غرش خشن “بوگاتی توربیون” با پیشرانه V-16 برای اولین بار شنیده شد

شرکت خودروساز بوگاتی اولین نمونه از صدای موتور V-16 خودروی توربیون را در ویدئویی جدید به نمایش گذاشت. به گزارش تکناک،این ویدئو که توسط مت ریماک، رئیس Bugatti Rimac در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نمونه اولیه این هایپرکار هیبریدی را نشان می‌دهد و صدای مهیب و قدرتمند پیشرانه جدید آن را به وضوح به […] نوشته غرش خشن “بوگاتی توربیون” با پیشرانه V-16 برای اولین بار شنیده شد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۲۵ بهمن , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  2
غرش خشن “بوگاتی توربیون” با پیشرانه V-16 برای اولین بار شنیده شد

شرکت خودروساز بوگاتی اولین نمونه از صدای موتور V-16 خودروی توربیون را در ویدئویی جدید به نمایش گذاشت.

به گزارش تکناک،این ویدئو که توسط مت ریماک، رئیس Bugatti Rimac در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نمونه اولیه این هایپرکار هیبریدی را نشان می‌دهد و صدای مهیب و قدرتمند پیشرانه جدید آن را به وضوح به گوش می‌رساند.

توربیون که قرار است در سال ۲۰۲۶ وارد خط تولید شود، از یک موتور ۸.۳ لیتری V-16 تنفس طبیعی بهره می‌برد که با سه موتور الکتریکی ترکیب شده است. موتور درون‌سوز این خودرو به تنهایی ۹۸۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، در حالی که موتورهای الکتریکی ۷۹۰ اسب‌بخار دیگر به آن اضافه می‌کنند و در مجموع، توان خروجی این ابرخودرو را به ۱۷۷۶ اسب‌بخار می‌رسانند.

انتشار این ویدئو برای علاقه‌مندان دنیای خودرو بسیار هیجان‌انگیز بوده است، چرا که تاکنون تصاویر و اطلاعات محدودی از نمونه‌های اولیه Tourbillon در دسترس قرار گرفته بود و بسیاری درباره صدای پیشرانه V-16 آن کنجکاو بودند.

اگرچه در گذشته نیز خودروهایی با موتور V-16 تولید شده‌اند—از جمله مدل Cizeta V16T در دهه ۱۹۹۰—اما صدای این نوع پیشرانه همچنان برای بسیاری ناشناخته مانده است.

پیشرانه V-16 این مدل توسط Cosworth، شرکت افسانه‌ای سازنده موتورهای فرمول ۱، توسعه یافته است. این شرکت که سابقه طراحی برخی از نمادین‌ترین پیشرانه‌های تاریخ را در کارنامه خود دارد، مسئول تولید موتورهای V-12 مدل‌های Aston Martin Valkyrie و GMA T.50 و T.33 نیز بوده است.

بوگاتی تخمین می‌زند که Tourbillon با این سیستم محرکه پیشرفته، بتواند در مدت ۲.۰ ثانیه از ۰ تا ۶۲ مایل بر ساعت، در کمتر از ۵.۰ ثانیه از ۰ تا ۱۲۴ مایل بر ساعت، در کمتر از ۱۰.۰ ثانیه از ۰ تا ۱۸۶ مایل بر ساعت و در کمتر از ۲۵.۰ ثانیه از ۰ تا ۲۴۸ مایل بر ساعت شتاب بگیرد.

حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی روی ۲۷۶ مایل بر ساعت تنظیم شده است، اما Bugatti اشاره کرده که احتمال دارد حداقل یکی از نسخه‌های Tourbillon بتواند از مرز ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت (۳۱۰.۷ مایل بر ساعت) عبور کند.

تولید این مدل به ۲۵۰ دستگاه محدود خواهد بود و قیمت پایه آن از ۴ میلیون دلار آغاز می‌شود. رونمایی از Tourbillon در حالی صورت گرفت که بسیاری انتظار داشتند Bugatti پس از مدل Chiron، جانشینی تمام‌برقی معرفی کند، اما این شرکت با ارائه یک سیستم هیبریدی بنزینی-برقی، بار دیگر سنت خود را در تولید خودروهای قدرتمند با موتورهای درون‌سوز حفظ کرد.

Bugatti Tourbillon نه‌تنها یکی از پرقدرت‌ترین هایپرکارهای جهان خواهد بود، بلکه با پیشرانه منحصر‌به‌فرد خود، نوایی کاملاً متمایز در دنیای خودروها خلق می‌کند.

نوشته غرش خشن “بوگاتی توربیون” با پیشرانه V-16 برای اولین بار شنیده شد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow