عرضه ویژگی Deep Research برای کاربران ChatGPT Pro

شرکت OpenAI به‌ تازگی ویژگی جدیدی به نام Deep Research را برای کاربران ChatGPT Pro معرفی کرده است که قابلیت اجرای تحقیقات عمیق و برنامه‌ریزی‌شده را دارد. به گزارش تک‌ناک، این ویژگی به‌ طور خودکار و با استفاده از هوش مصنوعی مراحل تحقیقاتی پیچیده را انجام می‌دهد و به کاربران گزارشی از فرایند خود ارائه […] نوشته عرضه ویژگی Deep Research برای کاربران ChatGPT Pro اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۱۵ بهمن , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  3
عرضه ویژگی Deep Research برای کاربران ChatGPT Pro

شرکت OpenAI به‌ تازگی ویژگی جدیدی به نام Deep Research را برای کاربران ChatGPT Pro معرفی کرده است که قابلیت اجرای تحقیقات عمیق و برنامه‌ریزی‌شده را دارد.

به گزارش تک‌ناک، این ویژگی به‌ طور خودکار و با استفاده از هوش مصنوعی مراحل تحقیقاتی پیچیده را انجام می‌دهد و به کاربران گزارشی از فرایند خود ارائه می‌کند.

طبق گفته شرکت OpenAI، ابزار Deep Research می‌تواند به‌ طور مستقل مسیرهای چند مرحله‌ای را برای یافتن داده‌های مورد نیاز خود برنامه‌ریزی و اجرا کند. همچنین قادر است در مواقع ضروری به اطلاعات لحظه‌ای واکنش نشان دهد و در صورت نیاز به داده‌های بیشتر، بازگشتی عمل کند.

مهم‌ترین ویژگی این ابزار، علاوه بر توانایی انجام تحقیق، نمایش مراحل تحقیقاتی در یک نوار کناری است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند فرایند انجام تحقیق را مشاهده کنند و از ارجاعات و خلاصه‌ای از روش‌های به‌کار رفته در تحقیق بهره‌مند شوند.

ویژگی Deep Research برای کاربران ChatGPT Pro عرضه شد

یکی از نکات برجسته ویژگی Deep Research این است که کاربران می‌توانند سوالات خود را نه تنها به‌صورت متنی، بلکه از طریق تصاویر و فایل‌های اضافی مانند PDF یا صفحات گسترده نیز ارسال کنند.

این ابزار بین ۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد تا پاسخی دقیق و مستند در پنجره چت ارائه دهد. همچنین وعده داده شده است که Deep Research در آینده، تصاویر و نمودارهایی را در پاسخ‌ها ارائه خواهد کرد.

با وجود این، شرکت OpenAI به برخی محدودیت‌ها و چالش‌های این ابزار اشاره کرده است. طبق گفته این شرکت، Deep Research گاهی ممکن است «هذیان‌گویی» کند و اطلاعات نادرست را تولید نماید. همچنین این ابزار در تشخیص تفاوت بین اطلاعات معتبر و شایعات ممکن است دچار اشتباه شود و در ارزیابی میزان اطمینان پاسخ‌ها مشکلاتی داشته باشد.

این ویژگی Deep Research دنباله تلاش‌های OpenAI و برای مفیدتر و کاربردی‌تر کردن ابزارهای این شرکت است. به گفته این شرکت، Deep Research قادر است به‌ طور مؤثری در سطح یک تحلیلگر تحقیقاتی عمل کند. در ویدیوی نمایشی که OpenAI منتشر کرده، درخواست اطلاعاتی درباره تغییرات صنعت خرده‌فروشی در سه سال گذشته مطرح شده است و پاسخ‌ها به‌ صورت بولت پوینت و جداول تفصیلی ارائه شده‌اند.

این ویژگی پس از معرفی ابزار Operator توسط OpenAI عرضه شده است، Operator می‌تواند از طریق مرورگر وب برای کاربران وظایف مختلفی را انجام دهد.

ابزار Operator مشابه نمونه تحقیقاتی Project Mariner است، که گوگل در دسامبر ۲۰۲۴ به نمایش گذاشت و هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست. Deep Research هم‌اکنون با نسخه‌ای بهینه‌شده برای کاربران پرو در دسترس قرار گرفته است.

شرکت OpenAI برای کاربران پرو که مبلغ ۲۰۰ دلار در ماه پرداخت می‌کنند، امکان 100 چت را با Deep Research در ماه ارائه می‌دهد. همچنین دسترسی محدود برای کاربران Plus، Team و در نهایت Enterprise نیز ارائه خواهد شد.

شرکت OpenAI تأکید کرده که Deep Research به‌ دلیل نیاز به محاسبات سنگین، «بسیار پرهزینه» است. در عین حال، این شرکت وعده داده است که در آینده با عرضه نسخه‌ای سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر، دسترسی‌های بیشتری برای تمام کاربران پولی فراهم شود.

همچنین گزارش‌های رسمی OpenAI نشان می‌دهد که مدل پشتیبان Deep Research در بنچمارک‌های هوش مصنوعی موسوم به «آخرین آزمون بشریت» که شامل پاسخ به سوالات سطح کارشناسی است، موفق به کسب دقت ۲۶.۶ درصد شده است. این رقم، به‌طور قابل‌ توجهی بیشتر از دقت ۳.۳ درصد مدل GPT-۴ و ۱۳ درصد مدل o3-mini (high) است، که تنها بر اساس متون ارزیابی شده بودند.

نوشته عرضه ویژگی Deep Research برای کاربران ChatGPT Pro اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow