گوگل درخواست دسترسی نامحدود اپلیکیشن‌ها به Media Library را محدود می‌کند

گوگل محدودیت جدیدی برای Media Library در نظر گرفته است تا اپلیکیشن‌ها فقط با اجازه کاربران به عکس‌ها و ویدئوهایشان دسترسی پیدا کنند. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل با هدف تقویت حریم خصوصی کاربران اعلام کرده است که از اوایل سال ۲۰۲۵ دسترسی اپلیکیشن‌ها به کل کتابخانه رسانه‌ای (Media Library) در دستگاه‌های اندرویدی را محدود خواهد کرد. […] نوشته گوگل درخواست دسترسی نامحدود اپلیکیشن‌ها به Media Library را محدود می‌کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  2
گوگل درخواست دسترسی نامحدود اپلیکیشن‌ها به Media Library را محدود می‌کند

گوگل محدودیت جدیدی برای Media Library در نظر گرفته است تا اپلیکیشن‌ها فقط با اجازه کاربران به عکس‌ها و ویدئوهایشان دسترسی پیدا کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل با هدف تقویت حریم خصوصی کاربران اعلام کرده است که از اوایل سال ۲۰۲۵ دسترسی اپلیکیشن‌ها به کل کتابخانه رسانه‌ای (Media Library) در دستگاه‌های اندرویدی را محدود خواهد کرد. این اقدام در چهارچوب سیاست‌های جدید گوگل در‌زمینه حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران انجام می‌گیرد که براساس آن توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها به استفاده از Android Photo Picker ملزم هستند.

کاهش دسترسی غیرضروری به اطلاعات کاربران

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها تاکنون در اغلب مواقع درخواست دسترسی به کل Media Library کاربران را مطرح می‌کردند. این کتابخانه که معمولاً به نام «گالری» شناخته می‌شود، می‌تواند شامل عکس‌ها و ویدئوهای شخصی کاربران باشد که اطلاعات زیادی درباره آن‌ها افشا می‌کند. از‌این‌رو، محدود‌کردن دسترسی به این بخش و حفظ حریم خصوصی کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد.

در سال ۲۰۲۲، گوگل با معرفی اندروید ۱۳ مدیا پیکر (Media Picker) خصوصی‌تری ارائه داد که امنیت بیشتری برای کاربران فراهم می‌کرد. سپس این شرکت ویژگی یادشده را به نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید از‌جمله نسخه ۴/۴ بازگرداند تا همه کاربران اندروید بتوانند از این قابلیت بهره‌مند شوند. هدف اصلی این اقدام، ارائه راهی امن به توسعه‌دهندگان برای دسترسی محدود به کتابخانه رسانه بود.

الزام توسعه‌دهندگان به پذیرش سیاست‌های جدید

بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب و معتبر از مدیا پیکر جدید گوگل استفاده کرده‌اند. بااین‌حال، هنوز‌هم تعدادی از اپلیکیشن‌ها درخواست دسترسی نامحدود به کل کتابخانه رسانه را می‌دهند. نگرانی عمده اینجاست که برخی از این اپلیکیشن‌ها حتی به دسترسی به عکس‌ها و ویدئوهای ذخیره‌شده در دستگاه نیازی ندارند و فقط به دسترسی یک‌باره یا موقتی نیاز دارند.

اندرویدهدلاینز می‌نویسد کهگوگل از سال گذشته رویکرد خود را تغییر داده است. به‌جای درخواست از توسعه‌دهندگان برای پذیرش Android Photo Picker، این شرکت اکنون این سیاست را به‌صورت الزامی اجرا می‌کند. بر‌اساس تغییرات جدید در قوانین پلی استور‌، توسعه‌دهندگان به استفاده از Photo Picker API موظف هستند. این API به اپلیکیشن‌ها امکان می‌دهد تا بدون نیاز به دسترسی به کل گالری، به عکس‌ها یا ویدئوهای خاص دسترسی داشته باشند و این دسترسی معمولاً به‌صورت یک‌باره یا در فواصل زمانی محدود است.

Media Library گوگل

تغییرات در رابط کاربری مدیا پیکر

گوگل همچنین رابط کاربری مدیا پیکر را به‌روزرسانی کرده است تا انتخاب عکس‌ها و ویدئوها راحت‌تر شود. این رابط کاربری جدید شامل پیش‌نمایش‌های بزرگ‌تر و تب‌هایی برای جابه‌جایی بین فایل‌های چندرسانه‌ای و آلبوم‌ها است که تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کند.

اقدامات نظارتی گوگل و مهلت به توسعه‌دهندگان

سال گذشته، گوگل به‌طور رسمی اعلام کرد که اپلیکیشن‌هایی که به‌صورت غیرضروری اجازه‌های READ_MEDIA_IMAGES و READ_MEDIA_VIDEO را درخواست می‌کنند (در اندروید ۱۳ و جدیدتر)، محدود خواهد کرد. از اوایل سال ۲۰۲۵، فقط اپلیکیشن‌هایی که عملکرد اصلی آن‌ها به دسترسی به عکس‌ها و ویدئوهای کاربران وابسته است، اجازه خواهند داشت از این دسترسی‌ها استفاده کنند. این شامل اپلیکیشن‌هایی مانند گالری و نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ویدئو خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل از ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴ روند برخورد با اپلیکیشن‌های متخلف را آغاز کرده است. توسعه‌دهندگان تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ فرصت دارند دلایل خود را برای دسترسی به کل کتابخانه رسانه توضیح دهند و فرم اعلامیه‌ای برای تأیید واجد‌شرایط‌بودن خود ارائه دهند. در این سیاست اپلیکیشن‌های مدیریت خصوصی و سازمانی مستثنی شده‌اند.

نوشته گوگل درخواست دسترسی نامحدود اپلیکیشن‌ها به Media Library را محدود می‌کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow