فناوری DLSS 4 انویدیا از بیشتر از ۱۰۰ بازی پشتیبانی می‌کند

انویدیا اعلام کرد که DLSS 4 اکنون در بیش از ۱۰۰ بازی و اپلیکیشن پشتیبانی می‌شود و فناوری Neural Shading نیز از ماه آینده به DirectX اضافه خواهد شد. به گزارش تکناک به نقل از وبسایت Wccftech انویدیا در جریان GDC 2025 اعلام کرد که این نسخه جدید که همراه با کارت‌های گرافیک سری RTX […] نوشته فناوری DLSS 4 انویدیا از بیشتر از ۱۰۰ بازی پشتیبانی می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۲۴ اسفند , ۱۴۰۳ - 10:00
 0  3
فناوری DLSS 4 انویدیا از بیشتر از ۱۰۰ بازی پشتیبانی می‌کند

انویدیا اعلام کرد که DLSS 4 اکنون در بیش از ۱۰۰ بازی و اپلیکیشن پشتیبانی می‌شود و فناوری Neural Shading نیز از ماه آینده به DirectX اضافه خواهد شد.

به گزارش تکناک به نقل از وبسایت Wccftech انویدیا در جریان GDC 2025 اعلام کرد که این نسخه جدید که همراه با کارت‌های گرافیک سری RTX 50 عرضه شد، نه‌تنها عملکرد فریم‌ریت را تا چهار برابر افزایش می‌دهد، بلکه کیفیت تصویر بهتری را نسبت به DLSS 3 ارائه می‌کند.

به گفته انویدیا، مهاجرت از DLSS 3 به DLSS 4 بسیار ساده است و توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌راحتی بازی‌های خود را به این نسخه ارتقا دهند. این شرکت همچنین فهرستی از بازی‌هایی را که به‌زودی از DLSS 4 پشتیبانی خواهند کرد، منتشر کرد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • Half-Life 2 RTX
  • Lost Soul Aside
  • Mecha BREAK
  • Phantom Blade Zero
  • Stellar Blade
  • Tides of Annihilation
  • Wild Assault
انویدیا اعلام کرد که DLSS 4 اکنون در بیش از ۱۰۰ بازی و اپلیکیشن پشتیبانی می‌شود و فناوری Neural Shading نیز از ماه آینده به DirectX اضافه خواهد شد.

مقایسه‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که DLSS 4 حتی در تنظیمات عملکردی، کیفیت تصویر بهتری نسبت به حالت کیفیتی DLSS 3 دارد. فناوری جدید از مدل Transformer استفاده می‌کند که با وجود تأثیر اندک بر عملکرد، کیفیت تصویر را به سطحی بالاتر می‌برد.

انویدیا همچنین اعلام کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای پشتیبانی از فناوری Multi-Frame Generation (MFG) در کارت‌های گرافیک RTX 40 ندارد و تمرکز اصلی این شرکت بر گسترش لیست بازی‌های سازگار با DLSS 3x و 4x است. در پاسخ به مشکلات گزارش‌شده در کارت‌های گرافیک RTX 50، انویدیا اعلام کرد که درایورهای جدید بسیاری از این باگ‌ها را برطرف کرده‌اند و همچنان در حال بهینه‌سازی هستند.

انویدیا در جریان CES 2025 از فناوری‌های جدید Neural Shading رونمایی کرد که شامل RTX Neural Materials و تکنیک‌های بهینه‌سازی گرافیکی متعددی می‌شود. این فناوری‌ها با استفاده از شبکه‌های عصبی کوچک در شیدرهای برنامه‌پذیر، عملکرد را بهبود بخشیده و منابع سیستمی مانند حافظه را کاهش می‌دهند.

اکنون انویدیا اعلام کرده که پشتیبانی از Neural Shading از ماه آوریل از طریق Agility SDK Preview به DirectX اضافه خواهد شد. با توجه به اینکه رندرینگ عصبی بخش مهمی از کارت‌های سری RTX 50 است، باید دید که این فناوری چگونه تجربه بازی‌های آینده را ارتقا خواهد داد.

نوشته فناوری DLSS 4 انویدیا از بیشتر از ۱۰۰ بازی پشتیبانی می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow