش‌های روسیه برای اختلال در شبکه‌های اروپایی در آستانه حمله به اوکراین، قوت گرفته است.

علاوه بر حذف شرکت‌های چینی، این طرح بر شفافیت در مالکیت و ساختار سازمانی شرکت‌های فعال در این حوزه نیز تأکید دارد.

هدف از این اقدام، جلوگیری از هرگونه کنترل ناشناخته بر زیرساخت‌های اینترنتی حیاتی و اطمینان از پاسخگویی شرکت‌ها در برابر دولت‌های درگیر است.

همچنین ناتو در حال توسعه سیستم پشتیبان‌گیری خودکار است که در صورت حمله، ترافیک اینترنتی زیر دریایی را به ماهواره‌ها منتقل می‌کند.

با وجود این، حفاظت از کابل‌های زیر دریایی در برابر اختلال همچنان اولویت اصلی است.

نوشته طرح آمریکا و اروپا برای حذف چین از بازار زیرساخت‌های اینترنتی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow