مدیرعامل انویدیا: بدون هوش مصنوعی دیگر نمی‌توانیم گرافیک کامپیوتری را پردازش کنیم

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در اظهارنظری جنجالی اعلام کرد که شرکت بدون هوش مصنوعی از پس پردازش گرافیک کامپیوتری برنمی‌آید. به‌گزارش تک‌ناک، فناوری‌هایی مانند DLSS انویدیا که برای افزایش وضوح تصاویر و بهبود نرخ فریم استفاده می‌شوند، عملکرد گرافیکی را بهبود می‌بخشند؛ اما بسیاری از گیمرها نگران‌اند که این فناوری‌ها در آینده به ابزاری ضروری […] نوشته مدیرعامل انویدیا: بدون هوش مصنوعی دیگر نمی‌توانیم گرافیک کامپیوتری را پردازش کنیم اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
مدیرعامل انویدیا: بدون هوش مصنوعی دیگر نمی‌توانیم گرافیک کامپیوتری را پردازش کنیم

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در اظهارنظری جنجالی اعلام کرد که شرکت بدون هوش مصنوعی از پس پردازش گرافیک کامپیوتری برنمی‌آید.

به‌گزارش تک‌ناک، فناوری‌هایی مانند DLSS انویدیا که برای افزایش وضوح تصاویر و بهبود نرخ فریم استفاده می‌شوند، عملکرد گرافیکی را بهبود می‌بخشند؛ اما بسیاری از گیمرها نگران‌اند که این فناوری‌ها در آینده به ابزاری ضروری برای اجرای روان بازی‌ها تبدیل شوند.

نقش هوش مصنوعی در بازی‌های ویدئویی مزایای زیادی دارد؛ اما نگرانی‌هایی را درباره‌ی بازی‌های آینده به‌وجود آورده است که احتمال دارد به‌طور کامل به فناوری‌های افزایش وضوح وابسته شوند.

tech4gamers می‌نویسد که جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در کنفرانس فناوری Goldman Sachs درباره‌ی کاربردهای هوش مصنوعی صحبت کرد. وی گفت که این فناوری اکنون جزئی جدایی‌ناپذیر از گرافیک کامپیوتری شده است.

بازی‌های امروزی به‌شدت به فناوری DLSS انویدیا وابسته‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی پیکسل‌های جدیدی ایجاد می‌کند تا کیفیت تصویر و نرخ فریم را بهبود ببخشد. انویدیا با معرفی سری GeForce RTX 40، امکان تولید فریم‌های کامل به‌واسطه‌ی هوش مصنوعی را نیز فراهم کرده است.

فناوری‌هایی مانند DLSS انویدیا که برای افزایش وضوح تصاویر و بهبود نرخ فریم استفاده می‌شوند، عملکرد گرافیکی را بهبود می‌بخشند. اما بسیاری از گیمرها نگران‌اند که این فناوری‌ها در آینده به ابزاری ضروری برای اجرای روان بازی‌ها تبدیل شوند.

به‌گفته‌ی هوانگ، هوش مصنوعی به‌دلیل سرعت و کارآمدی انرژی، برای ایجاد پیکسل‌های جدید بسیار مناسب است. مدل‌های هوش مصنوعی ابتدا آموزش داده و سپس برای کاربردهایی مانند DLSS به‌کار گرفته می‌شوند که به صرفه‌جویی در انرژی و زمان منجر می‌شود. گیمرها نگران‌اند که با رشد این فناوری، بازی‌های آینده به‌طور کامل به هوش مصنوعی برای ارائه‌ی گرافیک پایدار وابسته شوند.

نوشته مدیرعامل انویدیا: بدون هوش مصنوعی دیگر نمی‌توانیم گرافیک کامپیوتری را پردازش کنیم اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow