مدیرعامل اپل ۵۰ میلیون دلار از سهام خود را فروخت

تیم کوک، مدیرعامل اپل، با هدف تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری خود، بیش از ۵۰ میلیون دلار از سهام خود در اپل را فروخته است. به‌گزارش تک‌ناک، تیم کوک، مدیرعامل اپل، در پی فروش ۲۲۳ هزار و ۹۸۶ سهم از پاداش عملکردی خود، بیش از ۵۰ میلیون دلار به دارایی‌های شخصی خود افزوده است. این سهام […] نوشته مدیرعامل اپل ۵۰ میلیون دلار از سهام خود را فروخت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۲ مهر , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  1
مدیرعامل اپل ۵۰ میلیون دلار از سهام خود را فروخت

تیم کوک، مدیرعامل اپل، با هدف تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری خود، بیش از ۵۰ میلیون دلار از سهام خود در اپل را فروخته است.

به‌گزارش تک‌ناک، تیم کوک، مدیرعامل اپل، در پی فروش ۲۲۳ هزار و ۹۸۶ سهم از پاداش عملکردی خود، بیش از ۵۰ میلیون دلار به دارایی‌های شخصی خود افزوده است. این سهام که بر‌اساس عملکرد نسبی اپل در‌برابر شاخص S&P 500 به وی اعطا شده بود، طبق روال سالانه در ماه اکتبر فروخته شد. با احتساب این فروش، ارزش کل سهام فروخته‌شده‌ی کوک در این معامله به ۵۰ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۷۶ دلار می‌رسد.

تیم کوک علاوه‌بر فروش سهام اخیر، به ۲۱۹ هزار و ۵۰۲ سهم اضافی از سهام اپل دست یافته است. این سهام به دو دسته تقسیم می‌شود: ۵۴ هزار و ۸۷۶ سهم با قابلیت فروش تدریجی در سه قسط مساوی بین سال‌های ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۹ و ۱۶۴ هزار و ۶۲۶ سهم مبتنی‌بر عملکرد که در اکتبر ۲۰۲۷ و بر‌اساس عملکرد شرکت در دوره‌ی سه‌ساله‌ی منتهی به آن تاریخ امکان فروش دارد. این ساختار پاداش انگیزه‌ای قوی برای حفظ عملکرد مثبت شرکت در بلندمدت ایجاد می‌کند. مجموع پاداش به بازده کل سهام اپل درمقایسه‌با سایر شرکت‌های S&P 500 در دو سال آینده بستگی دارد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در راستای تنوع‌بخشی به سهم سرمایه‌گذاری خود، سهام اپل به ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار را فروخته است

به‌نقل از مک‌رومرز، تا ابتدای سال ۲۰۲۴، سهام تیم کوک در اپل شامل بیش از ۳ میلیون سهم عادی و ۱/۳ میلیون واحد سهام محدودنشده (RSU) بود. با‌توجه‌به ارزش کنونی سهام اپل، دارایی‌های سهامی کوک بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. بخش زیادی از درآمد سالانه‌ی تیم کوک ازطریق پاداش‌های سهام تأمین می‌شود.

در سال ۲۰۲۳، تیم کوک علاوه‌بر حقوق پایه‌ی ۳ میلیون دلاری، از بسته‌ی پاداش متنوعی بهره‌مند شد که شامل ۴۷ میلیون دلار پاداش سهام و ۱۰/۷ میلیون دلار پاداش عملکردی و ۲/۵ میلیون دلار مزایای جانبی مانند بیمه عمر و هزینه‌های امنیتی و سفر بود.

نوشته مدیرعامل اپل ۵۰ میلیون دلار از سهام خود را فروخت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow